היום (ד'): דיון חשוב בדרך לאישור המטרו – בנושא מימון ופיתוח המיזם; בדיון ישתתף גם שר האוצר ליברמן

מדובר בדיון בפרק השלישי להצעת החוק עבור מימוש תוכנית המטרו, שיתקיים בוועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים

שיתוף הכתבה
שר האוצר אביגדור ליברמן (שאטרסטוק; רומן ינושבסקי)שר האוצר אביגדור ליברמן (שאטרסטוק; רומן ינושבסקי)

היום (ד') יתקיים בכנסת דיון חשוב ומרכזי בדרך לאישורה של תוכנית המטרו: ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, תעסוק היום בפרק ג' של התוכנית - העוסק במימון ופיתוח מיזם המטרו. הדיון יתקיים בהשתתפות ראש סיעתה של ח"כ מלינובסקי, שר האוצר אביגדור ליברמן.

הוועדה התכנסה בשעה 11, להמשך ההצבעות בהצעת החוק "התוכנית הכלכלית - רכבת תחתית-מטרו". מהשעה 13:30 יתקיים דיון על ההסתייגויות שהוגשו לפרק כ"א בהצעת החוק וכן על הבקשות שהוגשו לדיון מחדש (רוויזיה) על אישור פרק זה בהצעת החוק.

הוועדה התכנסה בשעה 11, להמשך ההצבעות בהצעת החוק "התוכנית הכלכלית - רכבת תחתית- מטרו". מהשעה 13:30 יתקיים דיון על ההסתייגויות שהוגשו לפרק כ"א בהצעת החוק וכן על הבקשות שהוגשו לדיון מחדש (רוויזיה) על אישור פרק זה בהצעת החוק

נזכיר כי בסוף אפריל 2021 אושרה התוכנית לקו הראשון של המטרו, קו M3, והועבר להחלטת הממשלה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות. כחודש לאחר מכן התקיים גם דיון פומבי להשגות בכל הנוגע לתוכנית קו M1 של המטרו.

מחר יתקיים דיון דומה נוסף - דיון פומבי בהשגות סביב תוכנית קו M2 של המטרו, בפני עו"ד תלמה דוכן, חוקרת תת"ל 102 (היא התוכנית לקו המטרו M2). הדיון יחד בשעה תשע בבוקר, והוא יכלול את שמיעת השגותיהם של עשרות גורמים, ביניהם גורמים פרטיים וביניהם קבוצת גן הכובשים, הכוללת עשרות משיגים ומטרתה להציל את העצים בתוואי שבו מתוכנן לעבור קו המטרו, בסמוך לשוק הכרמל בתל אביב. עוד בין המשיגים - הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב.

הדיון הפומבי פתוח לכולם, כמובן, והוא יתקיים באופן פיזי – אם כי ניתן להצטרף אליו גם באמצעות אפליקציית הזום. בהזמנה נכתב, בין היתר: מוצע למי שהגישו השגות כחלק מקבוצה (גם אם הן נשלחו בנפרד) למנות מספר מצומצם של נציגים מקרב הקבוצה, ונציגות זו תציג בעל פה את מגוון הטיעונים בדיון הפומבי. שאר המשיגים הכלולים בקבוצה יוכלו להצטרף לדיון בזום".

לעיון בהזמנה לדיון לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרוות"לועדת המשנה להערות והשגות של הוות"לאביגדור ליברמןח"כ יוליה מלינובסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...