חיפה: הופקדה התוכנית המפורטת למתחם מחנה מרכוס – עם 170 חדרי מלון ו-61 יח"ד

מדובר במתחם בן כשמונה דונמים שבו פעל בעבר מחנה צבאי של חיל החינוך, בסמוך לגני הבהאים • במקור כללה התוכנית 30 יח"ד, אך הורחבה על ידי הוועדה המחוזית

שיתוף הכתבה
גני הבהאים, חיפה (שאטרסטוק)גני הבהאים, חיפה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה הפקידה את התוכנית המפורטת למתחם המחנה הצבאי מרכוס שבחיפה – מתחם שיהפוך לפרויקט מלונאות ומגורים, שבו ייבנו זה לצד זה מלון ומבנה מגורים, ובהם גם שטחי מסחר. המתחם, בן כשמונה דונמים, נמצא בסמוך לגני הבהאים המפורסמים בחיפה, וצופה אל הים התיכון.

למעשה, מדובר בתוכנית המשדרגת ומרחיבה תוכנית למתחם שכבר אושרה בעבר. היא תכלול 170 חדרי מלון, במקום כ-200 במקור, ועוד 61 יחידות דיור למגורים. יהיו בה גם 180 מ"ר של מבני ציבור ועוד 1,050 מ"ר למסחר, אשר ישולבו במבנים עצמם.

התוכנית המוצעת מתייחסת למערך המגרשים בייעוד מלונאות, משפרת ומעבה אותו, על מנת לאפשר את הקמת המלון שבתוכנית המאושרת, ולנצל באופן מיטבי את השטחים הכלולים בה"

 "התוכנית המוצעת מתייחסת למערך המגרשים בייעוד מלונאות, משפרת ומעבה אותו, על מנת לאפשר את הקמת המלון שבתוכנית המאושרת, ולנצל באופן מיטבי את השטחים הכלולים בה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "במגרש 201 יבוצע שינוי ייעוד ממלונאות לייעוד מעורב: תיירות, מסחר ומגורים, עם תוספת של כ-30 יחידות דיור. כמו כן, יבוצע שינוי במספר היחידות המלונאיות, לכ-170 חדרים. זכויות הבנייה ישונו בהתאם.

עוד כוללת התוכנית שינוי של מספר הקומות לכדי מקסימום 13 קומות מעל מפלס הכניסה ברחוב שדרות הנשיא בנפח הפונה לכיוון זה, ומקסימום 12 מעל לאותו מפלס, בנפח הפונה לרחוב יפה נוף. במגרש 101 שינוי ייעוד ממלונאות למגורים, ושינוי מספר הקומות, תוך הקפדה על היקף הבנייה המינימלי הנדרש מעל למפלס הרחוב, לשמירה על מבטי הנוף. נוסף על כך, התוכנית מסדירה את מערך הגישה והחניה למגרשים, וכן קובעת הוראות פיתוח והתייחסות לעצים בוגרים".

מחנה מרכוס הוא מחנה צבאי ישן אשר שימש את חיל החינוך בחיפה במשך שנים. הוא שימש בעיקר כבית ספר לחיילים אשר לא הצליחו להשלים השכלת יסוד במסגרת בית ספרית. בשנים האחרונות המתחם שימש בעיקר כחניון לרכבים"

מחנה מרכוס הוא מחנה צבאי ישן אשר שימש את חיל החינוך בחיפה במשך שנים. הוא שימש בעיקר כבית ספר לחיילים אשר לא הצליחו להשלים השכלת יסוד במסגרת בית ספרית. בשנים האחרונות המתחם שימש בעיקר כחניון לרכבים.

יזמית התוכנית היא חברת חיים ושלום נכסים ואחזקות. העורך הראשי הוא אדריכל דני אוחנה, ממשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים. המודדים הם מאיר ברמן, מחברת ב.מ ברמן מודדים מוסמכים, ודן שלסינגר, מחברת שלסינגר מדידות ומערכות מידע. האגרונום הוא שבתאי גונן ממשרד גונן עצים וסביבה. היועץ הסביבתי הוא רון לשם ממשרד לשם שפר איכות הסביבה. יועץ התשתיות הוא אבי מנשה מחברת אבי מנשה מהנדסים יועצים. יועץ הנוף הוא אדריכל הנוף גיל קריביצקי ממשרד דדי גולן אדריכלות נוף . יועץ התחבורה הוא יוסי שטרק, ממשרד לוי שטרק זילברשטיין מהנדסים יועצים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותגני הבהאים בחיפהמתחם מחנה מרכוסהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...