גני תקווה: עוד 1,700 יחידות דיור חדשות – בדרך ל-32,000 תושבים

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את תוכנית המתאר של היישוב, המכיל כיום כ-20,000 תושבים • תוכנית המתאר כוללת גם תוספת של 281,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד. "תוכנית המבטיחה בסיס כלכלי איתן וארוך טווח ליישוב" (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד. "תוכנית המבטיחה בסיס כלכלי איתן וארוך טווח ליישוב" (ניב קנטור)

היישוב גני תקווה הסמוך לפתח תקווה ממשיך להתפתח: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה לאחרונה להפקדה את תוכנית המתאר ליישוב, במטרה להוסיף לו 1,700 יחידות דיור - שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של כ-32,000 תושבים. מדובר ביישוב אשר כולל כיום כ-20,000 תושבים, ושעד שנת 1995 התגוררו בו פחות מעשרת אלפים איש.

תוכנית המתאר, שיצאה לדרך ביוזמת מנהל התכנון , מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר. היא חלה על שטח כולל של כ-2,100 דונם - המרחב המוניציפאלי של היישוב. על פי התוכנית, עיקר הפיתוח יהיה בצפון גני תקווה, אך לא רק בתחום הדיור: היא כוללת גם תוספת של כ-281,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, כולל הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב.

המתחם יתחבר עם אזור תעסוקה הסמוך המקודם בצפון קריית אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בתחומי תעשיית ההיי- טק והשירותים העסקיים, הנהנה מיתרון בשל גודלו ובשל הקרבה למוסדות אקדמיים סמוכים ולתחבורה ציבורית. נוסף על כך מציעה התוכנית לשמר את מערך השטחים הפתוחים הקיים ביישוב, ולחזקו על ידי פיתוח גנים נוספים בתחום השכונות החדשות שיוקמו ביישוב.

כאמור, במועצה המקומית גני תקווה מתגוררים כיום כ-20,000 תושבים, אך עד שנת 1983 גרו בה פחות מ-7,000 איש – כ-30 שנה לאחר שהוכרזה כמועצה מקומית. בשנת 1995 היו בה כ-9,500 איש, ופריחתה החלה בעשור הראשון של שנות ה-2000: ב-2006 כבר הגיעה לכ-12,500 איש, וכאמור כיום היא מונה שני רבבות תושבים. קצב גידול האוכלוסייה בה, נכון לשנת 2019, הוא 5.9% בשנה, ותוכנית המתאר החדשה עשויה להעלותו. 

היישוב, שמיועד להפוך לעיר במוקדם או במאוחר, ממוקם מדרום לכביש 471 (כביש מכבית) ולעיר פתח תקווה; ממזרח לקריית אונו, מצפון לסביון וממערב למושבים גת רימון וכפר מעש. תוכנית המתאר שאושרה להפקדה נערכה על ידי משרד איזן אדריכלים ובוני ערים.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "בד בבד עם קביעת יעד אוכלוסייה של 32,000 תושבים, מבטיחה התוכנית בסיס כלכלי איתן וארוך טווח ליישוב, ותאפשר איכות חיים לכלל תושביו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה המקומית גני תקווהתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשירה ברנדמנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...