גב-ים מוכרת את כל עתודות הקרקע וזכויות הבנייה הנותרות בפרויקט "רמת הנשיא" בחיפה ב-215 מיליון שקל

עד כה נבנו במסגרת הפרויקט 711 יחידות דיור, מתוך קצת יותר מאלף המתוכננות בו בסך הכול • ההסכם בין הצדדים כולל תמורה נוספת, מותנית, שתועבר לגב-ים, אם ימומשו זכויות בנייה עתידיות

שיתוף הכתבה
אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים (אלדד רפאלי)אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים (אלדד רפאלי)

חברת גב-ים הודיעה היום (ב') לרשות לניירות ערך כי מכרה, באמצעות חברה בת שלה, עתודות קרקע לבניית כ-350 יח"ד בפרויקט רמת הנשיא בחיפה, לחברת פרשקובסקי השקעות ובנין - תמורת 215 מיליון שקל. מדובר, למעשה, בכל עתודות הקרקע וזכויות הבנייה הנותרות בפרויקט. 

במסגרת העסקה סוכם כי פרשקובסקי תשלם לגב-ים תמורה נוספת, מותנית, בגין זכויות בנייה אשר צפויות להיות מאושרות בעתיד. המוכרת ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך, בהתייחס לסעיף זה, כי "בהתאם להוראות ההסכם ייתכן שתשולם למוכרת תמורה מותנית נוספת, וזאת בגין ניצול זכויות בנייה מעבר לכמות שהוסכמה בין הצדדים, וכן בגין אישור זכויות בנייה עתידיות, אם יאושרו, בשיעורים משתנים, על פי מדרגות שהוסכמו בין הצדדים. יצוין כי אין ודאות שתוספות זכויות כאמור יאושרו על ידי הגורמים הרלוונטיים".

במועד חתימת ההסכם שילמה החברה למוכרת סך של כ-53.75 מיליון שקל, ואשר יתרת התמורה תשולם למוכרת במועד השלמת העסקה, שיחול בתוך 75 ימים ממועד חתימת ההסכם, כנגד מסירת החזקה במקרקעין וביצוע יתר הפעולות כמקובל בהסכמים מסוג זה"

עוד דיווחה פרשקובסקי כי "במועד חתימת ההסכם שילמה החברה למוכרת סך של כ-53.75 מיליון שקל, ואשר יתרת התמורה תשולם למוכרת במועד השלמת העסקה, שיחול בתוך 75 ימים ממועד חתימת ההסכם, כנגד מסירת החזקה במקרקעין וביצוע יתר הפעולות כמקובל בהסכמים מסוג זה".

עד כה הוקמו בפרויקט רמת הנשיא 711 יח"ד בתשעה בניינים, שכולן הושלמו באופן מלא ונמכרו. עד לתום שנת 2019 הייתה גב-ים שותפה בפרויקט עם חברת רסקו מגורים, בחלקים שווים. בסוף 2019 רכשה גב-ים את חלקה של רסקו בחברה המשותפת, לפי שווי של 140 מיליון שקל. הפרויקט כולו משתרע על פני כ-200 דונם, והוא צפוי לכלול יותר מ-1,000 יח"ד, שייבנו ב-18 בניינים בני 22-9 קומות.

גב-ים דיווחה כי בעקבות המכירה היא צפויה לרשום ברבעון השלישי של השנה רווח נקי בסך 55 מיליון שקל. את גב-ים ייצגו בעסקה עורכי הדין לוי אמיתי וארנון כהן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. 
את חברת פרשקובסקי ייצגו עורכי הדין שמואל לכנר ועדי בן אנוש ממשרד נשיץ ברנדס ושות'. העסקה לוותה על ידי בית ההשקעות ווליו-בייס. 

גב-ים שמה לעצמה כיעד להתמקד בפעילות הליבה שלה - תחום הנדל"ן המניב, על כל מרכיביו. כחלק מתהליך זה ביצעה גב-ים את העסקה, שבמסגרתה מייצרת גב-ים תזרים מזומנים משמעותי, אשר ישמש בין היתר לטובת פעילות הייזום האינטנסיבית של החברה"

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים : " גב-ים שמה לעצמה כיעד להתמקד בפעילות הליבה שלה - תחום הנדל"ן המניב, על כל מרכיביו. כחלק מתהליך זה ביצעה גב-ים את העסקה, שבמסגרתה מייצרת גב-ים תזרים מזומנים משמעותי, אשר ישמש בין היתר לטובת פעילות הייזום האינטנסיבית של החברה, הכוללת 12 פרויקטים בשטח כולל של 400 אלף מ"ר".  

יוסי פרשקובסקי , יו"ר פרשקובסקי השקעות ובנין: "הביקושים בחיפה הולכים ומתחזקים, והמחירים עולים. החברה מאמינה בהמשך המגמה, במיוחד בשכונות הדרומיות הקרובות לים וליציאה הנוחה מהעיר לכיוון דרום. שכונת רמת הנשיא כבר עברה פיתוח סביבתי, והבניינים החדשים שהחברה תבנה ייבנו סביב הפארק".

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ווליו-בייס: "לביצוע העסקה חשיבות גבוהה עבור גב-ים . התזרים שהיא מייצרת ימשיך לשמש אותה לפעילות הייזום הענפה ברחבי הארץ. זו עוד דוגמה לנכסים החבויים במאזן של גב-ים, שלא מקבלים תמחור בשוק. 

מן הצד השני, חברת פרשקובסקי מרחיבה את פעילותה בחיפה והופכת לשחקן מוביל בעיר. החברה נמצאת לקראת סיום פרויקט בנווה שאנן, שבו נמכרו כבר כ-300 דירות מתוך כ-360, ולאחר רכישת פרויקט מורדות לינקולן (במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ), מרחיבה פרשקובסקי את הפריסה בחיפה. סביר להניח שבעתיד תפעל החברה לשינוי התב"ע על חלק מהמגרשים שרכשה, מה שיגדיל עוד את מספר היח"ד בפרויקט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מרמת הנשיא חיפהיוסי פרשקובסקיפרשקובסקיאבי יעקובוביץווליו-בייסשי ליפמןמשרד נשיץ ברנדס ושות'גולדפרב זליגמן ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...