על רקע "סערת קריית מלאכי": לוינסקי-עופר רוכשת קרקע בצמוד למגדל הכישור בחולון תמורת כ-50.5 מיליון שקל

הרכישה מתבצעת במשותף עם חברת פנמרה אחזקות, עבור קרקע ברחוב הכישור 6, בשטח כולל של 6,425 מ"ר • החברה על המכתב מעיריית קריית מלאכי: "ממשיכה לפעול בשיתוף פעולה עם העירייה"

שיתוף הכתבה
עופר ארביב, מבעלי השליטה בלוינסקי-עופר (לוינסקי-עופר)עופר ארביב, מבעלי השליטה בלוינסקי-עופר (לוינסקי-עופר)

בעוד "סערת קריית מלאכי" מהדהדת ברקע, מודיעה היום (ד') חברת לוינסקי-עופר על מהלך לרכישת קרקע בחולון תמורת 50.6 מיליון שקל, במשותף עם חברת פנמרה אחזקות - בסמוך לפרויקט מגדל הכישור המשותף לשתי החברות. כך הודיעה החברה היום לרשות לניירות ערך.

המדובר הוא בשני הסכמים לרכישת מקרקעין בשטח כולל של 6,425 מ"ר ברחוב הכישור 6, חלקה 16 בגוש 6805. "המקרקעין גובלים במקרקעין בשטח 5,738 מ"ר ברחוב הכישור 4, חלקה 17 בגוש 6805 בחולון, שבבעלות חברת מגדל הכישור, חברה בבעלות משותפת של הרוכשות", נכתב בהודעה. 

"הרכישה היא מצדדים שלישיים שאינם קשורים לרוכשות. מגדל הכישור החלה בביצוע פרויקט במקרקעין, ובכוונת הרוכשות ומגדל הכישור, בעקבות הרכישה, להגיש לעיריית חולון תכנון משותף לכל השטח, זאת במטרה להגדיל את זכויות הבנייה של כלל השטח, הכולל 12,163 מ"ר, מ-500% ל-700%, בהתאם למדיניות העירייה ובכפוף לאישור העירייה. התכנון יכלול שטח מבונה כולל של כ-90,000 מ"ר, בייעוד של משרדים, שטחי מסחר ודיור, אם יתאפשר ביחס לשטחי תעסוקה, על פי חוק התכנית הכלכלית".

במקרקעין ניצב כיום מבנה ששטחו 1,051.5 מ"ר, והוא ייהרס לצורך הקמת הפרויקט. המבנה, וכ-3,500 מ"ר של שטחי חצר, מושכרים לשוכר יחיד עד לאפריל 2024, בדמי שכירות שנתיים של 850,000 שקל. לאחר תשלום מלוא התמורה בגין המקרקעין, הרוכשות יהיו זכאיות לקבל את דמי השכירות"

החברה מעדכנת כי במקרקעין ניצב כיום מבנה ששטחו 1,051.5 מ"ר, והוא ייהרס לצורך הקמת הפרויקט. המבנה, וכ-3,500 מ"ר של שטחי חצר, מושכרים לשוכר יחיד עד לאפריל 2024, בדמי שכירות שנתיים של 850,000 שקל. "לאחר תשלום מלוא התמורה בגין המקרקעין, הרוכשות יהיו זכאיות לקבל את דמי השכירות", מציינת לוינסקי-עופר . "בהתאם לתנאי השכירות, מתחילת מאי 2022 ניתן לסיים את הסכם השכירות, בהודעה מוקדמת של שמונה חודשים". 

נזכיר כי בסוף אפריל האחרון ניתן היתר הריסה בפרויקט "מגדל הכישור" המדובר, כצעד ראשון בדרך להקמת פרויקט בן 40,150 מ"ר בנויים, בייעוד מסחר ומשרדים. כעת, בעקבות הרכישה האחרונה, הוא צפוי להשתנות ולגדול משמעותית.

"התב"ע אושרה על ידי הגורמים המוסמכים בעירייה"

כאמור, לוינסקי-עופר נכנסה לפלונטר לא קטן סביב פרויקט מתחם קיבוץ גלויות בקריית מלאכי – מתחם שלגביו עדכנו כאן ביוני האחרון כי החברה תקדם תב"ע חדשה, לבניית כ-4,500 יח"ד. על פי הפרסומים, הרשות לניירות ערך דרשה מהחברה לפרסם מכתב ששלחה לה עיריית קריית מלאכי סביב אותו פרסום, ובו היא מבהירה כי לא הגיעה להסכמות עם החברה לביצוע הפרויקט.

בעקבות פרסום המכתב איבדה מניית החברה 17%, ולוינסקי-עופר הוציאה תגובה נרחבת שבה נכתב, בין היתר: "קיים מסמך שנערך ע"י העירייה ונחתם בידי ראש העיר ב־6 במאי. החברה אישרה את המסמך וחתמה עליו ב־15 ביוני. החברה ממשיכה לפעול בשיתוף פעולה עם עיריית קריית מלאכי, וכפועל יוצא מכך התב"ע עבור מתחם קיבוץ גלויות מתוכננת להגשה לוועדה המקומית עד סוף השנה, לאחר שהוצגה בפגישה שקיימה החברה בהשתתפות ראש העיר ומהנדס העיר וצוות התכנון, ואושרה על ידי הגורמים המוסמכים בעירייה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לוינסקי-עופרעופר ארביבעיריית קריית מלאכיפינוי בינוי מגדל הכישורפנמרה אחזקותהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...