פרויקט המלונאות במונטיפיורי של בנייני העיר הלבנה וישרוטל מתקדם: הופקדה התוכנית למלון בן 145 חדרים

המבנה, שבלב העיר תל אביב, ייבנה במסגרת תהליך תמ"א 38 שכבר החל – ובמסגרתו נהרסו המבנים הקיימים • החברות רכשו את הקרקע עבור הקמת בית המלון באמצע השנה שעברה, תמורת כ-110 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
איציק בן שוהם, מייסד ויו"ר חברת בנייני העיר הלבנה (יח"צ)איציק בן שוהם, מייסד ויו"ר חברת בנייני העיר הלבנה (יח"צ)

התקדמות משמעותית בפרויקט המלונאות של החברות בנייני העיר הלבנה וישרוטל ברחוב מונטיפיורי בתל אביב: ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה על הפקדת התוכנית המפורטת למתחם, שברחוב מונטיפיורי 11-9, המאפשרת הקמה של מלון בן 145 במסגרת הליך תמ"א 38 .

נזכיר כי באמצע השנה שעברה, בעיצומה של הקורונה, הודיעו החברות – כמהלך משותף אחד מתוך סדרת צעדים משותפים לשתיים - כי חתמו על עסקה לרכישת הקרקע במונטיפיורי, בתמורה לכ-110 מיליון שקל, וכי בכוונתן להקים במקום מלון בהיקף השקעה כולל המוערך בכ-250 מיליון שקל.

תוכנית מפורטת זו הינה תוכנית בסמכות הוועדה המקומית, שמטרתה עידוד מלונאות ברחבי העיר באמצעות הגדלת מצאי חדרי המלון בעיר, עידוד עירוב השימושים לאורך צירי רחובות עירוניים הסמוכים למרכז עסקים ראשי ההיסטורי של תל אביב ועידוד תהליך ההתחדשות העירונית"

"תוכנית מפורטת זו הינה תוכנית בסמכות הוועדה המקומית, שמטרתה עידוד מלונאות ברחבי העיר באמצעות הגדלת מצאי חדרי המלון בעיר, עידוד עירוב השימושים לאורך צירי רחובות עירוניים הסמוכים למרכז עסקים ראשי ההיסטורי של תל אביב ועידוד תהליך ההתחדשות העירונית", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית ממוקמת לאורך רחוב מונטיפיורי, מדרום. שטח התוכנית הינו כ-1.23 דונמים.

במגרשים נשוא התוכנית ניתנו בספטמבר 2019 היתרי בנייה (18-0584, 18-0583, 18-0582) להריסה ולהקמת בנייה חדשה למגורים בת חמש קומות וקומת גג חלקית, מכוח תוכנית 44 ותוכנית מתאר ארצית 38. היתרים אלו קבעו את נפחי הבנייה למגורים, אשר במסגרת תוכנית זו מוסבים למלונאות. מכוח היתרים אלו, המבנים שהיו קיימים במגרש נהרסו ועבודות הבנייה בשטח להקמת המבנה החדש לקראת סיומן".

במסגרת התוכנית נקבעו הוראות לאיחוד החלקות, המאפשרות לראשונה את החלת תוכנית 281 במקום – התוכנית המתקנת את תוכנית 44 - וקביעת ייעוד מלונאי לצמיתות במגרש, עם חזית מסחרית. לצד זה התוכנית קובעת גם הוראות בינוי ועיצוב להקמת המלון, בהתאם להנחיות העיצוביות באזור ההכרזה.

למעשה, יכלול המלון שבע קומות: חמש קומות יהיו קומות המלון עצמו, מעל קומת קרקע – וקומה נוספת שבה תותר הקמת בריכה ושירותים נלווים לבריכה, בתכסית של 30% מהקומה. עוד קובעת התוכנית כי הגובה כולל של המבנה לא יעלה על 26.5 מטר ממפלס הכניסה הקובעת לבניין, ו-32.27 מטר אבסולטי. המתחם יכלול גם 355 מ"ר שטחי מסחר

למעשה, יכלול המלון שבע קומות: חמש קומות יהיו קומות המלון עצמו, מעל קומת קרקע – וקומה נוספת שבה תותר הקמת בריכה ושירותים נלווים לבריכה, בתכסית של 30% מהקומה. עוד קובעת התוכנית כי הגובה כולל של המבנה לא יעלה על 26.5 מטר ממפלס הכניסה הקובעת לבניין, ו-32.27 מטר אבסולטי. המתחם יכלול גם 355 מ"ר שטחי מסחר.

המגישות והיזמיות הן, כמובן, החברות בנייני העיר הלבנה וישרוטל. העורך הראשי הוא אדריכל גידי בר אוריין ממשרד בר אוריין אדריכלים ; המודד הוא ברני גטניו ממשרד דטהמפ מערכות מידע גיאוגרפיות; שמאי המקרקעין הוא שלומי מערבי; ויועץ התחבורה הוא מהנדס לב ללצ'וק.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

כאמור, זהו לא המיזם המשותף הראשון של שתי החברות – ככלל, וספציפית בתל אביב. כך, אחד המיזמים האחרונים שעליהם שמענו הוא המיזם במתחם מד"א בזל בעיר: המבנה נהרס רשמית לפני כשלושה שבועות, ובמקומו ייבנה מתחם מעורב שימושים של בנייני העיר הלבנה , ישרוטל וקרן JTLV2, בהשקעה של כ-600 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותהתחדשות עירוניתאדריכל גידי בר אורייןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהבנייני העיר הלבנהישרוטלאיציק בן שוהםבר אוריין אדריכליםעיריית תל אביב-יפותמ"א 38קרן JTLV2
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...