רמ"י מנסה למנוע זכייה בלעדית במתחם שלם – אך המחירים עדיין בשמיים: 1.3 מיליארד שקל במכרז ביהוד-מונוסון

בחמשת המתחמים זכו חמישה יזמים שונים – וזה לא מנע מהמחיר הסופי לחצות את רף מיליארד השקלים • הזוכות: אלקטרה, שפיר מגורים, גינדי החזקות, טוב מניבים ומכלוף בכור ובניו

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית גני יהודה ביהוד-מונוסון (משרד ד.ס בניין ערים)הדמיית תוכנית גני יהודה ביהוד-מונוסון (משרד ד.ס בניין ערים)

רשות מקרקעי ישראל החלה בשבועות האחרונים בניסיון להיאבק בטירוף מחירי הקרקעות במכרזים שלה, על ידי מניעת זכייה של יזם אחד במתחם שלם. כך היא עשתה בשכונת עיר היין באשקלון, כאשר פיצלה מכרז בן שלושה מתחמים לתשעה תתי-מתחמים, כך גם בשירת הים בנתניה וכן במכרז בצומת סביון.

גם במכרז הראשון לקרקע בתוכנית "גני יהודה" ביהוד-מונוסון, שעל סגירתו המתקרבת דיווחנו כאן בתחילת החודש, התוכנית של רמ"י עבדה, לכאורה: חמישה מתחמים נכללו במכרז, עבור 732 יחידות דיור, ובחמישתם זכו חמש חברות שונות. האם זה סייע להורדת המחירים המשתוללים? נראה שלא.

סכום הזכייה במכרז הסתכם ביותר מ-1.3 מיליארד שקל; הוצאות הפיתוח לבדן הסתכמו ב-94,285,251 שקל. נציין כי מחיר המינמיום הכולל שנקבע לכל המתחמים יחד הוא 250,433,365 שקל, כלומר סכום הזכייה הסופי גבוה כמעט פי חמישה ממחירי המינימום. במילים אחרות: אף יזם לא זכה ביותר ממתחם אחד, אך המחיר נותר בשמיים.

החלוקה היא כדלהלן: חברת אלקטרה זכתה במתחם לבניית 204 יחידות דיור, והייתה למציעת המחיר הגבוה ביותר במכרז - 375,191,508 שקל; שפיר מגורים ובניין זכתה גם היא במתחם לבניית 204 יח"ד; גינדי החזקות זכתה במכרז לבניית 156 יח"ד; חברת טוב מניבים זכתה במתחם לבניית 114 יח"ד; חברת מכלוף בכור ובניו זכתה במכרז לבניית 54 יח"ד.

נראה כי המכרז הזה מסמל יותר מכול את הפטונציאל של יהוד-מונוסון להפוך לעוד אחת מהערים המבוקשות בגוש דן, במעגל השני לתל אביב. כבר כיום הביקוש בה גבוה בהרבה מבעבר, אך נראה שזהו אחד מציוני הדרך החשובים עבורה – ודאי כשמדובר בתוכנית שבה כבר שווקו פעמיים מכרזי בנייה, שבוטלו. ראיה נוספת לביקוש העצום הוא מספר ההצעות שהוגשו למכרז: לא פחות מ-178 כאלו, שהן יותר מ-35 הצעות לכל מתחם.

נזכיר כי שטח המתחמים יחד הוא 28,992 מ"ר, וכי הם חלק משכונה עתידית שתכלול, על פי התכנון, כ-4,100 יח"ד ועוד 300 יחידות לדיור מוגן, על שטח של כ-800 דונם, ובצפיפות של 22 יחידות דיור לדונם נטו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאלקטרהגינדי החזקותשפירגני יהודה ביהוד-מונוסוןטוב מניביםמכלוף בכור ובניו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...