המחוזית בחיפה אישרה שתי תוכניות – עם 121 יחידות דיור: תוכנית "מתחם מרכוס" ותוכנית ברחוב מוריה

התוכנית במתחם מרכוס כוללת מגורים ומלונאות, והתוכנית ברחוב מוריה כוללת מגורים ומסחר – שבה גם הופחת תקן החניה מ-2.25 ל-1 בלבד, שכן האזור "מקבל שירות טוב של תחבורה ציבורית"

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט מוריה (ערן מבל אדריכלים)הדמיית פרויקט מוריה (ערן מבל אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאחרונה שתי תוכניות בעיר, בעירוב שימושים: האחת - תוכנית למגורים ולמלונאות ב"מתחם מרכוס", סמוך למתחם גני הבאהים, ותוכנית המשלבת מגורים ומסחר ברחוב מוריה.

תוכנית "מתחם מרכוס" חלה על שני מתחמים משני צידי רחוב יפה נוף, על שטח כולל של כשישה דונמים. בתחילת ינואר 2021 דיווחנו כאן על הפקדת התוכנית בידי הוועדה המחוזית וכעת, כתשעה חודשים לאחר מכן, היא מאושרת.

בחלק העליון של המתחם, בין רחוב יפה נוף לשדרות הנשיא, התוכנית מציעה הקמת שני מבנים בני 13 קומות - אחד למלונאות ואחד למגורים, שיכללו שלוש קומות משותפות עבור מסחר. המבנה שמיועד למלון פונה לשדרות הנשיא, והוא כולל 170 חדרי מלון. המבנה למגורים פונה לרחוב יפה נוף ובו 45 יחידות דיור. 

בצידו השני של רחוב יפה נוף, בחלק התחתון המתחם, התוכנית כוללת הקמת מבנה מגורים מדורג הכולל 16 יחידות דיור. נוסף על יחידות הדיור, המתחם כולל גם גן ילדים ובית קפה שישמש את תושבי השכונה. התוכנית נערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים ובוני ערים. 

התוכנית השנייה שאושרה, ברחוב מוריה 107, הינה על שטח של 2.5 דונם וממוקמת במתחם הרחובות מוריה, קריית ספר ואילון. מדובר בתוכנית להגדלת זכויות הבנייה בשלוש קומות נוספות, לבניין מגורים קיים בן 15 קומות, המשלב קומת מסחר ובו 60 יחידות דיור. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת כיכר ציבורית לכיוון רחוב מוריה, שתהיה פתוחה לציבור הרחב, וחניון ציבורי של 100 חניות בתת הקרקע, שישרת את תושבי האזור.

לאור המיקום המרכזי של התוכנית לאורך ציר הרכס, המקבל שירות טוב של תחבורה ציבורית, בהחלטתה להפקדת התוכנית החליטה הוועדה המחוזית להנמיך את מספר החניות הפרטיות לחניה אחת בלבד לכל דירה, במקום 2 ורבע חניות לפי התוכנית הקודמת"

"לאור המיקום המרכזי של התוכנית לאורך ציר הרכס, המקבל שירות טוב של תחבורה ציבורית, בהחלטתה להפקדת התוכנית החליטה הוועדה המחוזית להנמיך את מספר החניות הפרטיות לחניה אחת בלבד לכל דירה, במקום 2 ורבע חניות לפי התוכנית הקודמת", כך בהודעת מנהל התכנון . "השטח המתפנה במרתף העליון בעקבות כך יכלול שימוש מסחרי שיאפשר ניצול מיטבי של תת הקרקע".

בהתאם להתנגדויות שהוגשו לתוכנית, שעסקו ברובן בתוספת הגובה המוצעת ובהנמכת מספר החניות הפרטיות, ציינה הוועדה בהחלטתה כי "התוכנית מאפשרת ניצול מיטבי של תת-הקרקע ומאפשרת תוספת שאינה משמעותית מעל הקרקע באזור מרכזי, המשורת היטב, כאמור, על ידי תחבורה ציבורית. 

"התוכנית תואמת את עקרונות הגובה בתוכנית הכוללנית ואת מסמך הבנייה לגובה המקודם בוועדה המקומית. כמו כן, לפרויקט תרומות ציבוריות לאזור - הוספת חניון ציבורי ושטחים פתוחים לטובת ציבור הרחב. מספר החניות לדירות הותאם לתקן החדש שאושר בשנת 2016 ולמדיניות מנהל התכנון והוועדה המחוזית לצמצום תקני חניה ולעידוד שימוש בתחבורה ציבורית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאיתמר בן דודמתחם מרכוס חיפהמשה צור אדריכליםערן מבל אדריכלות ובינוי עריםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמוריה חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...