יום הבטיחות הלאומי נערך בסימן המאבק בתאונות באתרי הבנייה

ברחבי הארץ נערכו פעילויות הסברה חינוכיות באתרי העבודה בענף, בבתי ספר ובמכללות המקצועיות, בדגש על החברה הערבית – שממנה מגיעים למעלה מ-75% מהעובדים בתחום

שיתוף הכתבה

יום הבטיחות הלאומי צוין אתמול בסימן המוטו: "כולנו שותפים לבטיחות – מוכנים לסכנות" – והופק בשיתוף פעולה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, וכן בהשתתפות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, קרן מנוף והמוסד לבטיחות וגהות (המוס"ל) ובשילוב גופי חינוך ומחקר שונים.

במסגרת יום הבטיחות נערכו פעילויות הסברה והדרכה ברחבי הארץ, באתרי הבנייה, במערכת החינוך, במכללות מקצועיות ועוד. על פי נתוני משרד הכלכלה, למעלה מ-75% מהעובדים באתרי הבנייה מגיעים מהמגזר הערבי. במסגרת היום הלאומי לבטיחות בבנייה, המוסד לבטיחות ולגהות לקח חלק ובשעות הבוקר התקיימו מפגשים עם בני הנוער מבתי ספר מקצועיים מרשת עמל במגזר הערבי בישובים ערערה, כפר קרע, טייבה, נצרת, וכיסרא סמיע.

הפעילות כללה שיעורי בטיחות לתלמידים עם מדריכי המוס"ל, שכללו תרגול מעשי עם אמצעי בטיחות כמו רתמות, קסדות וחבלים. בנוסף, מדריכי המוס"ל קיימו פעילות הדרכה שבה הוסבר על מוקד 'קו החיים' שהוקם לפני כשלוש שנים ומאפשר לכל האזרחים להיות שותפים להצלת חיים של העובדים בענף הבנייה. התלמידים זכו גם לחוות למידה באמצעות עמדות המולטימדיה בתוך ניידות ההדרכה של המוס"ל.

ניידות ההדרכה של המוס"ל מצוידות במערכת ניהול הדרכה חדשה ומתקדמת, המאפשרת הדרכת עובדים במקום עבודתם בקצב אישי במגוון נושאי בטיחות בענפי הבנייה, התעשייה והחקלאות, ובמגוון שפות. באמצעות ניידות ההדרכה, מעלים את המודעות בקרב העובדים לזיהוי סיכונים בעבודה, מדריכים על חשיבותם של אמצעי המיגון, ושיטות עבודה בטוחות למניעת סיכונים במגוון תחומים כמו: רעש, חשמל, עבודה בגובה, מיגון מכונות, בטיחות אש, עבודה במשרד, ארגונומיה, חומרים מסוכנים, כלי עבודה ידניים, פיגומים, ציוד מיגון אישי ועוד.

כפי שדווח באתר מרכז הנדל"ן , לרגל יום הבטיחות הלאומי נעצרו העבודות במאות אתרי בנייה, יום הבטיחות נחתם בכנס מרכזי במרכז פרס לשלום בהשתתפות נציגי ממשלה, מנהלי חברות בנייה ונציגי עובדים. במהלך הכנס התקיים אירוע זיכרון לעובדי בנייה שנהרגו בעת עבודתם.

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר, אמר: "העולם כל הזמן מתפתח, טכנולוגיות חדשות משתלבות בעבודה, מצד שני אירוע בטיחות יכול להפתיע אותנו בכל רגע, עלינו להיות מוכנים כל הזמן להתרחשות של אירוע בטיחותי, מוכנות אשר יכולה לשנות את התוצאה מקצה אחד לקצה השני. ידע בדבר הסכנות והדרכים למזעורן הוא הבסיס להצלחה ולשמירה על החיים והבריאות התעסוקתית.

"עבודה נכונה עם הציוד והכרת הסיכונים באתרי הבנייה, הם כלים קריטיים ומצילי חיים שאנחנו חייבים להקנות לעובדים כבר מהיום הראשון. שמחנו להיפגש עם התלמידים בבתי הספר המקצועיים של עמל, תלמידים אלו עתידים להשתלב במקומות העבודה ובכלל זה בענף הבנייה, ההדרכה היום חשפה את התלמידים ונתנה להם את הידע הבסיסי בסיכוני בטיחות ומזעורם".

עוד הוסיף וינקלר והתריע: "בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה במוקד 'קו החיים' בכמות הדיווחים על מפגעים וסיכונים שמזהים אזרחים באתרי הבנייה בחברה הערבית. אנחנו חייבים לעצור את המגמה ולשמור על חייהם ובריאותם של העובדים. המוס"ל מעמיד את עצמו לרשות כל מקום עבודה, מעסיק, או מנהל אתר אשר מעוניין לקחת חלק בשינוי תרבות הבטיחות בעבודה בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בטיחות באתרי בנייההמוסד הלאומי לבטיחות ולגהותמיקי וינקלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...