הרצליה: אושרה תב"ע לבניית 662 יח"ד בשיכון דרום

הפרויקט שמקודם בידי קבוצת לוינשטין וים סוף נדל"ן, כולל הריסת 228 דירות ישנות והקמת מתחם ובו 9 בניינים חדשים, כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר וכ- 5,000 מטר שטחי ציבור

שיתוף הכתבה
הפרויקט במתחם שיכון דרום - הדמיה: קבוצת לוינשטין וים סוף נדל"ןהפרויקט במתחם שיכון דרום - הדמיה: קבוצת לוינשטין וים סוף נדל"ן

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה אישרה את התב"ע לפרויקט משמעותי במתחם שיכון דרום בעיר, שמקדמות קבוצות לוינשטין וים סוף נדל"ן (זרוע הייזום למגורים מקבוצת פפושדו).

במסגרת הפרויקט ייהרסו 15 בנייני שיכון ישנים (שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת) ויפונו 228 דירות ישנות, ובמקומן צפויה להיבנות שכונה חדשה ומודרנית עם פיתוח סביבתי נרחב, שתכלול שלושה מגדלי מגורים בני 25 קומות ועוד שישה בניינים נמוכים יותר, ובסך הכול 662 דירות חדשות. מדובר בפרויקט פינוי בינוי המשתרע על פני כ-28 דונם, שיכלול עירוב שימושים עם כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-5,000 מ"ר שטחי ציבור.

שיכון דרום הוא אזור מבוקש ומרכזי הממוקם בחיבור שבין הרצליה ורמת השרון, על רחוב בן גוריון בצמוד לפרויקט צמרות ובכניסה אליו מתוכננת להיבנות אחת מתחנות המטרו בהרצליה (קו M1),מה שאפשר את אישור הפרויקט מבחינת התניות תחבורתיות. התוכנית קיבלה אור ירוק בוועדה המקומית הרצליה עוד ביוני 2019, לאחר דחיית התנגדויות שהגישו תושבים בשכונות סמוכות. לאחר שנדחו גם עררים ועתירה מינהלית שהגישו התושבים, אושרה התכנית באופן סופי – כשהיא מיטיבה לא רק עם התושבים במתחם אלא גם עם התושבים הגרים בסמיכות לו.

אמיר לוטן, מנהל תחום התחדשות עירונית בקבוצת לוינשטין , מסר: "מדובר באחד מהמתחמים המורכבים והגדולים לפרויקט מסוג זה, המאגד בתוכו מגוון רחב של בעלי זכויות מסוגים שונים ובהם חנויות, דירות ובתים פרטיים. אחד מהתנאים לאישור התוכנית היה הקצאת שטחים על ידנו לעירייה לטובת שטחים ציבוריים, שבהם מתוכנן פיתוח סביבתי נרחב ובניית מוסדות ציבור וחינוך לטובת תושבי העיר כולה. כמו כן, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ומסחר על חזית ציר בן גוריון, פתרונות חנייה תת קרקעיים, פתרונות נגישות ומרחב ציבורי פתוח וירוק". לוטן מוסיף כי "החלטנו להקים קרן תחזוקה אשר תממן לזכאים, על פי קריטריונים של העירייה,  את דמי ועד הבית למשך 10 שנים. שיווק הפרויקט צפוי להתחיל עם קבלת היתר הבנייה".

צחי עומר, מנכ"ל ים סוף נדל"ן, ציין: "הפרויקט ישביח באופן משמעותי את תנאי החיים ואיכות החיים ל-228 משפחות ביחס למצב כיום. המתחם בעל פוטנציאל גדול הנובע ממיקומו בשכונה צומחת המושכת אליה משפחות צעירות רבות ואנו נרגשים לצאת עמו לדרך. סביב הפרויקט יוקמו מוסדות חינוך, שטחי ציבור ומסחר שיאפשרו חיי חברה וקהילה ברמה גבוהה ביותר. בנוסף מתוכנן שדרוג התחבורה הציבורית במקום שתאפשר נגישות רבה לשכונה. זהו פרויקט אטרקטיבי המובל על ידי שתי חברות נדל"ן ותיקות ויציבות, בעלות ניסיון רב בפרויקטים של התחדשות עירונית , דבר המחדד את יתרונותיו של הפרויקט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ים סוף נדל"ןאמיר לוטןצחי עומרהתחדשות עירונית הרצליהקבוצת משולם לוינשטין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...