פיתוח הגולן: הממשלה תשקיע יותר מחצי מיליארד שקל; המטרה: הכפלת אוכלוסיית המועצה האזורית והעיר קצרין

המטרה היא לשווק 7,300 יח"ד עד לשנת 2025, כך שבסופו של דבר יהיו כ-15,300 יח"ד במועצה ובעיר, לעומת 8,000 כיום • השר אלקין: "תוכנית שתחזק את רמת הגולן"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)

ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א') ברמת הגולן הסתכמה בשתי בשורות חשובות לאזור: האחת – השקעה של כ-576 מיליון שקל בפיתוח תשתיות דיור, במטרה לשווק עד לשנת 2025 כ-7,300 יח"ד נוספות באזור; השנייה – הכפלת האוכלוסייה, הן במועצה האזורית גולן והן ספציפית בעיר קצרין, כך שיכללו בסופו של תהליך כ-15,300 יח"ד, לעומת כ-8,000 כיום.

ההחלטה באה בהמשך להכרזת שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, לפני כחודשיים וחצי, על הכפלת האוכלוסייה בחבל הארץ שבצפון המדינה. על פי ההחלטה, משרד הבינוי והשיכון יתכלל את נושא תכנון, קידום ופיתוח יחידות הדיור שיתווספו באזור מועצה אזורית רמת הגולן והעיר קצרין, נוסף על שדרוג המרקם הוותיק באזור.

על פי ההחלטה, תקודם הרחבה משמעותית וביסוס של יישובי המועצה ועיר הבירה של הגולן, בשלושה שלבים: במועצה האזורית גולן יפורסמו לשיווק כ-1,000 יח"ד ב-2022, כ-1,500 ב-2023 וכ-1,500 בסוף אותה שנה; בעיר קצרין יושם דגש על קידום רובעים 13-12 - תחילה ישווקו יח"ד  ברובע 12 ולאחריו ברובע 13, ובהם ייבנו יחדיו כ-3,300 יח"ד. "יודגש כי המשרד ישקיע תקציבים רבים גם בהסרת חסמי פיתוח, קידום, תכנון ובנייה של מוסדות ציבור, ובשדרוג היישוב הוותיק", נכתב בהודעת משרד הבינוי והשיכון .

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "רמת הגולן לאורכה ולרוחבה הינה חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התוכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן, לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן וארגוני טרור, בצידו הישראלי אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "החלטת הממשלה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן, לצד פיתוח ושיקום של כל התשתית הנדרשת לכך, היא בשורה לכל תושבי הצפון ולאזרחים הרוצים להתגורר באחד מהאזורים המרהיבים והחשובים בישראל. ביצוע ההחלטה ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי רמת הגולן ויפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות האוכלוסייה המקומית והגדלתה. 

קידום הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד, ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו לבניית ליישומה, זאת תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב אלקיןמשרד הבינוי והשיכוןאביעד פרידמןהמועצה האזורית גולןעיריית קצרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...