הופקדה תמ"א 38 בתחומי תוכנית ההתחדשות העירונית לרחוב אבן גבירול בת"א; 50 יח"ד במקום 19 קיימות

מדובר בתוכנית ביוזמת חברת התחדשות אורבנית, באבן גבירול 101-99 • בסמוך לשטח התוכנית אמורה להיבנות בעתיד הקרוב תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה המוקמת בימים אלו

שיתוף הכתבה
רחוב אבן גבירול (שאטרסטוק)רחוב אבן גבירול (שאטרסטוק)

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת בסמכות הוועדה המקומית – תוכנית "התחדשות אבן גבירול 101-99" או תא/מק/4651, למימוש תמ"א 38 מסוג הריסה ובנייה בשני בניינים ברחוב מהראשיים בתל אביב, לא רחוק ממגדל המאה. התוכנית, של חברת התחדשות אורבנית , היא חלק מתוכנית ההתחדשות הנרחבת המתוכננת ברחוב.

התוכנית הינה בהתאמה לתוכנית לפיתוח והתחדשות רחוב אבן גבירול שנמצאת בהכנה, ולפי סעיף 23 לתמ"א 38 על תיקוניה, במקרה של הריסה ובנייה מחדש בלבד. החלקה הצפונית במקבץ הקיים - חלקה 270 - הופקעה לטובת כניסה ויציאה לתחנת הרכבת הקלה"

"התוכנית מתפרסת על שטח של 0.916 דונמים וממוקמת בדופן המערבית של רחוב אבן גבירול, בין הרחובות ארלוזורוב ובחור אליהו. התוכנית הינה בהתאמה לתוכנית לפיתוח והתחדשות רחוב אבן גבירול שנמצאת בהכנה, ולפי סעיף 23 לתמ"א 38 על תיקוניה, במקרה של הריסה ובנייה מחדש בלבד. החלקה הצפונית במקבץ הקיים - חלקה 270 - הופקעה לטובת כניסה ויציאה לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת בתת-הקרקע לאורך הרחוב, ואינה כלולה בתוכנית זו.

התוכנית קובעת הוראות להתחדשות המבנים במסגרת הריסה ובנייה מחדש, בשתי חלופות: האחת כוללת חזית מסחרית הפונה לחלקת הרכבת הקלה, והשנייה כוללת בנייה בקיר משותף, למקרה של הקמת מבנה בחלקה המופקעת כאמור לעיל".

במסגרת התוכנית ייהרס המבנה הקיים, שבו 19 יחידות דיור, ובמקומו ייבנו 50 יחידות דיור חדשות. הוראות התוכנית כוללות "הגדלת הצפיפות בחלקה 150 מ-9.09 יח"ד ל-24 יח"ד (9.09 יח"ד מכוח תוכניות תקפות ועוד 15 יח"ד מכוח תמ"א 38 ); ובחלקה 151 מ-10.27 יח"ד ל-26 יח"ד (10.27 יח"ד מכוח תוכניות תקפות ועוד 16 יח"ד מכוח תמ"א 38). בסך הכול בשתי - החלקות 50 יח"ד".

עוד כוללות ההוראות את קביעת גובה המבנים – שיכללו עד תשע קומות, כולל קומת גג חלקית וקומת קרקע מסחרית עם יציע, בהתאם למותר לפי תוכניות תקפות, תמ"א 38 והקלות. בעורף קומת הקרקע המסחרית תתוכנן קומת תעסוקה, כפולה כמסומן בנספח הבינוי. שטחי המסחר בתוכנית יהיו בהיקף של 500 מ"ר, ושטחי התעסוקה – 750 מ"ר

עוד כוללות ההוראות את קביעת גובה המבנים – שיכללו עד תשע קומות, כולל קומת גג חלקית וקומת קרקע מסחרית עם יציע, בהתאם למותר לפי תוכניות תקפות, תמ"א 38 והקלות. בעורף קומת הקרקע המסחרית תתוכנן קומת תעסוקה, כפולה כמסומן בנספח הבינוי. שטחי המסחר בתוכנית יהיו בהיקף של 500 מ"ר, ושטחי התעסוקה – 750 מ"ר.

כאמור, המגישה והיזמית של התוכנית היא חברת התחדשות אורבנית ייזום ונדל"ן; העורך הראשי הוא אדריכל ברד פינצ'וק; המודד הוא אשרף חאג' יחיא ממשרד סיגמא – מהנדסים, יועצים ומודדים מוסמכים.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי באפריל 2019 פרסמנו כאן על התוכנית הכוללת להתחדשות רחוב אבן גבירול, שמקדמת עיריית תל אביב, במטרה להציע 2,850 יחידות דיור חדשות ברחוב. תוכנית אבן גבירול 101-99 נחשבת חלק ממנה, כאמור. בינואר 2020 הופקדה תוכנית משמעותית ראשונה להתחדשות עירונית ברחוב, גם היא מסוג תמ"א 2/38, אשר ממציעה 430 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 2/38אבן גבירולעיריית תל אביבתמ"א 38התחדשות אורבנית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...