על הכוונת: הגדלת שטחים עבור מבני ציבור; עיריית ירושלים מוסיפה עוד כ-130,000 מ"ר בקריית היובל ובהר הצופים

בימים האחרונים אישרה העירייה להפקדה כמה תוכניות בעיר, ובכולן הושם דגש על מבני ציבור בשטחים נרחבים • "העירייה מגבשת בימים אלו תוכניות עבודה סדורות לתכנון ובינוי השטחים הציבוריים, באופן שיאפשר מתן מענה מיטבי לכלל צורכי הציבור"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית השכוניברסיטה, מתחמי הר הצופים (אדריכלית נעמה מליס)הדמיית תוכנית השכוניברסיטה, מתחמי הר הצופים (אדריכלית נעמה מליס)

עיריית ירושלים הודיעה לאחרונה על אישור הפקדה לסדרת תוכניות בינוי ברחבי העיר – כולן בעירוב שימושים, ובכולן מורגש היטב שינוי מדיניות של העירייה בכל הנוגע לשילוב בין הייעודים השונים: על פי הודעת העירייה, וגם על פי נתוני התוכניות, הדגש מושם בהגדלת שטחי הציבור בכל תוכנית, "במטרה לתת מענה לצורכי התושבים".

היום (ד') הודיעה העירייה על אישור מיזם "השכוניברסיטה" - שלוש תוכניות בינוי חדשות בהר הצופים, שמטרתן יצירת רצף בין שכונת הגבעה הצרפתית לבין הקמפוס האוניברסיטאי בהר הצופים. אלו תוכניות המשתרעות על שטח כולל של כ-150 דונם, שעליהם בנויים כיום מעונות סטודנטים של האוניברסיטה העברית ומגרש חניה.
 
על פי התוכנית ייבנו בשטח כ-1,500 יחידות דיור, 200 חדרי דיור מוגן ו-500 חדרי מעונות לסטודנטים בבנייה אינטנסיבית לאורך ציר הרכבת הקלה העתידית, על ידי בניית כמה מגדלי מגורים - זאת לצד הסדרה של דרכים חדשות, קביעת שטחים ציבוריים פתוחים וכיכרות עירוניות, וכן שטחים למבני ציבור, בשטח כולל של כ-73,700 מ"ר.

השכוניברסיטה בירושלים, מתחם ברונפמן. הדמיה - אדריכלית נעמה מליסהשכוניברסיטה בירושלים, מתחם ברונפמן. הדמיה - אדריכלית נעמה מליס

 
"חלק משמעותי משטח המתחם יופרש לטובת בניית מבני ציבור", נכתב בהודעת העירייה, "אשר ייתנו מענה לתושבי המתחמים ולתושבי שכונת הגבעה הצרפתית, זאת על רקע קידומם של מיזמי התחדשות עירונית בשכונה. המתחם הסמוך לכניסה לאוניברסיטה ייועד לתעסוקה, כולל הפרשה מבונה לצרכי ציבור עבור מרכז לתעסוקה לאנשים עם מוגבלות.
 
התוכנית תייצר רצף מרקמי בין שכונת הגבעה הצרפתית לקמפוס האוניברסיטה ובכך תהפוך את השכונה למקום אטרקטיבי למגורים עבור צעירים, ולשכונה שוקקת חיים ופעילות אקדמית ותרבותית". התוכנית מקודמת באמצעות רשות מקרקעי ישראל . על התכנון וההדמיות אמונה אדריכלית נעמה מליס.
 
בשבוע שעבר הודיעה עיריית ירושלים על הפקדת "מתחם כרמית" במורדות שכונת קריית יובל, בשטח ש 95 דונם. התוכנית המקורית הציעה 1,400 יחידות דיור חדשות ובנייה על שטח של כ-40 אחוז משטח התכנית, לצד הפרשה של 60 אחוז לצורכי ציבור. 

"לאחר ששמעה ארוכות את יזמי התוכנית, את האדריכל ואת נציגי המנהלים הקהילתיים, החליטה הוועדה להפקיד את התוכנית תוך ביצוע שינויים", נכתב בהודעה. "מספר יחידות הדיור יצומצם ל- 1,000, משום שמדובר על שטח חדש לבניה למגורים ולא בתוכנית פינוי-בינוי. 

הוועדה החליטה לשנות את התוכנית באופן שאחוז ההפרשות לצורכי ציבור (גנים, בתי ספר, כיכרות, שטח ציבורי פתוח וכו') יגדל ל-80 אחוז משטח התוכנית, והיקף המגורים יהיה 20% בלבד". התוכנית מוסיפה, אם כן, עוד 45,378 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור, ובסך הכול כ-45,400 מ"ר בייעוד זה"

בהתאם להחלטות תוכנית האב, המטרה העיקרית בתוכנית חדשה בשטח שאינו מיועד למגורים היא בראש ובראשונה לתת מענה ציבורי נרחב עבור השכונה, לבד מהצורך ביחידות דיור לתוכנית. הוועדה החליטה לשנות אותה באופן שאחוז ההפרשות לצורכי ציבור (גנים, בתי ספר, כיכרות, שטח ציבורי פתוח וכו') יגדל ל-80 אחוז משטח התוכנית, והיקף המגורים יהיה 20% בלבד". התוכנית מוסיפה, אם כן, עוד 45,378 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור, ובסך הכול כ-45,400 מ"ר בייעוד זה. 

"המדיניות העירונית היא להגדיל את הפרשות הקרקע לטובת שטחי ציבור, במטרה לתת מענה לצורכי התושבים במתחם ולממש את הפוטנציאל הגלום בה", נמסר מהעירייה. "העירייה מגבשת בימים אלו תוכניות עבודה סדורות בשכונות שונות בעיר, לתכנון ובינוי השטחים הציבוריים באופן שיאפשר מתן מענה מיטבי לכלל צורכי הציבור הנדרשים להתפתחות השכונות במסגרת תהליכי התחדשות עירונית .

הגדלת שטחי הציבור נובעת מהחלטת מדיניות שגובשה בין מוסדות התכנון ולשכות התכנון, המקומית והמחוזית. העירייה רואה חשיבות רבה בהגדלת היצע יחידות הדיור בעיר, בין אם בדרך של התחדשות עירונית ובין אם בדרך של בינוי בשטחים פנויים, זאת תוך מתן דגש על הקמתם של מבני ציבור ותשתיות תחבורה ציבורית מתקדמת לטובת תושבי המתחמים, ושמירה מקסימלית על ערכי הטבע, הנוף והסביבה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןהאוניברסיטה העברית בירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמבני ציבורהר הצופיםקריית יובלאדריכלית נעמה מליסרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...