מכרז משולש הבורסה: ב.ס.ר וישראל-קנדה הן הזוכות הגדולות – ישלמו 937 מיליון שקל

המכרז היוקרתי שווק בהצלחה – במחיר כמעט כפול ממחיר המינימום שנקבע לקרקע • החברות יקימו, בין היתר, 400 יח"ד להשכרה ועוד 350 חדרי מעונות לסטודנטים

שיתוף הכתבה

אחד המכרזים היוקרתיים של העת האחרונה, בגוש דן ובכלל, שווק בהצלחה: החברה הממשלתית " דירה להשכיר " ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום (ה') על זכייתן של החברות ב.ס.ר וישראל-קנדה במכרז להקמת מתחם "משולש הבורסה" ברמת גן. מדובר בפרויקט ענק, שלדברי מקדמיו "יפיח חיים במתחם הבורסה וישנה את פני האזור כולו". החברות ישלמו סכום של כ-973 מיליון שקל עבור הקרקע המבוקשת.

החברות הזוכות יחויבו לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 20 שנים, באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר . כזכור, פרסמנו כאן על כך שהמכרז עומד לפני סגירה בסוף החודש שעבר, ומאז הוא התמודד עם דחיית מועדים קלה נוספת – וכעת, כאמור, הוכרזו בו הזוכים. נציין כי מחיר המינימום שנקבע לקרקע במכרז היה 542,184,913 שקל.

 

מתחם "משולש הבורסה" מציע עירוב שימושים הכולל דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים, תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים. התוכנית, אשר קודמה ותוכננה על ידי " דירה להשכיר ", ממוקמת בלב אזור העסקים המוכר והידוע של רמת גן, בין רחוב בגין ממזרח ונתיבי איילון ממערב, ומתפרסת על שטח של כ-17 דונם. הפרויקט יהפוך מגרש חניה למתחם הכולל שלושה מגדלים, ומבנה מרקמי נוסף, בשטח 120,000 מ"ר. 

שני מגדלי תעסוקה, בני 50 קומות, ייבנו לאורך נתיבי איילון, בהמשך למגדלים הקיימים, בנגישות מרבית לתחנת רכבת תל אביב מרכז ולתחנת הרכבת הקלה אבא הלל, המוקמת בימים אלה. בחלקו המזרחי של המתחם, לאורך רחוב בגין, ייבנה המגדל הנוסף, בן 60 קומות, בעירוב שימושים

שני מגדלי תעסוקה, בני 50 קומות, ייבנו לאורך נתיבי איילון, בהמשך למגדלים הקיימים, בנגישות מרבית לתחנת רכבת תל אביב מרכז ולתחנת הרכבת הקלה אבא הלל, המוקמת בימים אלה. בחלקו המזרחי של המתחם, לאורך רחוב בגין, ייבנה המגדל הנוסף, בן 60 קומות, בעירוב שימושים, שיכלול 400 יח"ד למגורים להשכרה ארוכת טווח במודל " דירה להשכיר ", וכן 350 חדרי מעונות סטודנטים, שטחי ציבור ושטחים מסחריים.

נוסף על אלו, תוקם במתחם שדרה ציבורית פתוחה שתתחבר לכיכר, ואליה יופנו חזיתות מסחריות. כמו כן, בתוכנית נקבעו שטחים לצורכי ציבור בהיקף של כ-10,000 מ"ר, שיאפשרו הקמת מוסדות ציבור משמעותיים בלב המתחם. המתחם המיועד להשכרה ארוכת טווח ישווק לציבור במודל " דירה להשכיר " שלפיו יושכרו הדירות לתקופה של 20 שנה לפחות בשכר דירה מפוקח. 25% מהדירות מיועדות להשכרה לזכאים במחיר מופחת. 

 

"הפרויקט נועד להפיח חיים ולמתג מחדש את אזור משולש הבורסה, מבין שטחי הנדל"ן היקרים, המרכזיים, והאטרקטיביים בישראל", נכתב בהודעת דירה להשכיר . "הכוונה היא למשוך לאזור אוכלוסייה צעירה, משפחות וסטודנטים, לחזק את המסחר והתעסוקה, ולהעניק פנים חדשות לאזור".

זהו פרויקט חדשני שימשוך אליו משפחות צעירות וסטודנטים, ומהווה צעד נוסף וחשוב מאוד במסגרת הגדלת תחום הדיור להשכרה ארוכת טווח בישראל, כחלק ממגוון היצע פתרונות הדיור לאזרחי ישראל"

גיל גורביץ', סמנכ"ל השיווק של אזורים המקימה את פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN במתחם עלית הצמוד לבורסה, מציין: "מחיר השומה ב'משולש הבורסה', וההצעות הגבוהות שהוגשו במכרז, אינם מפתיעים אותי: מאז השקתו של פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN לפני כשנה אנו רואים שרמות המחירים בבורסה עלו בצורה דרמטית, מכ-30,000 שקל לכ-45,000 שקל, וכשנשענים על המחירים האלה ועל האטרקטיביות של האזור מבחינת נגישות תחבורתית והחוזק של מגדלי משרדים כמו ספיר או אטריום, בהחלט הגיוני להגיע למספרים האלה.

