תוצאות מכרזי רמ"י ביהוד משקפות הנחה של מיליון שקל לדירת מחיר מטרה

הצלחה למכרזי רמ"י לבניית 660 דירות באזור המרכז, אך כמעט בכולם במחירים שנמוכים ממחירי השומה. בסך הכל תכניס רמ"י 760 מיליון שקל מהמכרזים ביהוד ובגבעת שמואל

שיתוף הכתבה
שר השיכון, זאב אלקין (יחצ)שר השיכון, זאב אלקין (יחצ)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה אתמול (ב') את תוצאותיהם של שני מכרזים לבניית כ-660 דירות באזור המרכז. המכרז הראשון הוא כחלק מתוכנית מחיר מטרה של משרד השיכון, בראשות השר זאב אלקין, ובמסגרתו יוקמו 462 דירות ביהוד מונוסון. השני הוא מכרז פומבי רגיל, לבנייה רוויה של 199 יחידות דיור בגבעת שמואל. בעקבות המכרזים, צפויה רמ"י להכניס כ-759 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח).


המכרז בשכונת גדות שביהוד, שבו יהיו 370 דירות מוזלות, זכה להתעניינות רבה במיוחד, ושלושת המתחמים בו זכו ל-58 הצעות. עם זאת, ההצעות הזוכות בכל אחד מהמתחמים היו נמוכות ממחיר השומה של רמ"י, שבראשה עומד המנכ"ל, ינקי קוינט. במתחם הראשון, הכולל 156 יחידות דיור, זכתה אסיה סיירוס פיתוח וייזום עם הצעה של כ-145 מיליון שקל למגרש של 6.4 דונמים, כשהוצאות הפיתוח הן 24.1 מיליון שקל. מחיר השומה של המגרש היה כ־155 מיליון שקל. 

ינקי קוינט (יוסי אלטרמן גיל מגלד)ינקי קוינט (יוסי אלטרמן גיל מגלד)


במתחם נוסף לבניית 144 יחידות דיור זכתה א.פ.י נתיב מגורים עם הצעה של 114 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח במתחם, שגודלו 6.1 דונמים, הן כ־22.5 מיליון שקל. מחיר השומה מוערך ב-141 מיליון שקל. במתחם השלישי, להקמת 162 יחידות דיור, זכתה אפרידר עם הצעה של 126 מיליון שקל. שטח המתחם הוא 5.8 דונמים, והוצאות הפיתוח בו הן 23 מיליון שקל. ערך השומה שלו הוא כ-150 מיליון שקל.


78% מהדירות שיוקמו ביהוד – למחיר מטרה


מתוך כלל הדירות במכרז, 78% שווקו במסגרת תוכנית מחיר מטרה, לפי שווי נמוך באופן משמעותי לעומת מחיר מ"ר בשוק החופשי באותו האזור. לפי תוצאות המכרז, שווי מ"ר במסגרת מחיר מטרה הוא כ-18 אלף שקל, כשהמחיר בשוק החופשי גבוה בכמעט פי שניים. כך משתקף פער של כמיליון שקל בממוצע לדירה בין מחיר מטרה לשוק החופשי. גורמים בענף ביקרו את הפער הגבוה ביחס למחיר השוק, ואת שווי המתנה שבה יזכו רוכשי הדירה הזכאים, והעלו תהיות לגבי הכללת האזור המבוקש תחת תוכנית ממשלתית לדיור מוזל.

גבעת שמואל (שאטרסטוק)גבעת שמואל (שאטרסטוק)


במכרז הנוסף, בשכונת גיורא בגבעת שמואל, זכו קבוצת נחמיאס יזום והשקעות ומשולם לוינשטין הנדסה וקבלנות. ק. נחמיאס זכתה במתחם בגודל של כ־2.1 דונמים שעליו יוקמו 46 יחידות דיור, תמורת 58 מיליון שקל (פחות ממחיר השומה – 63.5 מיליון שקל) והוצאות פיתוח של 2.3 מיליון שקל. במתחם השני והמשמעותי מבין השניים, המיועד להקמת 153 יחידות דיור, תשלם משולם לוינשטין 238 מיליון שקל (מעל מחיר השומה – 202 מיליון שקל),ועוד 6.4 מיליון שקל הוצאות פיתוח. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ינקי קוינטמחיר מטרהזאב אלקיןרמ"ייהוד מונוסוןרשות מקרקעי ישראלגבעת שמואלמכרזי רמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...