יום לאחר הגשת התביעה הייצוגית: לוינסקי-עופר הגישה את התב"ע למתחם הפינוי בינוי בקריית מלאכי

המתחם צפוי להכיל 4,500 יח"ד ממספר יזמים. על הסאגה סביב הקרקע המשלימה: "החברה תפעל במקביל עם העירייה, לקידום הקצאת קרקע משלימה מרשות מקרקעי ישראל לצורך הבנייה"

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם קיבות גלויות בקריית מלאכי (יח"צ)הדמיית מתחם קיבות גלויות בקריית מלאכי (יח"צ)

חברת לוינסקי-עופר בבעלותם של יוסי לוינסקי ועופר ארביב, הודיעה בשעות האחרונות לבורסה לניירות ערך כי היא הגישה את התב"ע של מתחם קיבוץ גלויות – פינוי בינוי לוועדה המקומית בקריית מלאכי. בתוך כך החברה מציינת בנוסח ההודעה: "כי החברה תפעל במקביל עם העירייה, לקידום הקצאת קרקע משלימה מרשות מקרקעי ישראל לצורך הבנייה הנוספת המיועדת לפרויקט קריית מלאכי".

הבוקר דיווחנו כי בעלי המניות בקבוצה החליטו על הגשת בקשה לתביעה ייצוגית על סך 55.73 מילון שקלים נגד בעלי הקבוצה. העותרים מגלגלים בכתב הבקשה את סדר השתלשלות האירועים. החברה דיווחה ביוני האחרון על "אישור עריית קריית מלאכי על כך "שעיריית קריית מלאכי אישרה מתן קרקע משלימה לאיחסון ולוגיסטיקה בקריית מלאכי", בעקבות ההודעה תוך שלושה ימים זינקו מניות החברה ב-55%. לאחר הזינוק במניות, החברה ניצלה את ההזדמנות והנפיקה מניות בהיקף כולל של 20 מיליון שקלים.

אולם, לפני מספר ימים ב-26 בחודש, הוציאה החברה הודעה לבורסה בנוגע למכתב שהיא קיבלה מעיריית קריית מלאכי. החברה שיתפה את נוסח המכתב: "העירייה לא חתמה עם חברת לוינסקי- עופר או כל יזם אחר של שום הסכם או התחייבות בעניין. והיא אף לא יכולה להיות צד לחוזה כאמור, הואיל והיא איננה הבעלים של הקרקע המשלימה", (הקרקע בבעלות רמ"י). 

העותרים אומרים שעם פרסום הדו"ח המיידי שער המנייה צנחה ב-16.7%. העותרים כותבים "שהתמונה שהתבררה אם כן, היא שכל שהיה בידי החברה הוא הצהרת כוונת ראשוניות של העירייה לתמוך במיזם ההתחדשות העירונית. מיזם זה כלל לא הבשיל לפתיחתו של הליך הקצאת קרקע משלימה מול רמ"י, ולא התקיימו התנאים הבסיסיים להקצאה שכזו". בנוגע לסכום התביעה "אשר לנזק הקבוצתי, כמפורט בחוות דעת המומחה, לבעלי המניות ומחזיקי האג"ח נגרם נזק מצרפי המוערך בסך של כ-55.73 מיליון שקלים".

כעת, יום לאחר הגשת הבקשה לאישור תביעה, מודיעה החברה כי היא הגישה את התב"ע של המתחם לידי הוועדה המקומית. כאמור, החברה מודיעה גם כי תמשיך לפעול יחד עם העירייה להקצאת הקרקע המשלימה לטובת הפרויקט. בכך היא מסתייגת מהנוסח עליו היא הצהירה ביוני האחרון, כביכול העירייה אישרה כבר את ההקצאה.

בהודעה היום לבורסה לניירות ערך החברה מסבירה את תפקידה במתחם כיזם מוביל לעניין הטיפול בתב"ע: "בהמשך לסיכום החתום בין החברה לעיריית קריית מלאכי לפיו החברה תפעל, כיזם מוביל, יחד עם שאר היזמים במתחם, לקידום התב״ע למתחם ולהגשתו לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה".

החברה מפרטת את הזכויות במתחם: "מתחם קיבוץ גלויות מצוי בגוש 2405, גוש 2407 חלקות 9-11 ו-51, וגוש 2471 חלקה 182 בקריית מלאכי, ולחברה יש הסכמי פינוי בינוי ביחס לחלק מהמתחם המצוי בגוש 2405, שבו 503 דירות. על פי התב"ע שהוגשה לאישור, מתוכננת הריסת הבניינים הקיימים במתחם, שבהם בסך הכול כ- 800 דירות, ובנייה של כ- 3200  דירות, שטחי מסחר, וכן שטחי ציבור. 

אישור התב"ע, ככל שיינתן, יאפשר לחברה לבנות, בחלק המתחם שבו יש לחברה הסכמי פינוי בינוי כאמור, כ-2,012 דירות, מהן כ-224 דירות לבעלי דירות בבניינים הקיימים המיועדים להריסה, וכ- 1,788 דירות לשיווק, לפי יחס של 1:9" לשון הודעת החברה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית קריית מלאכייוסי לוינסקיתב"עלוינסקי-עופרעופר ארביבפינוי בינוי פרויקט קיבוץ גלויות בקריית מלאכי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...