מהלך השבוע: האחים דוניץ מצאה דרך מהירה ויעילה להרחיב את היקפי הפעילות שלה

רכישת 50% ממניות חברת ישראל אירופה על ידי דוניץ היא עסקה מנצחת לשני הצדדים: האחת מביאה ניסיון יזמי ואיתנות פיננסית והשניה צבר פרויקטים שזקוקים ליד מכוונת

שיתוף הכתבה
רונן יפו על רקע נתניה (סיון פרג', שאטרסטוק)רונן יפו על רקע נתניה (סיון פרג', שאטרסטוק)

בראשית השנה בוצע מיזוג משמעותי בענף יזמות המגורים, כאשר חברת האחים דוניץ רכשה את מלוא הבעלות על אלעד מגורים. את החברה המאוחדת שבשליטת קרן Jtlv2 מוביל מי ששימש כמנכ"ל אלעד עד לאיחוד – רונן יפו. על פי הדוח הרבעוני שפרסמה השבוע, נהנית החברה המאוחדת משווי של קרוב לשני מיליארד שקלים ומצבר פרויקטים בהיקף של אלפי יחידות דיור.

כעת נראה כי אותה עסקה מכוננת רק פתחה את התיאבון של דוניץ למיזוגים ורכישות נוספות: השבוע רכשה החברה 50% ממניות חברת ישראל אירופה בהנהלת אלעד אפרגן המתמחה בהתחדשות עירונית, תמורת התחייבות להשקעות עתידיות בפרויקטים של החברה בהיקף של 140 מיליון שקל. העסקה מהווה דוגמה מצוינת לאחת הדרכים המהירות והיעילות שבהן יכולות כיום חברות נדל"ן בסדר גודל גדול-בינוני ומעלה, אשר נהנות מאיתנות פיננסית וותק בענף, להרחיב את טווח פעילותן.

חברות דוגמת ישראל אירופה הן חברות אשר הצליחו בעבודה דקדקנית וארוכת שנים, לתקוע יתד במתחמים וותיקים שמשוועים להתחדשות, ולהניע את תושביהם לפעולה משותפת לקראת יציאה לפרויקטים של התחדשות עירונית . מדובר ביכולת שאין לזלזל בה. ועדיין, חברות מסוג זה גם סובלות מחיסרון משמעותי – העדר ניסיון של ממש בביצוע פרויקטים בפועל.

לכן, כאשר חברה דוגמת ישראל אירופה מכניסה כשותפה חברה עתירת ניסיון כמו דוניץ, מדובר במהלך מנצח עבור כל הצדדים. בבת אחד שיפרה ישראל אירופה את יכולתה להוציא לפועל מיזמים פוטנציאלים בהיקף של למעלה מ-1,000 דירות, ואילו דוניץ זכתה בשותפה עם "המגפיים על הקרקע", אשר מרחיבה את מאגר הפרויקטים שברשותה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רונן יפוקרן JTLV2אלעד אפרגןאלעד ישראל מגוריםהאחים דוניץישראל אירופה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...