חדשות הנדל"ן: האם מחירי הדירות באמת ירדו? בכלל לא בטוח

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא ביטון ומשה כחלון יפעת שאשא ביטון ומשה כחלון

• הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה השבוע כי מחירי הדירות ירדו באוקטובר-נובמבר ב-0.4% לעומת ספטמבר-אוקטובר ורשמו ירידה שנתית של 2.3%. מחוז ירושלים רשם בחודשים אלו את ירידת המחירים החדה ביותר - 1.4% ואחריו מחוז תל אביב עם ירידה של 1.1%. מחוז דרום וחיפה רשמו עליות של 1.1% ושל 0.9% בהתאמה, המחירים במחוז המרכז ירדו ב-0.1% בלבד ובמחוז הצפון ב-0.7%. פעילים בכירים בשוק סבורים יחד עם זאת, כי לא באמת היתה ירידת מחירים כי גם מחיר למשתכן נכלל במדד מחירי הדירות של הלמ"ס - כלומר דירות הנמכרות במחיר נמוך ממחיר השוק, ובניכוי הדירות שנמכרו במסגרת זו הייתה דווקא עלייה במחירי הדירות. 

• בני דרייפוס מונה השבוע רשמית לממלא מקום מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , כשנציבות שירות המדינה אישרה את בקשתה של  שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון. דרייפוס שימש בעת האחרונה כמשנה למנכ"ל בפועל לאחר שמנכ"ל המשרד חגי רזניק התפטר והחלךיט לרוץ לכנסת במפלגה של אורלי לוי. דרייפוס מנהל בארבע השנים האחרונות את ביצוע תכנית מחיר למשתכןבמשרד הבינוי והשיכון. עו"ד דרייפוס (46) נשוי + 5, מתגורר בירושלים, בעל תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. דרייפוס הצטרף למשרד הבינוי והשיכון בשנת 2009 כיועץ בכיר לשר דאז אריאל אטיאס בנושאי רשות מקרקעי ישראל , והמשיך לשמש גם כיועצו של השר אורי אריאל בשנת 2014. בשנת 2014 מונה למנהל אגף בכיר שיווק, ומתוקף תפקידו היה אמון על ניהול מערך שיווק הקרקעות של משרד הבינוי והשיכון ומעקב אחר התקדמות הבנייה. 

חברת גיא ודורון לוי מדווחת כי  10 מתוך 17 הדירות בפרויקט ההשכרה ארוכת הטווח בשכונת נווה זמר ברעננה כבר הושכרו - חודש לאחר תחילת השיווק. מרבית השוכרים הם משפחות מרעננה והסביבה. הדירות מוצעות להשכרה במחיר הנמוך ב-15% ממחיר השוק ונותרו להשכרה רק דירות 6 חדרים ופנטהאוזים. מדובר בבניין בן 6 קומות שמיועד כולו להשכרה לטווח ארוך שצפוי להתאכלס בפברואר-מרץ 2019. השוכרים יקבלו דירה חדשה לחלוטין שנמצאת במסגרת אחריות קבלן ובטיפולו, והם יהיו הראשונים להתגורר בה. שכונת נווה זמר כוללת בנייה ירוקה ושטחים ומרחבים ירוקים רבים המהווים 20% משטחה.

נווה זמר. אתר גיא ודורון לוי

• חברת צרפתי שמעון סיימה את מכירת פרויקט "צרפתי בפסגות אפק" - 68 צמודי קרקע בראש העין. הקוטג'ים שנמכרו כוללים גינה צמודה ומרתף. בחודשים הקרובים החברה צופה לקבל טופס 4 ולאכלס את השלב השני והאחרון של הפרויקט שתוכנן על ידי משרד האדריכלים קו מתאר. לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון, "בין הרוכשים ראינו מספר לא מבוטל של תושבים של ערים מרכזיות בשרון שמכרו דירת 5 חדרים סטנדרטית ושדרגו לבית עם גינה".

קוטג' לדוגמא בפרויקט של צרפתי שמעון בראש העין צילום מיכה לובטון

• ועוד בשכונת פסגות אפק בראש העין - פרויקט "יורו בראש העין" של חברת יורו ישראל נמצא בשלבי גמר מתקדמים. הפרויקט כולל 3 בנייני בוטיק בני 5 קומות עם 47 דירות וחניון תת קרקעי. בחודשים הקרובים החברה צפויה לקבל טופס 4 לפרויקט. לדברי עפרה חדד, סמנכ"לית ביורו ישראל, "הבנייה של הפרויקט מתקדמת בקצב מהיר מהמתוכנן; הוא מושך ביקושים הן בקרב זוגות צעירים והן בקרב משפרי דיור".

פרויקט יורו בראש העין. צילום יורו ישראל

• חברת אביסרור משה ובניו מדווחת כי השיווק בפרויקט צמרת אביסרור שבשכונת נווה זאב בבאר שבע לקראת סיום. וכי 85% מיחידות הדיור כבר נמכרו בעיקר למשפרי דיור. הפרויקט כולל מגדל מגורים בן 19 קומות ו-72 יחידות דיור. אביסרור מקימה בבאר שבע 5 פרויקטים נוספים, בניהם פרויקט גרנד אביסרור בשדרות טוביהו, פרויקט אביסרור בנווה נוי הכולל קוטג'ים, פרויקט של מחיר למשתכן בשכונת הפארק ועוד.

פרויקט צמרת אביסרור בבאר שבע. הדמייה יחצ

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיא ודורון לויאביסרור משה ובניו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...