חדשות הנדל"ן: הסכמי תשתית חשובים לרמ"י – בעכו ובנשר; בית חדש למכללת אפקה בדרום ת"א

רמ"י עדכנה כי סיכמה על מהלך לטיהור הקרקע בפארק הלוגיסטי בעכו, ועל פינוי והעתקת בסיס הדלקים בנשר • עיריית ת"א-יפו ומכללת אפקה סיכמו על בניית קמפוס חדש • קבוצת סופרין הונפקה בבורסה

שיתוף הכתבה
מעמד החתימה על הסכם הקמת הקמפוס החדש של מכללת אפקה (חן גלילי)מעמד החתימה על הסכם הקמת הקמפוס החדש של מכללת אפקה (חן גלילי)

• הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה לאחרונה מתווה עקרונות להסכם אשר יביא לטיהורה המלא ולפיתוחה של חטיבת קרקע בהיקף של כ-430 דונם בעיר עכו לשימושי מגורים, תעסוקה ולוגיסטיקה ופנאי ונופש – אותה הקרקע ש-75% ממנה נרכשו לאחרונה על ידי תדהר והראל מידי קבוצת דלק, במתחם הפארק הלוגיסטי בעכו. מדובר בחטיבת קרקע אשר שימשה בעבר לתעשייה  אלקטרוכימית הסובלת כיום מהזנחה קשה, ובה מפגעים רבים וזיהום חמור של הקרקע ומי התיהום. ברשות מציינים כי בעלות הקרקע חויבו בטיהור מלא של המתחם, בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה, ובקידום תוכנית לפיתוח המתחם. התכנית כוללת לכל הפחות 900 יח״ד אשר ישווקו ויוקצו על ידי רשות מקרקעי ישראל , מתחם תעסוקה ולוגיסטיקה בהיקף של מאות דונמים וכן פיתוח רצועת פנאי ונופש בסמיכות לחוף הים ובמיקום אסטרטגי בעיר עכו.

רצועת חוף עכורצועת חוף עכו

• עוד עדכנה רמ"י כי הנהלת הרשות את הסכם פינוי והעתקת בסיס הדלקים בעיר נשר, במסגרת הסכם משולש בין משרד הביטחון, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל. מתחם המחנה הצבאי ממוקם מדרום לרחוב בר יהודה, באזור התעשייה של העיר. ההסכם, שצפוי להיחתם בימים הקרובים, יאפשר הקמה של אזור תעשייה חדש במפרץ חיפה ועשרות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. על המקרקעין חלה תוכנית בשטח 36 דונם, שמתוכם 20.6 דונם הם בייעוד תעשייה ומסחר, ועוד 15.4 דונם בייעוד תעסוקה. בתוכנית 200% זכויות בנייה עיקריות, המהוות סה"כ כ-35,970 מ"ר בנייה וארבע קומות.

בסיס הדלקים בעיר נשרבסיס הדלקים בעיר נשר

• רמ"י פרסמה השבוע, עם משרד הבינוי והשיכון , מכרז ראשון במסלול "מחיר מטרה", לבניית 1,156 יח"ד בשכונת מול התבור בנוף הגליל. במכרז משווקים חמישה מתחמים, כחלק מתוכנית 212-0478495, שמטרתה הקמת שכונת מגורים חדשה מדרום לשדרות מעלה יצחק, וממזרח לשכונת זאב, על שטח של כ-312 דונם. השכונה החדשה, "מול תבור", תכלול כ־1,500 יחידות דיור, מתוכן 300 דירות קטנות בנות שלושה חדרים. לצד מבני המגורים הוקצו שטחים רבים עבור מסחר ומבני ציבור, 47 דונם עבור שטחים פתוחים וכ־13 דונם עבור שטחי ספורט ונופש. במכרז זה ישווקו 693 יח"ד במסלול מחיר מטרה ו-463 יח"ד במסלול השוק החופשי.

שכונת מול התבור בנוף הגליל הדמייהשכונת מול התבור בנוף הגליל הדמייה

• עיריית תל אביב-יפו הודיעה השבוע כי חתמה מול הנהלת מכללת אפקה להנדסה על "הסכם היסטורי" ולפיו יוקם קמפוס חדש למכללה, בשטח של 42,000 מ"ר, בדרום-מזרח העיר. "השטח המדובר יכלול מבנים אקדמיים, מעבדות מתקדמות ומעונות סטודנטים, והוא מהווה נדבך מרכזי מהחזון העירוני ומההשקעה העצומה של העירייה בהתחדשות אזור דרום העיר ומזרחה", נכתב בהודעת העירייה, "ותשתית להתפתחות משמעותית למכללה המכשירה מהנדסים לתעשיית ההייטק הסובלת ממחסור משמעותי בכוח אדם מיומן". על פי התוכנית, בשטח המדובר - אשר נמצא בגבול כפר שלם ויד אליהו, בבעלות רשות מקרקעי ישראל - צפוי לקום קמפוס אקדמי ל-5,000 סטודנטים, אשר יכלול מבני קמפוס (עד כ-58,000 מ"ר ברוטו), מעונות סטודנטים וכן שטח ציבורי פתוח גדול.

קמפוס חדש למכללת אפקה, הדמייהקמפוס חדש למכללת אפקה, הדמייה

• החלטה חשובה בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת: הקפאת הפינויים שאינם בהסכמה בדיור הציבורי לחודשים הקרובים. בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת הכלכלה, ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), הודיעו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ויו"ר הוועדה, כי לא יבוצעו פינויים שאינם בהסכמה שתוכננו לחודשים הקרובים בדיור הציבורי עד להקמת צוות שיבחן כל מקרה לגופו. עוד צוין כי מיועדים לפינוי שיבחרו להתפנות בהידברות  יוכלו לקבל סל סיוע בשכר דירה ועוד.

