הופקדה תוכנית הפינוי-בינוי במתחם הרצל ברמלה: 610 יחידות דיור חדשות ו-11,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

במקום עשרה מבני שיכון, שיפונו במסגרת העבודות • התוכנית, תמל/2032, משתרעת על פני 22 דונם ומקודמת על ידי יעריית רמלה • דיירי המתחם ייהנו משירותי תחבורה ציבורית מגוונים – מרכבת קלה ועד למטרו

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם הרצל ברמלה (רון אלון)הדמיית מתחם הרצל ברמלה (רון אלון)

הוותמ"ל החליטה על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי ברמלה – היא תוכנית מתחם הרצל בעיר או תמל/2032. כך הודיע היום (א') מנהל התכנון . התוכנית כוללת 610 יחידות דיור חדשות - מתוכן 122 דירות קטנות ו-30 עבור דיור להשכרה ארוכת טווח. נוסף על כך, כ-11,000 מ"ר יוקצו עבור שטחי מסחר ותעסוקה.

תוכנית מתחם הרצל בעיר או תמל/2032תוכנית מתחם הרצל בעיר או תמל/2032

התוכנית מקודמת על ידי עיריית רמלה, על שטח כולל של 22 דונם, וממוקמת בשכונת שפרינצק בעיר. היא מציעה 610 יחידות דיור חדשות שייבנו במבני מגורים בני 9-5 קומות, מקצתם מעל קומת מסחר, וכן בבנייה גבוהה יותר - עד 25 קומות - מעל קומת מסחר. מבנה נוסף, בן 18 קומות, ימשלב תעסוקה ומגורים. נוסף על יחידות הדיור כוללת התוכנית מענה לצורכי ציבור, מבנים הכוללים מגורים בעירוב שימושים כאמור, שטחים פתוחים, שטחי תעסוקה (כ-8,000 מ"ר) ושטחי מסחר (כ-2,000 מ"ר) ומבנים לשימור.

כיום מצויים במתחם עשרה מבני שיכון טוריים, בני שלוש או ארבע קומות, שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת. במבנים ישנן בסך הכול 116 יחידות דיור. הם, כמובן, יפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים.

"בהיבט התחבורתי משפרת התוכנית את רשת הרחובות והמעברים להולכי הרגל באזור", נכתב בהודעה, "לרבות חיבור רחוב הרצל לרחוב סוקולוב ולרחוב בן יוסף, במטרה לשפר את נגישות התושבים לצירי התחבורה הציבורית ולשטחים הפתוחים בשכונה. המתחם צפוי להיות משורת על ידי תחבורה ציבורית ברמת שירות גבוהה: תחנת מטרו עתידית במרחק של כחמש דקות הליכה, קו רכבת קלה במרחק של כשלוש דקות הליכה, נתיב נסיעה ייעודי לתחבורה ציבורית, 'מהיר לעיר', שנמצא כעת בביצוע על רחוב הרצל, ותחנת רכבת ישראל נמצאת במרחק של 950 מטר. 

חיבור רחוב הרצל לרחוב סוקולוב ולרחוב בן יוסף הדמייהחיבור רחוב הרצל לרחוב סוקולוב ולרחוב בן יוסף הדמייה

כמו כן, התוכנית מוסיפה שבילי אופניים, מדרכות רחבות ונטיעות עצים, וכן שתי גינות ציבוריות לצד שטחי מסחר ובתי קפה. הבינוי הרציף ועירוב השימושים המוצעים בתכונית יעצימו את רחוב הרצל כרחוב עירוני פעיל לאורך כל שעות היום, יעודדו הליכה ויסייעו בחיזוק הכלכלה המקומית".

במנהל התכנון מציינים עוד כי השכונה נמצאת בלב מרקם עירוני היסטורי מימי המנדט הבריטי, שבו נשתמרו חמישה מבנים מתקופה זו. "לאחר בחינה מעמיקה נבחרו שניים מהמבנים כמתאימים לשימור. מבנים אלו ישמשו למסחר ולצורכי ציבור, לרווחת תושבי השכונה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתערן מבל אדריכלות ובינוי עריםותמ"לעיריית רמלהמתחם הרצל ברמלהרון אלוןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...