חולון: ניתן היתר הריסה בפרויקט "מגדל הכישור" של חברת א. ליבנטל – בדרך להקמת יותר מ-40,000 מ"ר

מדובר בפרויקט באזור התעשייה המזרחי של העיר, אשר יוצא לדרך במסגרת עסקת קומבינציה שעליה חתמה חברה בת של ליבנטל • המגדל החדש יציע כ-3,550 מ"ר שטחי מסחר ו-36,600 מ"ר משרדים

שיתוף הכתבה
אזור התעשייה המזרחי בחולון (שאטרסטוק)אזור התעשייה המזרחי בחולון (שאטרסטוק)

אושרה בקשת חברת "מגדל הכישור", חברה בת של א. ליבנטל אחזקות, להיתר הריסה בפרויקט שברחוב הכישור 4, באזור התעשייה המזרחי בחולון. מדובר בצעד ראשון בדרך להקמת מגדל מסחר ומשרדים חדש במקום, אשר יכלול 40,150 מ"ר.

בשלב הראשון החברה תנצל את זכויות הבניה הקיימות – 12,700 מ"ר - לבניית חניון, מבנה מסחרי ומשרדים על כל החלקה, ומגדל משרדים על חלק מהקומה המסחרית. בשלב זה גם יתבצעו עבודות ההריסה והפינוי במקום. עם תום שלב זה היקף שטחי המסחר יהיה כ-2,550 מ"ר, והיקף שטחי המשרדים - כ-15,000 מ"ר

חברת "מגדל הכישור" התקשרה לפני כארבע שנים בעסקת קומבינציה לרכישת המקרקעין, בשטח של 5,738 מ"ר. על פי התכנון, היא תבנה את הפרויקט בשני שלבים: בשלב הראשון החברה תנצל את זכויות הבניה הקיימות – 12,700 מ"ר - לבניית חניון, מבנה מסחרי ומשרדים על כל החלקה, ומגדל משרדים על חלק מהקומה המסחרית. בשלב זה גם יתבצעו עבודות ההריסה והפינוי במקום. עם תום שלב זה היקף שטחי המסחר יהיה כ-2,550 מ"ר, והיקף שטחי המשרדים - כ-15,000 מ"ר (עיקרי).

בשלב השני מתכננת החברה, בכפוף לשינוי תב"ע בסמכות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חולון, להגדיל את השטחים המסחריים בכ-1,000 מ"ר, ולהקים מבנה משרדים נוסף מעל המבנה המסחרי, בשטח של כ-21,600 מ"ר. כך, הפרויקט בסיומו יכלול כ-3,550 מ"ר מסחרי וכ-36,600 מ"ר משרדים.

בדו"ח השנתי המסכם ל-2020 הגדירה חברת האם, א. ליבנטל, את הפרויקט כ"מהותי מאוד". עוד נכתב בדו"ח כי עלויות הפינוי השונות בפרויקט, ובכלל זה עלויות ההריסה, מסתכמות במיליון שקל. על פי הערכותיה, עבודות השלב הראשון יושלמו בשנת 2025.

במקרה שבו מגדל הכישור תבנה על המקרקעין שטחים נוספים מעבר לאמור לעיל, בשל שינוי התב"ע או הקלות בתב"ע, תקבל המוכרת 26% מהשטחים הנוספים. במקרה שבו יצורפו חלקות סמוכות לפרויקט, באופן שיגדיל את זכויות הבנייה, תקבל המוכרת 25% מתוספת זכויות הבנייה המיוחסות למקרקעין בלבד"

עסקת הקומבינציה שעליה חתמה חברת מגדל הכישור כוללת בין היתר סיכום לפיו מוכרת הקרקע, חברת י.ת. צסלר ניהול נכסים, תקבל 24% משטחי המשרדים והמסחר שייבנו על פי התב"ע הקיימת. "במקרה שבו מגדל הכישור תבנה על המקרקעין שטחים נוספים מעבר לאמור לעיל, בשל שינוי התב"ע או הקלות בתב"ע, תקבל המוכרת 26% מהשטחים הנוספים. במקרה שבו יצורפו חלקות סמוכות לפרויקט, באופן שיגדיל את זכויות הבנייה, תקבל המוכרת 25% מתוספת זכויות הבנייה המיוחסות למקרקעין בלבד".

נציין כי ברקע הסכם הקומבינציה נחתם גם הסכם השותפות בין לוינסקי-עופר , המחזיקה 50% מ"מגדל הכישור", לבין חברת פנמרה, המחזיקה ב-50 האחוזים הנותרים, נחתם הסכם להקמת מגדל הכישור ולפעולה במשותף לביצוע עסקת הקומבינציה במקרקעין. חלקו של כל צד בעסקה הוא 50%, וההסכם קובע הוראות לאופן ניהול העסקה המשותפת.

נזכיר כי א. ליבנטל ולוינסקי-עופר מעורבות בעסקת קומבינציה נוספת, בבאר שבע – עסקה בנוגע למגרש בשטח של 9,510 מ"ר לצד חברת צבי צרפתי ובניו, שעליה הודיעו החברות לפני כשבועיים. על פי התוכניות המתחם יכלול כ-90,000 מ"ר שטחי מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךעסקת קומבינציהצבי צרפתי ובניולוינסקי-עופרהסכם שותפותא. ליבנטל אחזקותמגדל הכישוראזור התעשייה המזרחי בחולון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...