ההאטה כבר כאן: מכרזים לבניית מאות דירות בדרום הסתיימו ללא הצעות

המדובר בשני מכרזי מחיר למשתכן בירוחם ובדימונה ובמכרז דיור מוגן בנתיבות בהיקף כולל של 420 דירות. מדובר בחדשות רעות לממשלה שרוצה לשמור על הרמה הגבוהה של התחלות הבניה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט. הגידול בהתחלות הבניה בסכנה (מוטי אמסלם)מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט. הגידול בהתחלות הבניה בסכנה (מוטי אמסלם)

הירידה במספר העסקאות בשוק המגורים לצד מצוקת המימון המתגברת מתחילה לתת את אותותיה ומגיעה גם למכרזי רשות מקרקעי ישראל : שלושה מכרזים שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית כ-420 דירות בדרום הארץ בבנייה רוויה הסתיימו ללא הצעות. כך עולה מתוצאות ועדת המכרזים של רמ"י שנערכה אתמול (ד').

המכרזים המדוברים הם מכרז מחיר מטרה לבניית 118 דירות בשכונת האופק בירוחם, מכרז מחיר מטרה לבניית 59 דירות בשכונת ממשית בדימונה, ומכרז פומבי רגיל לבניית 240 דירות דיור מוגן בשכונת רמות מאיר בנתיבות.

מדובר בחדשות מדאיגות מבחינתה של הממשלה, אשר במסגרת מאמציה לבלום את מחירי הדיור, זקוקה להמשך מגמת הגדלת ההיצע. נזכיר, כי דווקא בתחום זה רשמה הממשלה הישגים נאים, כאשר שני הרבעונים האחרונים הסתיימו בנתוני שיא של כ-20 אלף התחלות בניה בכל אחד.

לצד המכרזים שנכשלו, זכה להצלחה מכרז לבניית 180 יחידות דיור מוגן בקרית ביאליק. במכרז זה זכתה הצעה משותפת של החברות סלע בינוי, בראל א.ב הנדסה ובנייה, מז"מ נכסים ובניה וצור טאואר ישראל בנייה ויזמות, בהצעה משותפת בסך של כ־12.8 מיליון שקלים במתחם היחיד. בנוסף ישלמו החברות הוצאות הפיתוח בסך של כ־55 מיליון שקלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלנתיבותירוחםדימונהמחיר מטרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...