אשדר עתרה: רמ"י מטרפדת פרויקט התחדשות של 325 דירות בקרית אונו

בעתירה שהגישו אשדר וענב יחד עם למעלה מ-100 בעלי דירות, נגד רמ"י, הרשות להתחדשות עירונית ועיריית קריית אונו, טענו כי הללו חזרו בהם מסיכום לספק קרקע משלימה לפרויקט המקודם זה 20 שנה

שיתוף הכתבה

חברות הבניה אשדר וענב יחד עם בעלי הדירות במתחם רחבת השקד שבקריית אונו, הגישו השבוע עתירה מנהלית ובקשה לצו ביניים לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),הרשות להתחדשות, עיריית קריית אונו ומשיבים נוספים. לטענתן, נסוגה רמ"י מהתחייבות שניתנה על ידה בעבר להקצאת קרקע משלימה בהיקף של 130 דירות בצומת סביון, שבלעדיה אין היתכנות לפרויקט פינוי בינוי המקודם במתחם זה שנים ארוכות. עוד נטען כי בימים אלה נערכת רמ"י לשווק את חלקה במגרש, בניגוד להסכם עם העותרים.

היוזמה להקמת הפרויקט החלה לפני למעלה מ־20 שנה. ב־2008 חתמו חברת אשדר וחברת ענב על הסכם עם רוב בעלי הדירות במתחם, הכולל 104 דירות בסך הכל. הדירות הקיימות בפרויקט הן דירות בנות למעלה מ־50 שנה ומצבן רעוע ביותר. בשנתיים האחרונות בעלי הדירות סובלים מעיכובו של הפרויקט ושוהים בחוסר ודאות בכל הקשור לעתיד דירותיהם. היות וטרם נקבע מועד הפינוי אין באפשרותם לתכנן את עתידם ובנוסף הדבר יוצר פגיעה בערך הדירות.

התוכנית שהופקדה לא נסמכה במקור על קרקע משלימה, אך כללה זכויות בניה נרחבות יותר מהתוכנית שאושרה לאחר ההתנגדויות. ראש עיריית קריית אונו ישראל גל פעל לפשרה בין הדיירים לרמ"י, במסגרתה תוקצה קרקע משלימה הכוללת 130 יח"ד במקרקעי תוכנית צומת סביון, ועל רקע ההבטחה הזו הגיעה התוכנית לאישורה של הוועדה המחוזית בתל אביב, כאשר בהסכמת היזמיות צומצמו זכויות הבניה במקום ל־195 דירות בלבד. הוועדה המקומית בקריית אונו החליטה להמליץ לוועדה המחוזית לאשר את התוכנית בגרסה זו כאשר הקרקע המשלימה של 130 יח"ד בצומת סביון מהווה חלק מהתוכנית. באופן זה היו אמורות החברות היזמיות לבנות 325 דירות בסך הכל. במרץ 2019 אושרה התוכנית למתן תוקף.

לטענת העותרים, רמ"י לא עמדה בנהליה, וכן בהסכמות ובהבטחות אשר היוו את הבסיס לאישור התוכנית. במסגרתה ישנן  כאמור זכויות בניה ל־195 יח"ד בלבד על בסיס פינוי של 104 יח"ד קיימות, אשר כשלעצמן משקפות מכפיל שאינו כלכלי לקידום הפרויקט, של פחות משתי דירות חדשות לכל דירה קיימת.

בנוסף, טוענים העותרים להפעלת לחץ עליהם לחתום על כתב התחייבות הדורש מהם להסכים לסכום מסוים שאותו יש להשלים באמצעות הקרקע המשלימה. זאת לפי תחשיב שמאי שלטענת העותרים לא נעשה בהתאם לתקנים מקובלים, הועבר רק לאחרונה לעיונם, לא ניתן להשגה ואשר סכומו לא משקף את ההסכם או את הסכום הנדרש בפועל.

העותרים מציניים שהרשות אף האיצה בהם לחתום על כתב ההתחייבות תחת איום שבאם לא יעשו זאת, הרשות תשווק את מגרש המריבה במכרז חרף התחייבותה להקצות זכויות במגרש ליזמים בתור קרקע משלימה. "העותרים הסכימו לאשר את התוכנית למתן תוקף בשווי נמוך משווי הדירות הקיימות במתחם וביחס נמוך יותר מהיחס המקובל בעיר משום שהפרויקט דרש שתוקצה קרקרע משלימה להקמת 130 יח"ד בתוכנית "צומת סביון", הסכמה זו עמדה בבסיס אישור התב"ע. וזהו המועד הנכון לעריכת השומה בגין הקצאת הקרקע המשלימה", נטען בעתירה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשדרענבהרשות להתחדשות עירוניתקריית אונורשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...