רשות מקרקעי שיווקה שישה מתחמים במחיר מופחת בנצרת תמורת כ-47.6 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ארבע חברות זכו בשישה מתחמים • במתחמים ייבנו 199 יח"ד, מתוכן 100 יח"ד ישווקו במחיר מופחת • החברות שילמו עבור הקרקע לפי מחיר של כ-6,500 שקל למ"ר

שיתוף הכתבה
יואב קן-תור מנכ"ל ובעלים קן התור (יח"צ) - בין החברות שזכו במכרזיואב קן-תור מנכ"ל ובעלים קן התור (יח"צ) - בין החברות שזכו במכרז

רשות מקרקעי ישראל שיווקה שישה מתחמים בנצרת במסגרת "מחיר מופחת", תמורת כ-41.4 מיליון שקל עבור הקרקע וכ-6.2 מיליון שקל עבור הוצאות פיתוח. המכרז יצא פורסם תחילה בחודש אוגוסט 2021, ולאחר מספר דחיות, המכרז נסגר ב-31 לינואר 2022. ועדת המכרזים הודיעה על זכייתן של ארבע חברות בשישה מתחמים במכרז.

המכרז כולל בנייה למגורים בשטח של כ-13,635 מ"ר, מתוכן ייבנו 199 דירות, כאשר 100 דירות ישווקו במסגרת מחיר מופחת ו-99 דירות ישווקו במחירי השוק החופשי. למכרז הוגשו סך הכול 27 הצעות, מתוכן זכו ארבע חברות – א. ג'ברין תבנה 65 דירות בשני מתחמים ותשלם על כך כ- 17.5 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. חברת קן התור תבנה 52 דירות במתחם אחד, ותשלם על כך כ-12.3 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. חברת א.ש. אלפא נכסים תבנה 50 דירות בשני מתחמים ותשלם על כך כ-10.3 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. עבודיה – חברה לפיתוח חקלאות תבנה 32 דירות ותשלם על כך כ-7.4 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

החברות שילמו עבור הקרקע, לפי מחיר 6,500 שקל למ"ר שזהה למחיר המופחת בקרקע לפי הנדרש בתנאי המכרז, עם זאת החברה הוסיפה עוד תוספת תשלום לתמורה המופחתת, למעט חברת א.ש. אלפא שהציעה מחיר, לפי סכום של 6,966 שקל למ"ר וללא תוספת תמורה לקרקע.

תוכנית "מחיר מופחת" נועדה להקל על מחוסרי הדיור ברכישת דירה, בכך שהיא מעניקה הנחה של עד כ-300 אלף שקל ברכישת הדירה. בדומה לתוכנית " מחיר למשתכן " הדייר מתחייב להתגורר או להשכיר את הנכס מבלי למכור אותו למשך תקופה ארוכה מרכישת הנכס, כפי שנכתב בתנאי המכרז: 

"הזוכה יקבע בחוזה המכר של דירה במחיר מופחת, כי הרוכש לא יהיה רשאי למכור את הדירה לצד שלישי, החל מיום רכישתה ועד חלוף 5 שנים מיום קבלת תעודת גמר לדירה או 7 שנים ממועד ביצוע ההגרלה (בעקבותיה נרכשה יחידת הדיור),המוקדם מביניהם, לרבות הסכם להעברת זכויות לאחר תום חמש/שבע השנים, אשר נכרת לפני תום חמש/שבע השנים האמורות.

יחד עם זאת, הרוכש יהיה רשאי להשכיר את הדירה, למטרת מגורים בלבד. יובהר כי, במקרה של מכירת דירה שלא במסגרת הגרלה מועד ההגרלה ייחשב כיום חתימת הסכם המכר מול הרוכש. ככל שהרוכש יפר התחייבותו וימכור את הדירה במחיר מופחת טרם חלוף המועד האמור, הוא יחויב בתשלום בסך של 450,000 שקל למשרד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלקן התורמחיר מופחתנצרתא.ש. אלפאעבודיה -חברה לפיתוח חקלאותא. ג'ברין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...