אשטרום והראל מוכרות בניין משרדים בגרמניה בכ-162 מיליון שקל

רכשו את הבניין ב-2010 ב-26 מיליון אירו • אשטרום נכסים תרשום בגין העסקה רווח לפני מס של כ-4.4 מיליון אירו ותזרים מזומנים של כ-10 מיליון אירו

שיתוף הכתבה

החברות אשטרום נכסים והראל ביטוח מוכרות במשותף נכס בגרמניה תמורת כ-162 מיליון שקל (כ-38 מיליון אירו). מדובר בבניין משרדים בשטח בנוי של 25.7 אלף מ"ר בעיר הנובר שבגרמניה ששתי החברות רכשו בשנת 2010 תמורת 26 מיליון אירו מענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. 

חלקה של אשטרום נכסים בנכס הוא 51% והראל מחזיקה ב-49%. אשטרום צפויה לרשום רווח לפני מס של כ-18.8 מיליון שקל (כ-4.4 מיליון אירו) ותזרים מזומנים של כ-10 מיליון אירו בגין העסקה. 

במעמד חתימת החוזה הרוכש הפקיד כ-2 מיליון אירו בחשבון נאמנות ויתרת התמורה תשולם במועד השלמת ההסכם שיחול לכל המאוחר ב-30 ביוני 2019. השלמת העסקה מותנית ברישום הערת אזהרה על הנכס וקבלת ויתור מעיריית הנובר על זכות הסירוב המוקנית לה על פי הדין הגרמני. על פי ההסכם, במקרה בו הרוכש לא ימלא את התחייבותו יחולט סכום הנאמנות (כ-2 מיליון שקל כאמור). 

לאחר מכירת הנכס בהנובר, אשטרום נכסים תחזיק ב-16 נכסים בגרמניה, מתוכם 7 מוחזקים בבעלות מלאה והשאר מוחזקים בשותפויות. לדברי רוקמן, "מכירת הבניין הוא מימוש מוצלח. אנו ממשיכים בפעילות השוטפת לאיתור נכסים מניבים בעלי פוטנציאל השבחה המתאימים לתמהיל פורטפוליו נכסי החברה המניבים בישראל ובחו"ל כדוגמת שלושת בנייני המשרדים בגרמניה שנרכשו בתחילת השנה". 

אשטרום נכסים רשמה ברבעון השלישי של 2018 הכנסות של כ-58.8 מיליון שקל ורווח נקי של כ-45.8 מיליון שקל. החברה עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל הכולל קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה, קרקעות ועוד המיועדים בעיקר להשכרה, והחברה גם מספקת שירותי ניהול לנכסיה. מנכ"ל החברה הוא ירון רוקמן והיו"ר הוא רמי נוסבאום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבבניין משרדיםאשטרוםירון רוקמןהראל ביטוחרמי נוסבאוםנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...