בימים אלה כבר נמכרות ב-EXCHANGE RAMAT GAN דירות מגורים במחיר המשקף כ-45,000 שקל למ"ר". נזכיר, כפי שפרסמנו אתמול, כי אשטרוםנבחרה על ידי אזורים להקים את מגדל המגורים בפרויקט.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "תוכנית משולש הבורסה היא תוכנית ענק בלב אזור הביקוש, הכוללת עירוב שימושים המשלב דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים ומסחר ותעסוקה בהיקפים משמעותיים באזור תעסוקה ומלאכה - פרויקט חדשני שימשוך אליו משפחות צעירות וסטודנטים. פרויקט זה מהווה צעד נוסף וחשוב מאוד במסגרת הגדלת תחום הדיור להשכרה ארוכת טווח בישראל, כחלק ממגוון היצע פתרונות הדיור לאזרחי ישראל".

אודי אדמתי, יו"ר דירה להשכיר : "אני מברך על הצלחת השיווק הגדול והמשמעותי של דירה להשכיר, שקידמה את התכנון הסטטוטורי שלו ושיווקה אותו בהצלחה בשיתוף רמ"י, נתיבי איילון ועיריית רמת גן. הפרויקט ייתן מענה לעשרות משפחות, לסטודנטים, לעובדי האזור ולתושבים, ויעניק פנים חדשות למתחם הבורסה הפופולרי".

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

מנכ"לית דירה להשכיר , ענבל דוד: "אני שמחה לבשר שפרויקט הדגל במתחם משולש הבורסה יוצא היום לדרך. חברת דירה להשכיר הובילה את ייזום, תכנון ושיווק הפרויקט הייחודי, המשלב היקפי בינוי משמעותיים. הפרויקט ישלב מגורים במתחם העסקים המצליח של הבורסה ברמת גן, ויאפשר למאות משפחות וסטודנטים לגור במתחם מנוהל ומפוקח, בסטנדרט גבוה ובתנאי ודאות, גמישות ויציבות לאורך זמן. הוא מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים במודל 'דירה להשכיר' המוקמים בכל רחבי הארץ".

מברכים על הצלחתו של אחד המכרזים הגדולים לדיור להשכרה בלב אזור הביקוש. מכרז זה מצטרף לאלפי יחידות דיור להשכרה ששווקו מתחילת השנה בכל רחבי הארץ, במודל של שכירות ארוכת טווח"

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עו"ד יעקב (ינקי) קוינט: "אנו מברכים על הצלחתו של אחד המכרזים הגדולים לדיור להשכרה בלב אזור הביקוש. מכרז זה מצטרף לאלפי יחידות דיור להשכרה ששווקו מתחילת השנה בכל רחבי הארץ, במודל של שכירות ארוכת טווח".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה: "בימי קורונה, כשיזמים פרטיים משלמים על מגרש אחד כמעט מיליארד שקל וצפויים להשקיע עוד יותר משני מיליארד שקל בבנייה של מגוון שימושים - זו הבעת אמון אדירה וחסרת תקדים בעיר ובעירייה. הצלחת המכרז בסדר הגודל הזה תהווה מנוע צמיחה טורבו לכלכלת העיר, ולמיצובה כעיר מובילה בישראל ובסטנדרטים בין-לאומיים.

קידום הפרויקט האדיר הזה, בכל הקשור לאישורי העירייה, ינוהל ויפוקח אישית על ידִי, מפאת החשיבות.יישר כוח לכל אנשי המקצוע בעירייה ובחברה הכלכלית שלנו, שליוו בשלוש השנים האחרונות קבלת החלטות דרמטיות וכבדות משקל מצד העירייה"

קידום הפרויקט האדיר הזה, בכל הקשור לאישורי העירייה, ינוהל ויפוקח אישית על ידִי, מפאת החשיבות. מגיעה הערכה רבה למשרד הבינוי והשיכון, לרשות מקרקעי ישראל ולחברה הממשלתית דירה להשכיר , בהובלת הפרויקט ובשיווקו המוצלח. יישר כוח לכל אנשי המקצוע בעירייה ובחברה הכלכלית שלנו, שליוו בשלוש השנים האחרונות קבלת החלטות דרמטיות וכבדות משקל מצד העירייה, כדי לאפשר את קידום הפרויקט ואת הוצאתו לפועל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןדירה להשכיראזוריםעיריית רמת גןכרמל שאמה הכהןאודי אדמתיינקי קוינטב.ס.רעו"ד ענבל דודזאב אלקיןגיל גורביץמשולש הבורסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...