נשארים גבוה: היקף המשכנתאות החדשות ביולי 2021 – נמוך רק ב-46 מיליון שקל מהשיא של יוני

לאורך יולי ניטלו משכנתאות בסכום כולל של כ-11.512 מיליארד שקל • היקף המשכנתאות שניטלו בריבית משתנה גבוה מזה שנרשם ביוני – 6.898 מיליארד שקל, הסכום הגבוה אי פעם

שיתוף הכתבה
המספרים ממשיכים להישאר ברף הגבוה (שאטרסטוק)המספרים ממשיכים להישאר ברף הגבוה (שאטרסטוק)

היקף המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיך להיות גבוה גם בחודש יולי 2021: על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ג'), המשכנתאות החדשות שנטל הציבור לאורך החודש שעבר מסתכם ב-11.512 מיליארד שקל, נמוך רק ב-46 מיליון שקל (כ-0.4%) מסכום השיא שנרשם ביוני האחרון: 11.58 מיליארד שקל.

בכך "מאותתים" המספרים כי היקף המשכנתאות ממשיך במגמה של החודשים האחרונים, שהחלה במרץ ובאפריל – שני חודשים שבכל אחד מהם היקף המשכנתאות עמד על יותר משמונה מיליארד שקל, המשיכה למאי, אז התקרב היקף המשכנתאות לראשונה לרף עשרת המיליארדים, והמשיך אל יוני, אז נשבר שיא חסר תקדים עם סכום שעובר משמעותית – ובפעם הראשונה – את רף עשרת המיליארדים.

נתוני בנק ישראל שפורסמו היום חושפים פרט מעניין באשר להתפלגות המשכנתאות החדשות שניטלו לפי אופי הריבית, על רקע אותה החלטה מפורסמת של הבנק בסוף 2020, המאפשרת שרק שליש מהמשכנתה תילקח בריבית קבועה, ואילו עד שני שליש בריבית משתנה.

על פי הנתונים, היקף המשכנתאות שניטלו בריבית משתנה – או יותר נכון לומר: סך כל חלקן של המשכנתאות שניטל תחת ריבית משתנה – עמד ביולי האחרון על 6.898 מיליארד שקל, לעומת 4.614 מיליארד שקל בריבית קבועה. 

אפשר לומר כי מאז אוקטובר 2015 חלק המשכנתאות שניטל בריבית משתנה גבוה, באופן מסורתי, מזה שניטל תחת ריבית קבועה, אלא שביולי – למרות שהיקף המשכנתאות הכולל היה נמוך מזה שנרשם ביוני – היקף המשכנתאות תחת ריבית משתנה גדל, והיה לגבוה ביותר אי פעם. בכך נשבר השיא שנרשם בנתון זה ביוני האחרון, ועמד על 6.851 מיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתאותריבית משתנהריבית קבועההיקף המשכנתאותמשכנתא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...