תל שבע: מכרז לשלושה מתחמים בייעוד מסחר ומשרדים שווק בכ-10.5 מיליון שקל

במכרז הוצעו לחכירה ארבעה מתחמים, שאחד מהם נותר ללא הצעות • שטח המתחמים ששווקו בהצלחה – 6,616 מ"ר • הזוכים: בני הלייל סחר מתכות, אל אעסם סאלם וסופייה אל אעסם

שיתוף הכתבה
מכרז מוצלח למדי בתל שבע. מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)מכרז מוצלח למדי בתל שבע. מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)

שלושה מתחמים בייעוד מסחר ומשרדים ביישוב הבדואי תל שבע הסמוך לבאר שבע שווקו בהצלחה במכרז של רשות מקרקעי ישראל שנסגר לאחרונה. מדובר בשטחים במסגרת תוכנית להקמת מתחם משולב מסחר, משרדים ופארק ציבורי במרכז האזרחי בתל שבע, שאושרה ביוני 2017. הסכום הכולל שישלמו הזוכים על שלושת המתחמים: 10,667,842 שקל, סכום שבתוכו נכללות גם הוצאות הפיתוח.

הזוכים הם שלושה: בני הלייל סחר מתכות, אל אעסם סאלם וסופייה אל אעסם – אחד בכל מתחם. חברת בני הילל סחר מתכות היא ששילמה את הסכום הגבוה ביותר, 6.55 מיליון שקל, על השטח הגדול ביותר, החולש על פני 4,497 מ"ר. הצעה זו משקפת מחיר של כ-1,456 שקל למ"ר

המדובר הוא בשלושה מגרשים בשטח כולל של 6,616 מ"ר. הזוכים הם שלושה: בני הלייל סחר מתכות, אל אעסם סאלם וסופייה אל אעסם – אחד בכל מתחם. חברת בני הילל סחר מתכות היא ששילמה את הסכום הגבוה ביותר, 6.55 מיליון שקל, על השטח הגדול ביותר, החולש על פני 4,497 מ"ר. הצעה זו משקפת מחיר של כ-1,456 שקל למ"ר.

בסך הכול הוגשו לשלושת המתחמים 13 הצעות. מתחם נוסף שהיה חלק מהמכרז נותר ללא הצעות. נציין כי בשלושת המתחמים המחיר הסופי היה גבוה ממחיר השומה שנקבע לקרקע – דבר המעיד, לצד מספר ההצעות היפה, על הביקוש לשטחי מסחר ומשרדים בתוכנית שבמרכז האזרחי של תל שבע. 

כך, ההצעה של בני הלייל סחר מתכות, 6.55 מיליון שקל, כאמור, הייתה על קרקע שמחיר השומה שלה נקבע על 2,119,593 שקל; ההצעה שהציע אל אעסם סאלם, 1.433 מיליון שקל, הייתה על קרקע שמחיר השומה שלה נקבע על 600,707 שקל; ההצעה של סופייה אל אעסם, 777,000 שקל, הייתה על קרקע ששומתה נקבעה על 515,707 שקל.

ההצעה של בני הלייל סחר מתכות, 6.55 מיליון שקל, כאמור, הייתה על קרקע שמחיר השומה שלה נקבע על 2,119,593 שקל; ההצעה שהציע אל אעסם סאלם, 1.433 מיליון שקל, הייתה על קרקע שמחיר השומה שלה נקבע על 600,707 שקל; ההצעה של סופייה אל אעסם, 777,000 שקל, הייתה על קרקע ששומתה נקבעה על 515,707 שקל

כאמור, שלושת המתחמים נמצאים בשטח תוכנית לשטחי מסחר ותעסוקה במרכז האזרחי בתל שבע. בדברי ההסבר נכתב כי המתחם הוא "חוליה מקשרת בין נחל גז כאלמנט נופי וכפארק אינטנסיבי עירוני, לבין המרכז האזרחי המאופיין במסחר ומשרדים והלוקה במחסור ביחידות מסחר ומשרדים קטנות.

המקום מצריך, מחד גיסא, הקמת אלמנט אורבני מלווה דרכים היוצר דופן מסחרית למרכז המסחרי ולשוק העירוני, ומאידך גיסא, להפנות חללים באופן הולם לכיוון הפארק וליצור דופן לפארק נחל גז. השילוב בין הרכיבים מביא לתצורת בינוי ייחודית אשר נותנת מענה הן לערכי הטבע והן למבנה האורבני של האתר".

בהקשר זה נזכיר כי ביוני 2020, לפני קצת יותר משנה, הופקדה תוכנית להקמת שכונית מגורים חדשה ביישוב, שבה יהיו 1,170 יחידות דיור חדשות. התוכנית הופקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, והיא מציעה בתים חד משפחתיים ודו-משפחתיים, ובניינים משותפים בני 6-4 קומות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל שבערשות מקרקעי ישראלמסחר ומשרדיםינקי קוינטהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...