לאחר ש"התגלגלה" אל ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית וחזרה למחוזית – אושרה סופית התוכנית לעורף הנמל החדש בחיפה

המחוזית התבקשה לדון שוב בתוכנית, בשאלת הצורך בתסקיר השפעה על הסביבה – ואימצה את מסקנת המשרד להגנת הסביבה כי אין צורך בכך • בהתאם לכך אושרה התוכנית – המציעה 700,000 מ"ר שטחי אחסנה ולוגיסטיקה

שיתוף הכתבה
המתחם הלוגיסטי בעורף הנמל החדש בחיפה (משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים)המתחם הלוגיסטי בעורף הנמל החדש בחיפה (משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים)

הוועדה המחוזית חיפה החליטה היום (ב') לאשר סופית את התוכנית המפורטת להקמת מתחם אחסנה ולוגיסטיקה חדש בעורף הנמל בחיפה – כך הודיע מנהל התכנון . מדובר בתוכנית מפורטת אשר משלימה את כלל התכנון לנמל "המפרץ" החדש.

האישור הסופי מגיע לאחר שבאפריל 2020 כבר הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה על אישור התוכנית – אלא שלאחר מכן הוגשו עררים לועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. זו אישרה גם היא את התוכנית, אך החזירה את הדיון בנושא הצורך בתסקיר השפעה על הסביבה לפתחה של הוועדה המחוזית. 

הוועדה דנה שוב בתוכנית, בעניין הספציפי האמור, ובמסגרת הדיון נשמעו התייחסויות מצד משרדי הממשלה, נציגי ציבור ונציגי עמותות וארגוני סביבה, וכן התייחסות ח"כ פרופ' אלון טל. בסופו של דבר קיבלה הוועדה המחוזית את חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה, שקבעה כי התוכנית לא נדרשת בהכנת תסקיר על הסביבה, ובכך נתנה את אישורה הסופי לתוכנית להקמת מתחם לוגיסטי חדש במפרץ חיפה, שייתן מענה לנמלי חיפה.

התוכנית, ביוזמת חברת נמלי ישראל, הינה על שטח כולל של 1,400 דונם, ומאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר לטובת הקמת שטחי אחסנה ולוגיסטיקה. התוכנית כוללת כמה מתחמי אחסנה, אפשרות להקמת מסוף מטענים רכבתי וכן גישה ישירה למערכת הדרכים הארצית באמצעות דרך חיבורי נמל המפרץ המוקמת בימים אלו.  

התוכנית מסדירה את השטחים שסביב מעגנת שביט, המרינה הקיימת של העיר חיפה, ומקצה לה שטחים לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21,000 מ"ר. התוכנית תאפשר את פיתוחה ואת התפתחותה של המרינה, שטרם מימשה את הפוטנציאל התיירותי והעירוני הגלום בה

נוסף על כך מסדירה התוכנית את השטחים שסביב מעגנת שביט, המרינה הקיימת של העיר חיפה, ומקצה לה שטחים לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21,000 מ"ר. התוכנית תאפשר את פיתוחה ואת התפתחותה של המרינה, שטרם מימשה את הפוטנציאל התיירותי והעירוני הגלום בה. 

כמו כן, התוכנית - המצויה בסמוך לשטחי פארק מורד נחל הקישון ושפך נחל הקישון לים - קובעת הנחיות נופיות וסביבתיות לממשק שבין שטחי האחסנה לשטחי הפארק שיפותחו בעתיד, התווית שבילי אופניים והסדרת חניות לטובת באי הפארק. כמו כן כוללת התוכנית שימור של עצים רבים בשתי חורשות אקליפטוסים המצויות בין פארק מורד נחל הקישון לשטחי האחסנה החדשים ומרחיבה מעט את המרחב בין שטחי הנחל לאזורים המיועדים לפיתוח. התוכנית נערכה על ידי אדריכלית דורית שפינט ממשרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

מ"מ מתכננת הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה לגיבוש מפרץ חיפה המשלימה את הרצף התכנוני, לצד פארק מורד נחל הקישון. התוכנית מהווה בשורה בכך שהיא מאפשרת את העורף הלוגיסטי הנדרש לתפקוד יעיל של נמל המפרץ החדש והנמלים הוותיקים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןנמל חיפהחברת נמלי ישראלנמל המפרץתוכנית עורף הנמל החדש בחיפהאדריכלית דורית שפינטמשרד גורדון אדריכלים ומתכנני עריםהוועדה המחוזית לתכנון בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...