פ"ת: אושרה תוכנית "מתחם אוליבקס" במזרח קריית אריה; בינוי עד 40 קומות וכ-98,000 מ"ר שטחי בנייה

מדובר בתוכנית עשירית שמקודמת בעיר וכוללת מגדלים - בתוך פחות מחצי שנה • התוכנית כוללת בין היתר הנחיה לפיה 30% ממקומות החניה בחניון התת-קרקעי יציעו מתקן טעינה חשמלי

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם אוליבקס בפתח תקווה (קבוצת בסט)הדמיית מתחם אוליבקס בפתח תקווה (קבוצת בסט)

עוד תוכנית לגורדי שחקים בפתח תקווה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית "מתחם אוליבקס" שבמזרח קריית אריה, קמפוס אשר בו תותר בנייה של עד 40 קומות – זאת לעומת ארבע קומות בתוכנית המקורית לשטח זה.

המתחם נמצא בצומת הרחובות אבשלום גיסין (מצפון), הרב מלכה (ממזרח) ובזל (ממערב). מטרת התוכנית היא "פיתוח המגרש באופן שיתאים לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית לקריית אריה, 410-0411132 (פת/ 2200)". במגרש מתוכנן "קמפוס משרדים-תעסוקה" המיועד לחברות מתחום התעשייה עתירת הידע, המוקף בשטחי פיתוח נגישים לציבור וכולל גם מסחר בקומות הקרקע.

"לצורך כך התוכנית מציעה איחוד וחלוקה של ייעוד תעשייה בין שתי החלקות הסמוכות בין רחוב מלכה לרחוב בזל ללא תוספת זכויות", מצוין בדברי הסבר, "וכן הגדלת מספר הקומות המותר לבנייה במגרש מארבע ל-40, ושינוי בקווי הבניין".

הוראות התוכנית כוללות שינוי ייעוד מתעשייה לתעסוקה, בהתאם לתוכנית המתאר 410-0411132; איחוד וחלוקה ושינוי גאומטריה של המגרשים, ללא שינוי בשטח הכולל של כל ייעוד קרקע ולפי מתחם 5א המיועד לאיחוד וחלוקה בתוכנית המתאר; שינוי מספר הקומות בהתאם לתוכנית המתאר 410-0411132, והכול בלי לשנות את היקף השטח הכולל המותר לבנייה; שינוי בקווי בניין.

התוכנית מתפרסת על פני כ-35 דונם. לבד מהקומות מעל הקרקע, ניתן יהיה לבנות במסגרתה ארבע קומות תת-קרקעיות, שבהן יוקם חניון תת-קרקעי. מעניין לגלות כי אחת מהוראות התוכנית היא כי 30% ממקומות החניה בחניון התת-קרקעי הנוסף יהיו עם מתקני טעינה חשמליים

התוכנית מתפרסת על פני כ-35 דונם. לבד מהקומות מעל הקרקע, ניתן יהיה לבנות במסגרתה ארבע קומות תת-קרקעיות, שבהן יוקם חניון תת-קרקעי. מעניין לגלות כי אחת מהוראות התוכנית היא כי 30% ממקומות החניה בחניון התת-קרקעי הנוסף יהיו עם מתקני טעינה חשמליים. עוד מצוין כי בתחום התוכנית ישנה חורשת איקליפטוסים המיועדת לשימור. 

"מתחם אוליבקס" מציע 4000 מ"ר של שטחי מסחר ועוד 94,516.8 מ"ר של שטחי תעסוקה. במקור ניתן היה לבנות 98,516 מ"ר בייעוד תעסוקה, אך הופחתו מייעוד זה 3,999.2 מ"ר "לטובת" שטחי המסחר. המגישה והיזמית היא רסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירונית; המבצעת היא קבוצת בסט , שהודיעה לפני כחודש כי תקים עוד שני מגדלי מגורים במתחם "הקריה האקדמית" בעיר; העורך הראשי הוא אדריכל דוד זרחי; שמאי המקרקעין הוא רפאל קונפורטי; המודד הוא אריה פישמן.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

עשר תוכניות למגדלים בפתח תקווה – מיולי האחרון בלבד

נדמה כי העיר פתח תקווה מתקדמת בצעדים גדולים אל עבר הפיכתה ל"בירת המגדלים" של ישראל, או לכל הפחות לעיר שתספק תחרות גדולה לתל אביב בעניין. הצצה חטופה אל שורה של תוכניות שפרסמנו לאחרונה כאן באתר, מחזקת את ההשערה הזו.

אם כן, הלכנו לאחור אל כמה וכמה כתבות שפורסמו לאחרונה על ידי מערכת מרכז הנדל"ן . על פי בדיקה זו, מיולי האחרון – כלומר במהלך כחמישה חודשים בלבד – חלה התקדמות כזו או אחרת בתשע תוכניות שונות הכוללות מגדלים בפתח תקווה, לא כולל תוכנית מתחם "אוליבקס".

בין היתר, במהלך אותם חמישה חודשים אושרה תוכנית "מתחם קניאל" של חברת ביג מרכזי קניות, עם חמישה מגדלי תעסוקה בני כ-40 קומות כל אחד; אושר פרויקט פינוי-בינוי של יובלים עם מגדלים בני 32 קומות; אושרה תוכנית מגדל גפן- קרסו, שיכלול 30 קומות; והופקדו עוד שלל תוכניות שיאפשרו "צמיחה" של מגדלים נוספים, בעיקר סביב ציר ז'בוטינסקי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת בסטביג מרכזי קניותקריית אריהמגדל גפן-קרסוהוועדה המחוזית לתכנון בנייהמתחם אוליבקס בפתח תקווהרסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...