אחרי שאושרה להפקדה לפני שנה: תוכנית המתאר הכוללנית לגני תקווה אושרה במחוזית

התוכנית תאפשר את צמיחת היישוב לכ-32,000 תושבים • באותה הזדמנות אישרה הוועדה המחוזית תוכנית עירוב שימושים בצפון היישוב, עם 1,204 יחידות דיור חדשות, 500 יחידות דיור מיוחד ועוד

שיתוף הכתבה
גני תקווה (המועצה המקומית גני תקווה)גני תקווה (המועצה המקומית גני תקווה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב גני תקווה – כשנה לאחר שאישרה את הפקדתה. התוכנית, שביוזמת האגף לתכנון מקומי במנהל התכנון ובהובלתו, נערכה על ידי משרד איזן אדריכלים ובוני ערים. היא כוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור ליישוב, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-32,000 תושבים. במועצה המקומית גני תקווה מתגוררים כיום כ-21,400 תושבים.

התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב, שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה, בהם הייטק. המתחם החדש יציע תוספת של כ-281,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית מציעה לשמר את מערך השטחים הפתוחים הקיים ביישוב, ומאפשרת את חיזוקו על ידי פיתוח גנים נוספים בתחום השכונות החדשות שיוקמו בעיר. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב, שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קריית אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה, בהם הייטק. המתחם החדש יציע תוספת של כ-281,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה.

בתוך כך החליטה הוועדה לאשר תוכנית שתשלב מגורים, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים בצפון היישוב. התוכנית, על שטח כולל של כ-271 דונם, מציעה 1,204 יחידות דיור חדשות ו-500 יחידות דיור מיוחד (דיור מוגן, מעונות סטודנטים). אופי הבינוי בתוכנית משלב בין בינוי של 8 עד 24 קומות במגורים, ושל 8 עד 30 קומות במבני התעסוקה.

נוסף על יחידות הדיור כוללת התוכנית 250,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-45 דונם של מבני ציבור - מתוכם כ-40 דונם עבור קריית חינוך חדשה - וכ-52 דונם של שטחים פתוחים. בהיבט התחבורתי התוכנית שמה דגש על קידום תחבורה ציבורית - נתיבים ייעודיים (נת''צ), הקמת מסוף תחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, רשת צירים ירוקים ושבילי אופניים.

התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של גני תקווה. היא כוללת פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות ביישוב, מערך של שטחי ציבור בדגש על חיבור לשטחים הפתוחים הגובלים, וכל זאת תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית איכותית"

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של גני תקווה. היא כוללת פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות ביישוב, מערך של שטחי ציבור בדגש על חיבור לשטחים הפתוחים הגובלים, וכל זאת תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית איכותית". 

ראש מועצת גני תקווה, ליזי דלריצ'ה: "תוכנית המתאר שאושרה ממשיכה את קו הפיתוח והחדשנות האורבנית בגני תקווה, עם תוכניות בנייה פורצות דרך, תוך שמירה מאוזנת על מרקם החיים הקהילתי הייחודי של גני תקווה, על אופי החיים הכפרי ועל שירותים עירוניים איכותיים לכל התושבים. אני מודה לחברי הוועדה על אישור התוכנית ועל אימוץ עמדות המועצה, רובן ככולן, ועל סלילת המשך הדרך לפיתוחה העתידי של גני תקווה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה המקומית גני תקווהליזי דלריצ'השירה ברנדהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמנהל התכנוןא. ג. איזן אדריכלים ובוני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...