אסור לפספס - ניתוח עומק של החקיקה החדשה בפינוי-בינוי עם איריס פרנקל-כהן, בפודקאסט "החזית העירונית"

היועצת המשפטית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עו"ד ד"ר איריס פרנקל-כהן, דיברה בפרק 19 של פודקאסט "החזית העירונית" עם אילי בר על פעילות הרשות ובעיקר על פרקי חוק ההסדרים העוסקים בפינוי-בינוי

שיתוף הכתבה
אילי בר ועו"ד ד"ר איריס פרנקל-כהן (מרכז הנדל"ן)אילי בר ועו"ד ד"ר איריס פרנקל-כהן (מרכז הנדל"ן)

יום ראשון הגיע ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 19, שבו אירח אילי בר (מנכ"ל משותף ב-'Ecocity') את עו"ד ד"ר איריס פרנקל-כהן, היועצת המשפטית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. השניים דיברו ביניהם על פעילות הרשות, על פועלה של פרנקל-כהן – אך בעיקר על שינויי החקיקה בחוק הסדרים בכל הנוגע לפינוי-בינוי, על הפרטים שלא כולם התעמקו בהם עד כה, ועל השיקולים שמאחורי ההחלטות שהתקבלו. האזינו:

להאזנה בספוטיפיי
להאזנה באפל פודקאסטים 
להאזנה בגוגל פודקאסטים

 

"זו זכות גדולה לשמש בתפקיד שבו אני נמצאת כיום, במסגרת אחד התהליכים הכי גדולים שמתרחשים כרגע בישראל. הנושא של התחדשות העירונית עלה בתוכנית האסטרטגית של מדינת ישראל כבר לפני כמה שנים, אבל נדמה לי שהאסימון ירד משמעותית בתקופה האחרונה, בשנה-שנתיים האחרונות אולי. 

הצורך הולך וגובר, הצפיפות שלנו הולכת וגוברת, אנחנו נמצאים בערים שמתיישנות, מרכזי ערים שבהן יש בניינים מטים ליפול, וחלק מהם גם נופלים. יש לנו צורך משמעותי בתוספת יחידות דיור ואנחנו צריכים לתת מענה לצורכי הדיור ולשוק הדיור ההולך ורותח. אנחנו יכולים לדרוס שטחים פתוחים, אבל אנחנו לא רוצים - אנחנו רוצים לשמר את המדינה שלנו בצורה מאוזנת בין שטחים פתוחים לעיר, רוצים ערים טובות יותר, נכונות יותר, ערים חיות – ולשם אחנו מכוונים. אם נעשה את ההתחדשות העירונית נכון, אנחנו גם נגיע לשם".

"כדי להתניע תהליך, אם עד עכשיו בפינוי-בינוי נזקקנו ל-80% ממקבץ, אנחנו מורידים את הרוב ל-66%. בבניין, בבית משותף, הרוב יורד מ-75% ל-60%, ולגבי הרוב ברכוש המשותף - יותר מ-50%, מה שאומר שגם בכל המקבץ צריכה להיות יותר מ-50% הסכמה. אבהיר כי בסופו של דבר צריך את כל מאת האחוזים מהדיירים שיגידו 'רוצה אני' ויחתמו על היתר הבנייה. הורדת הרוב היא רק לגבי התנעת התהליך".

"לא הייתי רוצה להשתמש בביטוי דייר סרבן, כי אני יכולה מאוד להבין את הרציונל של דיירים להדוף תהליכים כאלה, ויש לזה המון סיבות: העדפה אישית לגבי צורת מגורים, חשש מעלויות תחזוקה, ההרגל לסביבה המסוימת. מנגד, מדינת ישראל עשתה את ההחלטה שלה, מכיוון שאין לנו ברירה: התחדשות עירונית חשובה מכל הסיבות שהזכרנו קודם ומהרבה אחרות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאקו סיטיאילי ברפודקאסטהחזית העירוניתד"ר איריס פרנקל כהןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...