עוד עסקאות של גופים פיננסיים בענף: מזרחי-טפחות ישקיע כ-60 מיליון שקל בראדקו; הראל רוכשת 20% מעץ השקד

עסקת הראל-עץ השקד גם היא בהיקף של 60 מיליון שקל • עבור מזרחי-טפחות זוהי השקעה ריאלית ראשונה, אשר מתבצעת בהמשך לתוכנית האסטרטגית החדשה שנוסחה לאחרונה

שיתוף הכתבה
רפאל רפאלי, מנכ"ל קבוצת רפאלי ויו"ר דירקטוריון ראדקו (יח"צ)רפאל רפאלי, מנכ"ל קבוצת רפאלי ויו"ר דירקטוריון ראדקו (יח"צ)

העולם הפיננסי ממשיך להשקיע בענף הנדל"ן: שני מהלכים של גופים פיננסיים פורסמו היום (ד') במקביל – השקעתו של בנק מזרחי-טפחות בחברת ראדקו התחדשות עירונית , ורכישת 20% מחברת עץ השקד על ידי קבוצת הראל. בשני המקרים מדובר על היקף של 60 מיליון שקל.

עבור מזרחי-טפחות זוהי השקעה ריאלית ראשונה, בהתאם לתוכנית האסטרטגית החדשה שלו לשנים 2025-2021. הבנק ישקיע, כאמור, הבנק כ-60 מיליון שקל בראדקו התחדשות עירונית , תמורת כ-20% ממניות החברה.

לראדקו, חברה בת בקבוצת רפאלי, פרויקטים בתחום ההתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, הכוללים כ-4,600 יחידות דיור חדשות ואלפי מ"ר של שטחי מסחר. רפאל רפאלי הוא יו"ר דירקטוריון ראדקו התחדשות עירונית , וננה חן היא המנכ"לית.

את מזרחי-טפחות ייצגו עורכי הדין רז טפר ושרון קליין-מנבר, שותפים במחלקה העסקית במשרד פישר (FCB & co.), ואת  ראדקו התחדשות עירונית ייצגו עו"ד עידו גונן – שותף, סגן ראש מחלקת חברות, מימון ותשתיות וראש תחום ביטוח וניהול סיכונים בגולדפרב זליגמן; ועו"ד דקלה בצלאל – שותפה במחלקת נדל"ן, תכנון ובנייה בגולדפרב זליגמן.
 
מנכ"ל מזרחי-טפחות משה לארי ציין כי "הבנק רואה בתחום ההשקעות הריאליות אחד ממנועי הצמיחה שלו בשנים הקרובות, והכוונה היא להשקיע בעיקר בחברות ובענפים שלבנק יש היכרות קרובה איתם מתחומי פעילות אחרים. 

ההחלטה שלנו לבצע השקעה משמעותית ראשונה בראדקו מסתמכת על ההיכרות וההבנה שלנו בתחומי הנדל"ן בכלל וההתחדשות העירונית בפרט. החיבור שלנו לראדקו התחדשות עירונית , עם הניסיון והמקצועיות שלה, יאפשר לחברה לצמוח ולהתפתח ואין לי ספק שהמהלך ישיא ערך בעתיד גם לנו".

רפאל רפאלי: "הקבוצה שמה לעצמה למטרה להיות גורם משמעותי ומוביל בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, ומהלך של חבירה עם גוף פיננסי גדול היא חלק מהאסטרטגיה הזו. בנק מזרחי-טפחות מלווה ומכיר את ראדקו התחדשות עירונית , ושותפות זו תאפשר לנו להרחיב את היקף הפרויקטים שאנו רוצים להתחייב להם ולבצע".

עוד השקעה בנדל"ן לקבוצת הראל

בניגוד למזרחי-טפחות, קבוצת הראל כבר פעילה מאוד בענף, ונחשבת שחקן משמעותי. לאחר שרכשה ממניותיה של קבוצת MORE וסיכמה על שיתוף פעולה עימה, ולאחר שכבר החלה בשיתוף פעולה מקיף עם קבוצת תדהר, כעת רוכשת הראל 20% מחברת עץ השקד נדל"ן, זאת תמורת סכום של 60 מיליון שקל. לאחר העסקה, שווי החברה מוערך ב-300 מיליון שקלים.

מקבצי דיור המיועדים להשכרה הדמייהמקבצי דיור המיועדים להשכרה הדמייה

כחלק משיתוף פעולה זה, השתיים יקימו תאגיד משותף אשר יפעל לבניית מקבצי דיור המיועדים להשכרה. את חברת הראל ייצגה בעסקה עו"ד חגית בבלי ממשרד עו"ד יגאל ארנון, ואת עץ השקד ייצגו עו"ד אסף לפיד ועו"ד אוהד זלבסקי ממשרד AYR.

אבי מנדלר, יו"ר קבוצת עץ השקד : "כניסת הראל לשותפות בעץ השקד תואמת את חזון החברה ואת ערכיה, ותהווה תוספת כוח משמעותית במימוש החזון ובהגדלת היקף הפעילות, בדרך להיות אחת מהחברות המובילות בתחום הנדל"ן בישראל, וזאת בהמשך לצמיחה המואצת שחוותה החברה בשנים האחרונות בתחומי פעילותה".

איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בחטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "הראל זיהתה את תחום המגורים בישראל כתחום מעניין להשקעה, ולצד פעילותה בשוק הסחיר החליטה להשקיע גם בשוק הפרטי באמצעות השקעה בחברות נדלן למגורים איכותיות. רכישת מניות חברת עץ השקד הינה תחילת יישום החלטה זו. 

איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בחטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםאיציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בחטיבת ההשקעות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים

נוסף על כך, שיתוף הפעולה של הראל עם עץ השקד באמצעות הקמת תאגיד משותף לפרויקטי דיור להשכרה ארוכת טווח ונדל"ן לדיור, מהווים נדבך משמעותי באסטרטגיה של קבוצת הראל בתחום ההשקעות. מיזם זה, כמו אחרים, מבטא הבעת אמון בתחום הדיור בישראל בכלל, ובדיור להשכרה בפרט, ומשקף את יכולותיה של הקבוצה ביצירת שיתופי פעולה לצורך גיוון תיק ההשקעות ויצירת השקעות עוגן והישגים משמעותיים עבור ציבור החוסכים בתיק ההשקעות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראדקו התחדשות עירוניתעץ השקדגולדפרב זליגמן ושות'אבי מנדלרהראלאיציק טווילמזרחי-טפחותרפאל רפאליננה חןמשה לאריפישר בכר חן וול אוריון ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...