שיכון ובינוי זכתה במכרז דירה להשכיר בשדה דוב; התמורה מגלמת מחיר של 2.3 מיליון שקל ליח"ד

החברה זכתה במכרז לבניית 511 יח"ד להשכרה ארוכת טווח בשכונת אשכול בשדה דוב • בדצמבר האחרון החברה זכתה במכרז דירה להשכיר באותה שכונה ושילמה כ־830 מיליון שקל עבור זכויות בנייה ל־324 יח"ד • 50% מהדירות במתחם יוצעו במחיר מופחת לזכאים

שיתוף הכתבה
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו על זכייתה של חברת שיכון ובינוי במכרז להקמת פרויקט בשדה דב בתל אביב יפו, שיכלול 511 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, שטחי מסחר ומוסדות ציבור. חברת שיכון ובינוי תשלם על הקרקע כ- 1.176 מיליארד ש״ח, כולל הוצאות פיתוח. מחיר המגלם  2.3 מיליון שקל ליח"ד.

הפרויקט אותו תקים שיכון ובינוי כולל כאמור 511 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, לתקופה של 20 שנה, כאשר 50% מהדירות להשכרה במתחם יהיו במחיר מופחת לזכאים. נוסף על כך, הפרויקט כולל שטחי מסחר בהיקף של כ-3,000 מ"ר ומוסדות ציבור בהיקף של כ-800 מ"ר. גודל המתחם הוא כ-9,100 מ"ר. תמהיל הדירות בפרויקט יציע מגוון דירות מגורים כאשר לפחות מחצית מהדירות יהיו קטנות-בינוניות. זהו הפרויקט החמישי של דירה להשכיר בתל-אביב יפו, והשני בשדה דב, והוא מצטרף למעל מ- 1,500 יח"ד ברחבי העיר, הנמצאות בשלבי קידום שונים.  

תוכנית שכונת 'אשכול' ב'שדה דב' בתל-אביב יפו תכלול שכונת מגורים חדשה הכוללת 4,844 יח"ד בבניה עירונית מעורבת שימושים. התוכנית ממשיכה את מגמתה של תוכנית המתאר להגברת האיכויות העירוניות בצפון העיר תל אביב יפו וליצירת קישוריות חזקה בין השכונה והרובע לסביבתם, והיא מטמיעה עקרונות של עירוב שימושים לאורך שלד רחובות ושטחים ציבוריים פתוחים, היוצר רצף עירוני בין שכונות קיימות, שכונות חדשות וחוף הים.

בדצמבר 2021 זכתה חברת שיכון ובינוי במכרז משותף נוסף של רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר, לבניית 324 יח"ד באותה שכונה ברובע שדה דב בתל אביב להשכרה לטווח ארוך. החברה שילמה כ-830 מיליון שקלים עבור הקרקע כולל עלויות פיתוח. על פי תנאי המכרז, החברה תשכיר את הדירות לתקופה של 20 שנה לפחות, כאשר 50% מהדירות יושכרו במחיר מופחת לזכאים ויתר הדירות יושכרו במחירי השוק החופשי.

בחודש יולי 2020 החברה זכתה במכרז משותף של דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל במכרז ל־164 יח"ד לשכירות לטווח רחוק בפרויקט הממוקם בין הרחובות עליית הנוער ודרך השלום בתל אביב, בסמיכות למרכזי התעסוקה הגדולים שברחוב יגאל אלון, למגדלי עזריאלי, לתחנת רכבת השלום ולקריית הממשלה ולתחנה עתידית של המטרו. שיכון ובינוי שילמה 203 מיליון שקל כולל הוצאות הפיתוח ומועד האכלוס צפוי להיות בשנת 2025.

מנכ"לית דירה להשכיר , ענבל דוד: "אני מברכת את העיר תל אביב-יפו על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם השלמתו בהצלחה של עוד מכרז במודל ״דירה להשכיר״ בעיר. זהו הפרויקט החמישי ששיווקה דירה להשכיר ביחד עם רמ״י בעיר, ובסה״כ למעלה מ-1,500 יח"ד. "דירה להשכיר" זהו פתרון דיור בר השגה נחוץ והכרחי למשקי הבית הגרים בשכירות בישראל, תוך הענקת חווית מגורים בסטנדרטים גבוהים, בוודאות ויציבות להם משוועים זוגות צעירים החיים בשכירות בכל רחבי ישראל".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , יעקב קוינט: "מדובר בשיווק מוצלח של פרויקט חשוב ברובע שדה דב. מכרז זה מרחיב את ההיצע ואת המגוון בתמהיל הדיור ומאפשר מאות רבות של דירות להשכרה ארוכת טווח באחד מאזורי הביקוש המרכזיים. בשנת 2021 שיווקנו קרקע לכ-6,000 יח"ד להשכרה, השנה בכוונתנו להרחיב אף יותר את היצע הקרקעות להשכרה ולשווק השנה קרקעות ל -10,000 יח"ד  נוספות להשכרה ארוכת טווח ברחבי הארץ".

תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי , אמר היום כי "הזכייה במכרז היא צעד משמעותי לחברה, וכי הגברת הפעילות באזורי הביקוש המשמעותיים בישראל הוא אחד מהמהלכים האסטרטגיים החשובים בשיכון ובינוי. שיתוף הפעולה המתמשך עם דירה להשכיר הוכיח את עצמו בפרויקטים בעבר, וכי שיכון ובינוי צפויה להגדיל את מלאי הדירות להשכרה שברשותה באופן משמעותי מאד בשנים הקרובות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינוידירה להשכירתמיר כהןתל אביביעקב קוינטענבל דודשדה דובשכירות לטווח רחוק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...