• חברת דניה סיבוס מעדכנת, בהמשך לפרסום מתחילת השבוע, כי "התקבלה אצלה היום הודעת החשב הכללי במדינת ישראל ולפיה הוחלט שלא להשעות את רישומה של החברה מרשימת הקבלנים המוכרים הרשומים" – זאת לאחר שהחברה פעלה בנדון, כך לשון ההודעה לרשות לניירות ערך.

• חברת אוריין הודיעה, בהמשך לידיעה שפרסמנו כאן במאי 2021, כי התקשרה במערכת הסכמים עם מגה אור, שבמסגרתה תרכוש החברה 25% מזכויות החכירה של מגה אור במקרקעין באזור התעשייה בקריית מלאכי, לצורך הקמת מרכז לוגיסטי ומרכז מיון והפצה, אשר עם השלמתו יושכר לחברה. מדובר בשטח כולל של כ-51 דונם, שביחס אליו תרכוש אוריין רבע מהזכויות. התמורה – כ-26.5 מיליון שקל.

• קבוצת סופרין הונפקה השבוע בבורסה לפי שווי של 167 מיליון שקלים. החברה, שהודיעה לבורסה בסוף אוגוסט על כוונתה לצאת להנפקה, עדכנה כי הצליחה לגייס בהנפקה למשקיעים מוסדיים 42 מיליון שקל, ואף זכתה לביקושי יתר. החברה תקצה לעובדיה כ- 6.2% ממניותיה באמצעות יחידות מניה חסומות (RSU's).

צחי סופרין בעלים קבוצת סופריןצחי סופרין בעלים קבוצת סופרין

• הונף הגשר בפרויקט Millennia במתחם האלף בראשון לציון: הגשר מחבר בין שני המגדלים בפרויקט, ומשמש רצפה לבניין האופקי בן חמש הקומות המתוכנן בו. זהו פרויקט משרדים ומסחר של החברות פרשקובסקי ומגדל ביטוח, וגודל הגשר שהונף עומד על כ-500 מ"ר. משקלו הכולל הוא 180 טון. באירוע הנפת הגשר השתתפו בין היתר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בעלי חברת פרשקובסקי, צחי הרץ, מנהל מחלקת נדל"ן ישראל במגדל ביטוח, אדריכל הפרויקט משה צור ובכירים נוספים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בעלי חברת פרשקובסקי, צחי הרץ, מנהל מחלקת נדלראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בעלי חברת פרשקובסקי , צחי הרץ, מנהל מחלקת נדל

אמפא ישראל דיווחה השבוע כי ביצעה יציקת רפסודה למגדלים בפרויקט "מגדלי אמפא" ברחובות - שבמסגרתה הסיעו כ-500 משאיות ומערבלי בטון כ-4,200 קוב בטון וכ-500 טון ברזל אל מתחם הפרויקט. לאירוע היציקה הגיעו חברי הנהלת חברת האם, קבוצת אמפא, וביניהם הבעלים והיו"ר שלומי פוגל. עוד מדווחת החברה על מכירת 140 יח"ד בפרויקט, בסכום כולל של כ-285 מיליון שקל.
מדובר בפרויקט שכולל ארבעה מגדלים בני 17 קומות, עם 324 יחידות דיור ושלושה מפלסי חניה. קומת הקרקע מיועדת בחלקה לשטחי מסחר, בהיקף של 1,300 מ"ר. היקף ההשקעה המתוכנן בפרויקט נאמד בסכום של כ-600 מיליון שקל.

פרויקט פרויקט

• חברת אפי קפיטל הודיעה השבוע כי היא יוצאת לשלב הפריסייל בשלב ב' בפרויקט שהיא מקימה בשכונת עיר היין באשקלון. בשלב א' החברה מכרה 126 דירות בתוך פחות משנה, בסכום כולל של כ-135 מיליון שקל. פרויקט אפי בעיר היין כולל 328 יחידות דיור בחמישה מגדלים בני 15 קומות כל אחד, בעירוב שימושים עם כ-500 מ"ר של מסחר בין המגדלים.

דמיטרי רוזין, מנכ"ל משותף בNathan Holdingsדמיטרי רוזין, מנכ"ל משותף בNathan Holdings

• קבוצת ההחזקות נתן הולדינגס דיווחה לאחרונה כי לאורך שנת 2021, עד כה, מכרה 200 סינגלים (בתים פרטיים) בדרום פלורידה שבארה"ב. סכום העסקאות הכולל הוא כ-44 מיליון דולרים. החברה מציינת כי הכספים ממכירת התיק יוקצו לרכישת 1,000 יחידות מולטי-פמילי בג'קסונוויל ובדרום פלורידה.

דרום פלורידה, ארהדרום פלורידה, ארה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךמגה אוראורייןפרשקובסקימתחם האלףדיור ציבוריהחשב הכללידניה סיבוסאפי קפיטלעיריית תל אביב-יפועיריית עכואמפא ישראלמחיר מטרהמגדל ביטוחעיריית נשרזאב אלקיןאביעד פרידמןהראלקבוצת תדהרנתן הולדינגסבסיס הדלקים בנשרמכללת אפקהסופריןפרויקט Millennia
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...