ביקושי השיא בשפלה הדרומית: השווי למ"ר במחירי המינימום גבוה פי שניים ויותר ממחירי הזכייה במכרז ב-2014

מכרז לשטחי מסחר ותעסוקה בפארק התעסוקה יואב צפוי להיסגר היום (ב'), ומחירי המינימום שבו משקפיים שווי של כ-979 שקל למ"ר • מכרז דומה באזור, ששווק ב-2014, שיקף מחירי זכייה של כ-429 שקל למ"ר בלבד

שיתוף הכתבה
הדמיית פארק התעסוקה יואב (המועצה האזורית יואב)הדמיית פארק התעסוקה יואב (המועצה האזורית יואב)

השפלה הדרומית הפכה בשנים האחרונות לאחד האזורים המבוקשים לשטחי תעשייה, מסחר ותעסוקה – בעיקר באזורי תעסוקה ותעשייה, אשר מציעים שטחים רחבי ידיים, בדרך כלל. מכרז בייעוד תעשייה בפארק התעסוקה יואב שבמועצה האזורית יואב, אשר עומד להיסגר בימים הקרובים, ממחיש זאת היטב.

המדובר הוא במכרז רשות מקרקעי ישראל אשר מזמין את המציעים להגיש הצעות במכרז פומבי לחכירת שני מגרשים למסחר ותעסוקה בפארק התעסוקה, שנמצא בסמוך לצומת בני ראם (מסמיה). שני המגרשים יחד חולשים על פני 7,249 מ"ר, ומחיר המינימום לשניהם יחד מסתכם ב-7,098,130 שקל – המבטא מחיר של כ-979 שקל למ"ר.

בדקנו מכרזים דומים של רמ"י במועצה האזורית, ומצאנו מכרז שנסגר בספטמבר 2014. מדובר במכרז ל-13 מתחמים באזור התעשייה ורדון, מעט דרומית לפארק התעסוקה יואב, סמוך לקריית גת. המכרז נסגר בהצלחה גדולה, עם זוכים בכל אחד מ-13 המתחמים, ובסכום כולל של 7,019,168 שקל (לא כולל הוצאות פיתוח). שטח המתחמים כולם הוא 16,347 מ"ר, כך שהזכייה מבטאת מחיר של כ-429 שקל למ"ר – פחות מחצי לעומת מחירי המינימום במכרז שאמור להיסגר בקרוב בפארק התעסוקה יואב.

זה עוד לא הכול: בספטמבר 2020 שווק בהצלחה מכרז עבור 13 מתחמים בפארק התעסוקה יואב עצמו, תמורת כחצי מיליארד שקל – סכום זכייה כולל אשר משקף מחיר של כ-1,006 שקל למ"ר, כלומר כמעט פי שלושה מהמחיר למ"ר במכרז מ-2014. למכרז בספטמבר הוגשו לא פחות מ-99 הצעות.

לצד הזוכים במכרז האחרון בפארק התעסוקה, גם חברת גלעד מאי כבר זיהתה את הפוטנציאל האדיר של האזור: החברה רכשה בחודש מאי האחרון שטח בפארק העתסוקה תמורת 11 מיליון שקל, ובחודש שעבר, כפי שפרסמנו כאן, מכרה אותה תמורת כ-40 מיליון שקל.

"זוהתה מגמה של נדידת שימושים עתירי שטח מאזור המרכז לפריפריה, וזוהו ביקושים לאחסנה ולוגיסטיקה בסדרי גודל של 20-10 דונם ויותר למגרש, הקרובים לצירי תנועה ראשיים ואינם מרוחקים יותר מ-30 דקות מאזור מרכז הארץ. המסקנה המתבקשת היא שגופים עסקיים שהיקף פעילותם ארצי, יכולים לראות באזור המתוכנן יעד העונה על צורכיהם"

המכרז באזור התעשייה ורדון נסגר חודשים ספורים לפני מתן תוקף לתוכנית הקמת פארק התעסוקה יואב, שזכתה לתוקף במרץ 2015. כבר אז הבינו המנסחים את הפוטנציאל הגדול של הפארק החדש עצמו, ושל האזור כולו. במסגרת התוכנית התבצעה פרוגרמה כלכלית, שבין היתר העלתה כי "זוהתה מגמה של נדידת שימושים עתירי שטח מאזור המרכז לפריפריה, וזוהו ביקושים לאחסנה ולוגיסטיקה בסדרי גודל של 20-10 דונם ויותר למגרש, הקרובים לצירי תנועה ראשיים ואינם מרוחקים יותר מ-30 דקות מאזור מרכז הארץ", כך בדברי ההסבר. "המסקנה המתבקשת היא שגופים עסקיים שהיקף פעילותם ארצי, יכולים לראות באזור המתוכנן יעד העונה על צורכיהם".

התוכנית לפארק התעסוקה יואב נועדה ל"יצירת מסגרת תכנונית להקמת אזור תעסוקה, מסחר ותעסוקה, תעשייה ומשרדים ותעשייה ואחסנה; ייעוד שטח למבנים ולמוסדות ציבור ולשטחים פתוחים; הסדרת מערכת הכבישים בתחום אזור תעסוקה וחיבורו למערכת הכבישים הקיימת".

התוכנית חולשת על פני 1,038 דונם, ומציעה בסך הכול 354,219 מ"ר שטחי תעסוקה, 44,328 מ"ר שטחי מסחר ו-8,435 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. המגישות והיזמיות שלה הן המועצה האזורית יואב והחברה הכלכלית יואב. נציין כי המכרז החדש בפארק התעסוקה צפוי להיסגר היום (ב'), כך שתוצאותיו אמורות להתפרסם בימים הקרובים ממש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פארק התעסוקה יואבהמועצה האזורית יואברשות מקרקעי ישראלתעסוקה ומסחרתעשייהגלעד מאיאזור התעשייה ורדון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...