הבוקר (ב') בוועדת המשנה להתחדשות עירונית של המחוזית ת"א: דיון בהפקדת תוכנית ל-206 יח"ד בר"ג

מדובר בתוכנית שמקדמת אשדר חברה לבניה, ושאמורה לכלול שני מגדלים בני 28 קומות • הדיון יחל בשעה 9:05 על פי התכנון, בהשתתפות נציגי החברה, משרד עורכי הדין המייצג והעירייה

שיתוף הכתבה
ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר (דרור סיתהכל)ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר (דרור סיתהכל)

ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב תתכנס הבוקר (ב') בשעה 9:00 לישיבה מספר 50, ובמרכזה דיון אחד: דיון בהפקדת תוכנית 506-0663609 היא תוכנית "אבא הלל רמת גן- התחדשות עירונית " בשכונת הגפן בעיר.

התוכנית כוללת איחוד שבע חלקות (שש בייעוד מגורים ג' וחלקה אחת בייעוד דרך  מוצעת) וחלוקה מחדש לתא שטח בייעוד מגורים ד', שני תאי שטח בייעוד דרך מאושרת ותא שטח בייעוד דרך מוצעת. במרכז התוכנית ההצעה להריסת שישה מבנים קיימים, הכוללים 68 יח"ד, והקמת שני מגדלי מגורים עם 206 יח"ד תחתם

מדובר בתוכנית שאותה מקדמת אשדר חברה לבנייה, בשטח שלושה דונמים וחצי בין הרחובות אבא הלל וחרות. התוכנית כוללת איחוד שבע חלקות (שש בייעוד מגורים ג' וחלקה אחת בייעוד דרך  מוצעת) וחלוקה מחדש לתא שטח בייעוד מגורים ד', שני תאי שטח בייעוד דרך מאושרת ותא שטח בייעוד דרך מוצעת. במרכז התוכנית ההצעה להריסת שישה מבנים קיימים, הכוללים 68 יח"ד, והקמת שני מגדלי מגורים עם 206 יח"ד תחתם.

הדיון בהפקדת התוכנית יחל בשעה 9:05 על פי התכנון, זאת לאחר אישור פורמלי של פרוטוקול ישיבת הוועדה מספר 48. אל הדיון בהפקדה יזומנו אנשי אשדר חברה לבנייה, עו"ד עמית יושע, שותף במשרד שובל-יושע, מגיש התוכנית ומייצג היזמית; אדריכל שגיא מורשטיין ממשרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים, העורך הראשי של התוכנית; כרמל שאמה הכהן, ראש העיר; סיגל חורש, מהנדסת עיריית רמת גן; ורחל פרנקו, מזכירת מהנדס העיר רמת גן.

"התוכנית הינה בתחום שכונת הגפן, בין רחוב אבא הילל המהווה כיום ציר תנועה ראשי בעיר, לבין
רחוב חרות", כך בדברי ההסבר. "התוכנית מציעה מתחם משולב של מגורים בבנייה גבוהה עם מסד מרקמי בשילוב שימושים ציבוריים עבור גני ילדים, ושימושי תעסוקה ומסחר בקומת הקרקע, תוך פיתוח חזית מסחרית לאורך רחוב אבא הילל. נוסף על כך התוכנית מאפשרת מעברים בזיקת הנאה ממזרח אל גן קורין ומדרום אל מתחם המגורים החדש, במקביל לרחוב חרות".

השטח העיקרי למגורים יסתכם ב-19,158 מ"ר, שלהם יתווספו גם 300 מ"ר שטחים לרווחת הדיירים. השטח הממוצע ליח"ד נקבע על 93 מ"ר, לא כולל מרפסת; שטח השירות (כולל ממ"דים) יהיה 9,270 מ"ר בכל התוכנית. הוראות התוכנית קובעות כי כל מגדל יכלול ארבע קומות מרתף, קומת קרקע תחתונה, קומת קרקע עליונה, עד 26 קומות למגורים, קומת גג חלקית וגג טכני. בסך הכול מדובר על 28 קומות מעל מפלס הכניסה הקובעת, והגג הטכני לא ייחשב במניין הקומות המותר.

הוראות התוכנית קובעות כי כל מגדל יכלול ארבע קומות מרתף, קומת קרקע תחתונה, קומת קרקע עליונה, עד 26 קומות למגורים, קומת גג חלקית וגג טכני. בסך הכול מדובר על 28 קומות מעל מפלס הכניסה הקובעת, והגג הטכני לא ייחשב במניין הקומות המותר

נציין כי לא רחוק מתוכנית זו, במפגש הרחובות אבא הלל וביאליק, הופקדה לאחרונה תוכנית התחדשות עירונית אחרת – תוכנית להקמת מגדל בן 25 קומות ועוד שני בניינים בני עשר קומות כל אחד בשטח של כשמונה דונמים בפינת הרחובות ביאליק-אבא הלל, עם 170 יח"ד חדשות ושטח למבנה ציבור. על ההחלטה להפקיד את התוכנית, של קבוצת יצחקי השקעות, דיווחנו כאן בפברואר השנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית רמת גןכרמל שאמה הכהןארנון פרידמןסיגל חורששובל-יושע משרד עורכי דיןאשדרעמית יושעפינוי בינוי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...