אלמוגים החזקות מודיעה: הוועדה המקומית יבנה אישרה למתן תוקף את התב"ע למתחם השחף – שיכלול 273 יח"ד

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שאליו נכנסה החברה כשותפה ביולי 2020 • החברה מעריכה כי חלקה בהכנסות מהפרויקט יעמוד על 171 מיליון שקל, וכי שיעור הרווח הגולמי יעמוד על 15%

שיתוף הכתבה
מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים החזקות (שירן כרמל)מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים החזקות (שירן כרמל)

חברת אלמוגים החזקות הודיעה אמש (א') כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יבנה, בסמכותה כוועדה מקומית עצמאית מיוחדת, החליט הלפני ימים ספורים לאשר למתן תוקף את התב"ע עבור פרויקט "השחף" בעיר – תב"ע שיזמה החברה הייעודית, המשותפת לאלמוגים ולצד שלישי, בקשר עם הפרויקט.

הפרויקט יכלול פינוי של 64 דירות, ובניית 273 יחידות דיור חדשות במקומן, זאת בתוספת כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר. החברה עדכנה בעבר כי הוועדה המקומית אישרה להפקדה במרץ האחרון את התב"ע שיזמה החברה המשותפת להפקדה

הפרויקט יכלול פינוי של 64 דירות, ובניית 273 יחידות דיור חדשות במקומן, זאת בתוספת כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר. החברה עדכנה בעבר כי הוועדה המקומית אישרה להפקדה במרץ האחרון את התב"ע שיזמה החברה המשותפת להפקדה – וכעת החליטה, כאמור, לאשר אותה למתן תוקף.

נזכיר כי אלמוגים הפכה להיות מעורבת בפרויקט ביולי 2020, אז התקשרה חברה בת שלה במזכר עקרונות לביצוע עסקה משותפת בפרויקט, עם צד שלישי שאינו קשור לחברה ו/או לבעלי השליטה בה. על פי ההסכם, אלמוגים תרכוש 51% ממניות השותף בחברה המשותפת, ותזכה ל-50% מרווחי הפרויקט. בתמורה לרכישה האמורה, כך ציינה החברה בדו"ח המסכם ל-2020, היא תשלם "סכום לא מהותי אשר ישולם בהתאם לאבני דרך שנקבעו".

באוקטובר 2020 נחתם הסכם בין הצדדים, והעסקה הושלמה. עם חתימת ההסכם שולם התשלום הראשון מכח ההסכם. נציין עוד כי אלמוגים החזקות העריכה בדו"ח השנתי כי חלקה בהכנסות הצפויות מהפרויקט יהיה 171 מיליון שקל, וכי שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט הוא 15%.

באפריל 2021 עדכנה החברה כי החברה המשותפת התקשרה בחוזה מפורט עם 83% מבעלי הדירות, המחזיקים יותר מ-75% מסך הזכויות הקיימות כיום במתחם – שיעור עולה על הרוב הדרוש על פי חוק פינוי-בינוי

בעת פרסום הדו"ח המסכם ל-2020 ציינה החברה כי החברה המשותפת לשני הצדדים חתמה על הסכם עקרונות לביצוע הפרויקט עם 85% מכלל בעלי הזכויות הקיימים במקרקעין, וכן חתמה על הסכמים מחייבים עם 73% מכלל בעלי הזכויות. מאוחר יותר, באפריל 2021, עדכנה החברה כי החברה המשותפת התקשרה בחוזה מפורט עם 83% מבעלי הדירות, המחזיקים יותר מ-75% מסך הזכויות הקיימות כיום במתחם – שיעור עולה על הרוב הדרוש על פי חוק פינוי-בינוי.

זוהי לא החדשה המסקרנת היחידה שמגיעה מכיוונה של אלמוגים החזקות בעת האחרונה: בסוף החודש שעבר פורסם כי החברה רכשה מאיש העסקים פטריק דרהי שלושה דונמים בשכונת נווה צדק בתל אביב, לצד חברת גוב נדל"ן – שטח שעליו מתעתדות שתי החברות להקים פרויקט עירוב שימושים שיכלול, בין היתר, עד 26 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמתחם השחף יבנההרשות ניירות ערךפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...