התחדשות שכונת קיבוץ גלויות בק. מלאכי: לוינסקי-עופר תקדם תב"ע חדשה – להקמת 4,500 יח"ד

כך סוכם בין החברה לבין העירייה באשר למתחם הפינוי-בינוי בעיר – שבמקור אמור היה לכלול 2,800 דירות חדשות בלבד • מדובר בתוכנית המשלבת קרקע משלימה עבור היזמים בפארק התעשייה "תימורים" בעיר

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית קיבוץ גלויות בקריית מלאכי (לוינסקי עופר)הדמיית תוכנית קיבוץ גלויות בקריית מלאכי (לוינסקי עופר)

תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה במזרח קריית מלאכי מתעצמת – ותציע כמעט פי שניים דירות מאשר בתוכנית המקורית: חברת לוינסקי-עופר הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם מול עיריית קריית מלאכי בנוגע לפרויקט הפינוי-בינוי בשכונת קיבוץ גלויות בעיר, שבמסגרתו תפעל לקידום תב"ע אשר תאפשר הקמת 4,500 יחידות דיור חדשות במתחם. התוכנית הקיימת למתחם מאפשרת הקמה של כמחצית מכך - 2,800 יחידות דיור.

בדו"ח המסכם ל-2020 כתבה לוינסקי-עופר לגבי עניין זה כי "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לצד העירייה ואדריכלי הפרויקט, דנים בנושא חלופות תכנוניות וקרקע משלימה". כעת, עם גיבוש ההסכם בין העירייה לחברה, נראה כי נמצא פתרון לעניין – שלא עובר דרך הרשות להתחדשות עירונית

נציין כי מדובר במתחם שבו אמורה להיות מוקצית קרקע משלימה לטובת היזמים, כדי להעניק היתכנות כלכלית לפרויקט. בדו"ח המסכם לשנת 2020 כתבה לוינסקי-עופר לגבי עניין זה כי "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לצד העירייה ואדריכלי הפרויקט, דנים בנושא חלופות תכנוניות וקרקע משלימה. העירייה הקצתה קרקע משלימה מתוך רזרבות הקרקע של העיר, והיא פועלת מול הרגולטור על מנת לאשר שקרקע זו תועמד כקרקע משלימה עבור הפרויקט". כעת, עם גיבוש ההסכם בין העירייה לחברה, נראה כי נמצא פתרון לעניין – שלא עובר דרך הרשות להתחדשות עירונית .

"החברה חתמה על הסכם לקידום פרויקט פינוי ובינוי במתחם קיבוץ גלויות, בגוש 2405, בגוש 2407 חלקות 9-11 ו-51, ובגוש 2471 חלקה 182", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "על פי עיקרי הסיכום תפעל החברה, כיזם מוביל ולצד שאר היזמים במתחם, לקידום התב"ע לפרויקט במימון היזמים, מבלי להמתין למימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. 

היזמים יפעלו להכין תב"ע חדשה למתחם הפרויקט בהיקף של כ-4,500 יח"ד, במקום הרשות להתחדשות עירונית ו/או הרשות המקומית. היזם המוביל, בשיתוף העירייה, יעשו כל שלאל ידם כדי לקדם את הליכי התכנון במהירות האפשרית, תוך הסרת חסמים ככל הניתן, וזאת לאור היקף הפרויקט וחשיבותו לעיר.

היזם המוביל יפעל בשיתוף העירייה להגשת התב"ע לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתוך 180 יום; העירייה תדאג להקצאת יתרת הזכויות, ותפעל מול הגורמים הרלוונטיים באופן שיביא את יחס הדירות בפרויקט ל-1:9 בקרקע משלימה במתחם 'תימורים'"

היזם המוביל יפעל בשיתוף העירייה להגשת התב"ע לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתוך 180 יום; היזם המוביל ימנה פרויקטור שירכז ויתאם את הנדרש לקידום הפרויקט, ידאג לעמידה בלוח הזמנים וימסור דיווחים חודשיים לכל הגורמים המעורבים בפרויקט. העירייה תדאג להקצאת יתרת הזכויות, ותפעל מול הגורמים הרלוונטיים באופן שיביא את יחס הדירות בפרויקט ל-1:9 בקרקע משלימה במתחם 'תימורים' המשווק על ידי העירייה ומצוי בבעלות רשות מקרקעי ישראל , ו/או בכל מתחם אחר שניתן להקצות לטובת הפרויקט".

על פי התכנון ייבנו במתחם ההתחדשות בקיבוץ גלויות בניינים מדורגים בני 12-6 קומות, כולל שטחי מסחר, מבני ציבור ופארק. כאמור, השכונה תוכננה לכלול 2,800 יחידות דיור, אך אם תאושר התב"G החדשה מספר זה יגדל משמעותית. לוינסקי-עופר ציינה בדיווח מהיום כי נכון למועד זה יש לה הסכמי פינוי-בינוי עם מרבית הבעלים של הדירות הקיימות במתחם, שבו 503 יחידות דיור.

באשר למתחם "תימורים" – מדובר בשטחי אחסנה ולוגיסטיקה בפארק התעשייה של העיר, אשר נחשב מבוקש מאוד לאחרונה. כך, כפי שדיווחנו כאן באוגוסט 2020, נסגרו בהצלחה שטחי אחסנה ולוגיסטיקה בפארק במחיר ממוצע של 1,831 שקל למ"ר – זינוק של יותר מ-850% בתוך קצת יותר מעשור שנים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתקרקע משלימהפארק התעשייה תימוריםעיריית קריית מלאכיתב"עלוינסקי-עופרפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...