דחיפה נוספת למתחם הרצל ברמלה שיכלול 610 יח"ד: ועדת השרים הכריזה עליו כמתחם מועדף לדיור

לאחר שהתוכנית הופקדה בתוך פחות משלושה שבועות בוותמ"ל – היא זוכה לדחיפה חשובה גם מטעם הוועדה המיוחדת שבראשה עומדת שרת הפנים איילת שקד

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם הרצל ברמלה (רון אלון)הדמיית מתחם הרצל ברמלה (רון אלון)

עוד דחיפה חשובה ליישום התוכנית עבור מתחם הפינוי-בינוי ברחוב הרצל ברמלה: ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי של הכנסת, בראשות שרת הפנים איילת שקד, הודיעה על המתחם כמתחם מועדף לדיור, במסגרת צו לקידום הבנייה במתחמים מועדפים, ובהמלצת מנהל התכנון.

כזכור, בתחילת אוקטובר האחרון הכריזה הוותמ"ל – הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור – על הפקדת התוכנית, תמל/2032, אשר משתרעת על פני 22 דונם. על פי התכנון, יוקמו במתחם 610 יחידות דיור חדשות, במקום 116 יח"ד הקיימות כיום במקום, בעשרה מבני שיכון ישנים בני 4-3 קומות.

מדובר בתוכנית שקודמה במסלול מהיר במיוחד – אשר ממחיש את עבודתה הזריזה של הוותמ"ל: התוכנית הוגשה למוסדות התכנון לקראת סוף חודש ספטמבר האחרון, וכבר לאחר פחות משלושה שבועות הוכרזה להפקדה. כעת, עם ההכרזה על המתחם כמועדף לדיור, סלולה הדרך לאישורה המהיר

מדובר בתוכנית שקודמה במסלול מהיר במיוחד – אשר ממחיש את עבודתה הזריזה של הוותמ"ל: התוכנית הוגשה למוסדות התכנון לקראת סוף חודש ספטמבר האחרון, וכבר לאחר פחות משלושה שבועות הוכרזה להפקדה. כעת, עם ההכרזה על המתחם כמועדף לדיור, סלולה הדרך לאישורה המהיר.

התוכנית תשלב בין מגורים לבין שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף נרחב למדי: לצד שטחי המגורים, שייבנו במבנים בני 25-9 קומות, תציע התוכנית גם כ-10,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר – שטחי תעסוקה בהיקף של 8,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של 2,000 מ"ר. לצד זאת, יכלול המתחם גם מבנים לשימור.

בדברי ההסבר נכתב עוד כי "התוכנית מציעה מגרש לייעוד מבני ציבור, מגרש למגורים ומשרדים, מגרשים בייעוד שטחים ציבוריים פתוחים ומגרש לייעוד מבנים ומוסדות ציבור. התוכנית מאפשרת חיבור פיזי חדש בין רחוב הרצל לרחוב סוקלוב, על ידי הוספת ייעוד לדרך מאושרת (שהופך בהמשכו לרחוב בן יוסף)".

המגישה והיזמית של התוכנית היא עיריית רמלה; העורך הראשי הוא אדריכל ערן מבל ממשרד ערן מבל – ארכיטקטורה ובינוי ערים; שמאי המקרקעין הם גלעד לוקר ושי שמעון ממשרד לוקר-שמעון כלכלה ושמאות מקרקעין; יועצת השימור היא אדריכלית ליבנה רונן שואף ממשרד שואף רונן אדריכלים.

נציין כי ועדת השרים המיוחדת אשר הכריזה על המתחם כמתחם מועדף לדיור, הכריזה בנובמבר האחרון על 17 מתחמים נוספים כמתחמים מועדפים לדיור, עם כ-50,000 יחידות דיור חדשות. בין המתחמים נמצא גם מתחם אחד ברמלה: מתחם ויצמן, שבו ייבנו 1,455 יחידות דיור חדשות, על פי התכנון, במקום 274 יחידות דיור קיימות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם הרצל ברמלהפינוי בינוי התחדשות עירוניתעיריית רמלהאיילת שקדועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי של הכנסתמנהל התכנוןותמ"לאדריכל ערן מבלערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...