השר אלקין לקראת ועידת הגולן שתתקיים מחר (ב'): "אוכלוסיית רמת הגולן תוכפל"

על פי התוכנית שחשף השר, מתוכנן עד 2026 שיווק של כ-7,000 יח"ד חדשות בחבל הארץ הצפוני • המטרה: הכפלת האוכלוסייה גם ביישוב הכפרי בגולן וגם בבירת הגולן, קצרין

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (יח"צ)שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (יח"צ)

מחר (ב') תתקיים במוסד "רוח הגולן" ביישוב חיספין שברמת הגולן ועידת הגולן לכלכלה ופיתוח אזורי, ביוזמת עיתון מקור ראשון. הוועידה צפויה לעסוק בנושאים כמו התיישבות, חקלאות, אקולוגיה, החוסן הכלכלי והחברתי של הגולן ועוד – ולקראת הוועידה מצהיר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שישתתף בה גם הוא, כי אוכלוסיית רמת הגולן תוכפל וכי עד 2026 ישווקו כ-7,000 יח"ד באזור.

כיום ישנם במועצה האזורית רמת הגולן כ-4,200 בתי אב, ואליהם מצטרפים עוד כ-3,000 בתי אב במועצה המקומית קצרין. על פי התוכנית של שר הבינוי והשיכון, כ-4,000 יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית, וכך אוכלוסיית רמת הגולן ביישובים הכפריים תוכפל ל-8,400 בתי אב

כיום ישנם במועצה האזורית רמת הגולן כ-4,200 בתי אב, ואליהם מצטרפים עוד כ-3,000 בתי אב במועצה המקומית קצרין. על פי התוכנית של שר הבינוי והשיכון, כ-4,000 יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית, וכך אוכלוסיית רמת הגולן ביישובים הכפריים תוכפל ל-8,400 בתי אב, זאת במטרה לחזק ולפתח את היישובים הקיימים באזור.

במקביל, המועצה המקומית קצרין תגדל ל-6,000 בתי אב: המשרד מקדם בימים אלו את פיתוחה של בירת הגולן, ומכין החלטת ממשלה שבמסגרתה תוכפל אוכלוסיית קצרין וישווקו בה כ-3,000 יח"ד נוספות בארבע השנים הקרובות. בהודעת המשרד נכתב כי בתחילת שנת 2022 מתועדות לצאת לשיווק כ- 1,500 יחידות הדיור הראשונות. נוסף על כך יעניקו משרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים תקציבים עבור פיתוחה וקידומה של המועצה המקומית. סך התקציב שיוקצה לצורך התוכנית ייקבע בתום הליך תיאום בין משרדי הממשלה.

"יודגש כי במסגרת ההחלטה מקדם משרד הבינוי והשיכון סל הטבות תומכות אכלוס ליישובים שבהם ישווקו יח"ד חדשות", כך בהודעה, "כגון שיקום תשתיות ביישוב הוותיק, תקציב עבור הקמה, שיפוץ והרחבה של מוסדות ציבור ועוד. כן יציע המשרד ליווי קהילתי ליישוב ויסייע בתכנון, במטרה להאיץ שיווקים באזור".

רמת הגולן, לאורכה ולרוחבה, היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד. התוכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן, ולצידה יתבצעו שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן ושל ארגוני טרור, בצידו הישראלי נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות"

שר הבינוי והשיכון אלקין: "רמת הגולן, לאורכה ולרוחבה, היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד. התוכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן, ולצידה יתבצעו שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן ושל ארגוני טרור, בצידו הישראלי נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות". 

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "החלטת הממשלה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן, לצד פיתוח ושיקום כל התשתית הנדרשת לכך, היא בשורה לכל תושבי הצפון ולאזרחים הרוצים להתגורר באחד מהאזורים המרהיבים והחשובים בישראל. 

ביצוע ההחלטה ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי רמת הגולן, ויפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות האוכלוסייה המקומית והגדלתה. קידום הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד, ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו ליישומה, זאת תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןזאב אלקיןאביעד פרידמןהמועצה האזורית גולןהמועצה המקומית קצרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...