בהמשך לפרסומים: על דניה סיבוס לטפל בתוך שבוע "בעניינים הדרושים לה בקשר עם צווי בטיחות שהוצאו כנגדה"

בפרסום בכלכליסט התברר כי למרות שהחברה אמורה הייתה להיות מושעית ממאגר הקבלנים הממשלתי – ההשעיה לא קרתה בפועל • "החברה פועלת מול הרגולטורים השונים, לרבות מול רשם הקבלנים, על מנת להסדיר נושא זה"

שיתוף הכתבה
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס (רמי חכם)רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס (רמי חכם)

חברת דניה סיבוס משחררת היום (א') הודעה לרשות לניירות ערך, בעקבות פרסומים בתקשורת בנוגע לדרישה להשעותה ממאגר הקבלנים המוכרים לעבודות בנייה עבור הממשלה. כפי שפורסם בכלכליסט, סגן בכיר לחשב הכללי רו"ח עוזי שר הנחה להשעות את החברה ממאגר זה, בשל ליקויים ובשל עבירות רבות בתחום הבטיחות בעבודה באתרי בנייה. למרות זאת, הדבר לא קרה.

על פי הנוהל הקבוע בחוק, קבלנים עם שני צווי סגירה לפחות בגין ליקויים או תאונות באתרי הבנייה שלהם, צריכים להיות מושעים לשנה ממאגר הקבלנים המורשים לבצע עבודות עבור הממשלה. במילים אחרות, השעיה כזו לא תאפשר להם להשתתף במכרזים ממשלתיים. עם זאת, ב-2020 קוצר עונש ההשעיה לחצי שנה בלבד

על פי הפרסום, דניה סיבוס – וחברות נוספות במצבה – ביצוע פנייה יזומה בעניין, שבסיומה החליט החשב הכללי שלא להורות על השעיה בפועל. הסיבה, כך לפי כלכליסט, אינה ברורה. נציין כי על פי הנוהל הקבוע בחוק, קבלנים עם שני צווי סגירה לפחות בגין ליקויים או תאונות באתרי הבנייה שלהם, צריכים להיות מושעים לשנה ממאגר הקבלנים המורשים לבצע עבודות עבור הממשלה. במילים אחרות, השעיה כזו לא תאפשר להם להשתתף במכרזים ממשלתיים. עם זאת, ב-2020 קוצר עונש ההשעיה לחצי שנה בלבד.

בעקבות הפרסום, החליטה דניה סיבוס לפרסם הודעה בנושא, במטרה להבהיר את המצב הקיים, וכך כתבה: "בהמשך לפרסומים בעיתונות היום, החברה מעדכנת כי התקבלה אצלה הודעה מטעם החשב הכללי במדינת ישראל, ולפיה עליה לטפל בעניינים הדרושים לה בקשר עם מספר צווי בטיחות שהוצאו כנגד החברה בשל אירועי בטיחות באתריה, עד ליום 14 בנובמבר 2021, שאחרת יושעה רישומה של החברה מרשימת הקבלנים המוכרים הרשומים, לתקופה של חצי שנה. 

אם יושעה רישומה של החברה ממאגר הקבלנים המוכרים כאמור, לא תהיה החברה רשאית במהלך תקופת ההשעיה לגשת למכרזים המפורסמים מטעם משרדי הממשלה שבהם נדרש אישור קבלן מוכר. השעיה כאמור, אם תהיה כזו, אינה צפויה להשפיע על יכולתה של החברה לבצע את העבודות הכלולות בצבר העבודות שלה"

בהתאם לאמור, החברה פועלת מול הרגולטורים השונים, לרבות מול רשם הקבלנים, בהתאם לאמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת להסדיר נושא זה במסגרת המועדים האמורים. אם יושעה רישומה של החברה ממאגר הקבלנים המוכרים כאמור, לא תהיה החברה רשאית במהלך תקופת ההשעיה לגשת למכרזים המפורסמים מטעם משרדי הממשלה שבהם נדרש אישור קבלן מוכר".

כעת, כאמור, נותר לחברה שבוע – עד ליום ראשון הקרוב – כדי לטפל באותם עניינים. למרות כל זאת מדגישה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי "השעיה כאמור, אם תהיה כזו, אינה צפויה להשפיע על יכולתה של החברה לבצע את העבודות הכלולות בצבר העבודות שלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהחשב הכללידניה סיבוסרונן גינזבורגרשם הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...