חזרה
להורדת אפליקציה

ממשיכים בקידום תכנון המטרו: מחר (ה') יתקיים דיון פומבי בהשגות לקו M1N - המקטע הצפוני של קו M1

את הדיון בהשגות תוביל חוקרת התוכנית, עו"ד תלמה דוכן • קו M1N מתוכנן לכלול 31 תחנות, ולעבור בשטחן של שבע רשויות • הוא כולל פיצול לשתי זרועות, ורובו יהיה מתחת לקרקע

עודכן לאחרונה:
מנהרת המטרו (ערן מבל אדריכלים)

מוסדות התכנון ממשיכים בקידומה של תוכנית המטרו של גוש דן: מחר (ה') החל בשעה תשע בבוקר, יישמעו השגותיהם של 12 גורמים שונים בגין תוכנית תתל/101ב, היא החלק הצפוני של קו M1 של המטרו, בפני חוקרת תתל/101ב, עו"ד תלמה דוכן. את המשיגים יציגו כמה מעורכי הדין הידועים ביותר בישראל בתחום התכנון והבנייה, וביניהם עו"ד טלי סלטון ישועה משרד עמית, פולק, מטלון ושות' ועו"ד ענת בירן , בעלי " ענת בירן משרד עורכי דין".

ההשגות יישמעו בפני החוקרת, עו"ד דוכן, במשך כשלוש שעות, עד לשעה 12 בצהריים. לאחר כל קבוצת השגות בעלת נושא משותף תינתן התייחסותה של חברת נת"ע , יזמית הקו. על פי ההערה, הדיון כולו יימשך עד לשעה שש בערב.

תתל/101ב, או M1N, הוא המקטע הצפוני של קו M1, כאמור. הוא מתחיל בדרום באזור צומת חולון, וממשיך צפונה לאורך אגן איילון, חוצה את תל אביב, מגיע לרמת השרון ולאחריה מתחלק לשתי זרועות – מזרחית, עד כפר סבא, ומערבית עד רעננה

תתל/101ב, או M1N, הוא המקטע הצפוני של קו M1, כאמור. הוא מתחיל בדרום באזור צומת חולון, וממשיך צפונה לאורך אגן איילון, חוצה את תל אביב, מגיע לרמת השרון ולאחריה מתחלק לשתי זרועות – מזרחית, עד כפר סבא, ומערבית עד רעננה. תוואי קו M1N  עובר בשבע רשויות: תל אביב-יפו, רמת השרון, הוד השרון, מועצה אזורית דרום השרון, כפר סבא, הרצליה ורעננה. 

"הקו מהווה עורק ראשי המחבר בין הטבעת התיכונה, הטבעת הפנימית והגלעין של אזור תל אביב, ומכאן חשיבותו הגבוהה בתפקוד המערכת", נכתב ב"נספח השילוב העירוני של חברת נת"ע באשר למקטע זה. "תוואי הקו עובר דרך אזורים המתאפיינים באורבניות צפופה ובאזורים תעסוקתיים ראשיים ככל הניתן, בהתאם למגבלות הגאומטריות והתפעוליות של קו המטרו. 

התוואי עובר מתחת לדרכים ראשיות מאושרות ומתוכננות ובשטחים ציבוריים ופתוחים. התוויית הקו מתוכננת כך שתהיה פגיעה מינימלית, עד כמה שאפשר, בשטחים פרטיים או בשטחי ציבור המיועדים לבינוי קיים ועתידי לאורך הקו, אך מאידך שואפת לספק שירות מקסימלי למשתמשים בהיבטים השונים"

ככל הניתן, התוואי עובר מתחת לדרכים ראשיות מאושרות ומתוכננות ובשטחים ציבוריים ופתוחים. התוויית הקו מתוכננת כך שתהיה פגיעה מינימלית, עד כמה שאפשר, בשטחים פרטיים או בשטחי ציבור המיועדים לבינוי קיים ועתידי לאורך הקו, אך מאידך שואפת לספק שירות מקסימלי למשתמשים בהיבטים השונים".

במקטע זה מתוכננות 31 תחנות, וביניהן מרחק ממוצע של כ-1.3 ק"מ, "על מנת לאפשר מהירות נסיעה מקסימלית מיטבית של עד כ-80 קמ"ש (מהירות הנסיעה הממוצעת עומדת על כ-40 קמ"ש", כך לדברי אנשי נת"ע . "בקצה הזרוע המערבית מתוכנן מתחם דפו לצורכי תפעול ואחזקה של הרכבות. 

תוואי המנהרות עצמו כולו (למעט באזור הדפו) תת-קרקעי ומורכב מצמד מנהרות החפורות ע"י מכונות כרייה בשיטת TBM. לאורך התוואי ממוקמים אלמנטים לתפעול קו המטרו, כגון מפלגים, מסילות ביטחון ומסילות דיור המאפשרים גמישות באחזקת הקו ובתפעולו"

תוואי המנהרות עצמו כולו (למעט באזור הדפו) תת-קרקעי ומורכב מצמד מנהרות החפורות ע"י מכונות כרייה בשיטת TBM. לאורך התוואי ממוקמים אלמנטים לתפעול קו המטרו, כגון מפלגים, מסילות ביטחון ומסילות דיור המאפשרים גמישות באחזקת הקו ובתפעולו".

נזכיר כי בסוף החודש שעבר אושר הקו הראשון של המטרו על ידי הוות"ל – קו M3, אשר הועבר לאישור הממשלה, לכשזו תקום. באותה הזדמנות הוחלט להעביר את המקטע הדרומי של קו M1, הוא מקטע M1S, הליך פרסום נוסף.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search