הבתים בפרברי ניו יורק הולכים ומתייקרים: המחיר החציוני במחוזות שמצפון לעיר עלה ב-25-13% ברבעון השני

גם מספר הבתים אשר נמצאים בשוק ומוצעים למכירה יורד – וכך גם הזמן שבו בית למכירה נשאר בשוק לפני שנמכר • מגמת הפרבוּר שהביאה איתה הקורונה מתעקשת להישאר

שיתוף הכתבה
סביבת מגורים טיפוסית בעמק ההדסון (שאטרסטוק)סביבת מגורים טיפוסית בעמק ההדסון (שאטרסטוק)

אחת התופעות המרכזיות שהצגנו כאן ככאלו שהתרחשו בעקבות משבר הקורונה המתמשך, בכל הנוגע לנדל"ן כמובן, הייתה המעבר של רבים מהעיר אל הפרברים. כאשר לערים הגדולות אין כל קסם להציע – שהרי הכול סגור ומסוגר – וכשכולנו מחפשים אחר המרחבים הפתוחים והצפיפות המעטה ביותר, המעבר הזה היה מתבקש מאוד. אך אם חשבתם לרגע שהחיסונים והאווירה האופטימית יביאו ל"רגיעה" בפרברים, נתוני הרבעון השני של השנה מוכיחים אחרת.

על פי נתונים המוצגים בכתבה של המגזין הניו יורקי The Real Deal, מחירי העסקאות על דירות בפרברים הצפוניים, באזור עמק ההדסון, הולכים ועולים. כך למשל, מחיר המכירה החציוני של בית במחוז ווסטצ'סטר עלה בכ-13% לעומת השנה שעברה, לסכום של 649,000 דולר – שנחשב אחד הגבוהים אי פעם במחוז; בפוטנאם עלה המחיר החציוני ב-21.3%, ל-420,000 דולר; במחוז דאצ'ס המחיר עלה ב-25%, ל-380,000 דולר.

העלייה המשמעותית כל כך במחירי הבתים – שבוודאי החלו לעלות כבר לפני שנה ויותר, כאשר העולם הבין שהקורונה כאן כדי להישאר – מעידה על ביקוש גבוה מאוד, אולי אף הולך וגובר

המחירים הללו, כך על פי הכתבה, מעידים כי ה"קרב" על בתים בפרברים לא הסתיים או נרגע, אלא להפך: העלייה המשמעותית כל כך במחירי הבתים – שבוודאי החלו לעלות כבר לפני שנה ויותר, כאשר העולם הבין שהקורונה כאן כדי להישאר – מעידה על ביקוש גבוה מאוד, אולי אף הולך וגובר.

מאפריל הפך השוק לשוק של מוכרים

את מהלך הדברים שציינו לעיל מציינים גם כותבי המגזין הניו יורקי: הם מספרים כי בתחילת המגפה, בסביבות מרץ, המכירות האטו בצורה דרמטית. את זה כונו יודעים והרגשנו זאת היטב, גם כאן בישראל, לתקופה מסוימת. המחירים גם הם ירדו זמנית (תופעה שגם היא הורגשה כאן בישראל) – אך מהר מאוד המצב השתנה.

כבר מאפריל הפך השוק משוק של קונים לשוק של מוכרים. מספר הבתים שנמכרו בין אפריל ליוני 2020 זינק ביותר מ-60% בשניים מהמחוזות שציינו כאן – דאצ'ס ו-ווסטצ'סטר, ובכמעט 35% בפוטנאם. ונראה שכיום ההיצע פשוט לא עומד בביקוש.

בווסטצ'סטר היו בשוק ברבעון השני 2,923 בתים למכירה – ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. בדאצ'ס – 467 בתים בלבד, המהווים ירידה של 28.6%. בפוטנאם חלה הירידה המשמעותית ביותר: רק 316 בתים היו בשוק ברבעון השני, ירידה של 40.6% לעומת השנה שעברה

גם סביב הטענה הזו מובאים בכתבה מספרים משכנעים: בווסטצ'סטר היו בשוק ברבעון השני 2,923 בתים למכירה – ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. בדאצ'ס – 467 בתים בלבד, המהווים ירידה של 28.6%. בפוטנאם חלה הירידה המשמעותית ביותר: רק 316 בתים היו בשוק ברבעון השני, ירידה של 40.6% לעומת השנה שעברה. כותבי The Real Deal מציינים כי בקצב הזה, בתוך שלושה חודשים יכולים להימכר כל הבתים אשר נמצאים בשוק, בשלושת המחוזות המדוברים.

רוצים עוד נתון מעניין? בבקשה: מספר הימים שבהם בתים נמצאים בשוק, בממוצע. כך, אם בעשור האחרון, לפני המגפה שהתרגשה עלינו, כל בית בווסטצ'סטר "בילה" בשוק 108 ימים בממוצע. נכון לעכשיו, נדרשים לשם כך רק 59 ימים בממוצע – הזמן הקצר ביותר מאז 2010, וכמעט מחצית מהזמן הממוצע בעשור החולף. בדאצ'ס מדובר על 61 ימים, ירידה של 29.9%. בפוטנאם נדרשים רק כ-66 יום בממוצע, ירידה של 29%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:The Real Dealמשבר הקורונהמחירי הדירותנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...