בניית רובע שדה דב ממשיכה קדימה במרץ: תוכנית מתחם אשכול של רמ"י קיבלה תוקף

כשלושה חודשים לאחר שהתוכנית אושרה בוותמ"ל, הוועדה מעניקה לה תוקף • "מדובר בתכנון חדשני המבוצע במסגרת האצת תוכניות המדינה ליצירת מלאי דירות בעיר תל אביב, במחוז ובכלל הארץ"

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם אשכול ברובע שדה דב (משרד האדריכלים תכנון נוף)הדמיית מתחם אשכול ברובע שדה דב (משרד האדריכלים תכנון נוף)

רשות מקרקעי ישראל מעדכנת היום (ד') כי תוכנית מתחם אשכול, שאושרה על ידי הוותמ"ל בפברואר האחרון, קיבלה תוקף על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, ותאפשר את הקמת 4,844 יחידות הדיור המתוכננות במתחם, זאת לצד כ-192,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30,000 מ"ר שטחי מלונאות.

מתחם אשכול הוא אחד משלושה מתחמים המקודמים לתכנון מפורט על ידי רשות מקרקעי ישראל בתחומי שטחו של שדה התעופה דב, שסיים את פעילותו ביולי 2019. שלוש תוכניות אלו מפרטות את תוכנית המתאר המקומית לרובע שדה דב (תא/4444), שאושרה באוגוסט 2020 ונערכה על ידי משרד האדריכלים ארי כהן. 

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

"התכנית המפורטת למתחם אשכול, המקודמת על ידי מנעד אדריכלים בהובלת אדריכל יאיר אביגדור, מיישמת את עקרונות התכנון שנקבעו בתוכנית המתארית, ובראשם חיבור העיר לים ויצירת מרקם עירוני אינטנסיבי ואיכותי", נכתב בהודעת רמ"י. "מתחם אשכול מממש את חזונה של תוכנית המתאר העירונית ( תא/5000 ) להגברת האיכויות העירוניות בצפון העיר. בהתאם לכך התכנון מבוסס על רשת רחובות עירוניים, על יצירת בלוקים עירוניים מעורבי שימושים, על בנייה מרקמית הבונה את דופן הרחובות העירוניים ועל יצירת מרחב ציבורי איכותי עבור הולכי הרגל ברחוב. עם הקמת הרובע ייווצר הרצף העירוני הנחוץ כל כך לצפון העיר בין השכונות הקיימות, הרובע החדש וחוף הים.

מבחינת המרחב הציבורי, התכנית יוצרת רשת רחובות עירוניים. לאורך הרחובות הראשיים מתוכננת חזית מסחרית ופעילה וכן קולונדה בקומת הרחוב. בתי הגידול הנרחבים המתוכננים לכל עצי הרחוב מבטיחים את צמיחתן של שדרות עצים שיעניקו צל להולכי הרגל ורוכבי האופניים. את רשת הרחובות העירוניים משלימה רשת של מעברים ציבוריים בתוך הבלוקים העירוניים, כך שייווצר מגוון של חללים עירוניים ואפשרויות הליכה וחוויה ברובע. 

קרדיט: שאטרסטוקקרדיט: שאטרסטוק

בנוסף, המתחם כולל מגוון של שטחים פתוחים, החל בפארק הגדול שסביבו מתוכננת מרבית הבנייה למגורים, המשך בגנים אינטימיים יותר ובכיכרות עירוניות ועד לשדרה ירוקה המתחילה ברחוב לוי אשכול וממשיכה עד חוף הים. לאורך שדרה זו מתוכננת שדרת מבני ציבור".

הבינוי במתחם אשכול יהיה משולב: לצד בנייה מרקמית בת 9-8 קומות יהיו מבנים בני 16 קומות – וכן מגדלים בני 41 קומות. הבינוי כולל מגוון יחידות דיור, ובכלל זה 25% יחידות דיור קטנות, וכן מאות יחידות דיור בהישג יד.

התוכנית נושקת לקו הירוק של הרכבת הקלה העתיד לעבור לאורך רחוב אבן גבירול, ובהסתמך על כך ניתן בתוכנית ניתן משקל רב לשימוש בתחבורה ציבורית ובאופניים מבחינת מאפייני הרחובות ותקני החניה, והופחתה התלות של התושבים והמבקרים ברכב הפרטי.

התוכנית מהווה חלוץ ונדבך חשוב ביותר ביצירת רובע דב. מרכיבי השכונה כוללים התייחסות לכלל תחומי החיים והעירוניות ומבטיחים את הצלחתה של השכונה"

כאמור, התוכנית אושרה באופן רשמי על ידי הוותמ"ל בפברואר, וזמן קצר לאחר מכן – באמצע מרץ, הודיעה רמ"י על פרסום המכרז הראשון בשטח התוכנית, שבמסגרתו משווקת קרקע לבניית 1,916 יחידות דיור חדשות, בתוספת שטחי מסחר, בארבעה מתחמים.

גילי טסלר, מתכננת מחוז תל אביב ברמ"י: "התוכנית מהווה חלוץ ונדבך חשוב ביותר ביצירת רובע דב. מרכיבי השכונה כוללים התייחסות לכלל תחומי החיים והעירוניות ומבטיחים את הצלחתה של השכונה. תכנון חדשני הינו מעמודי היסוד של עבודת רשות מקרקעי ישראל , והוא מבוצע במסגרת האצת תוכניות המדינה ליצירת מלאי דירות בעיר תל אביב, במחוז ובכלל הארץ. המגרשים הראשונים כבר פורסמו לשיווק ואנו מצפים לפיתוחה השכונה ושטחי הציבור הרבים בה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשדה דבמתחם אשכולתא/5000גילי טסלראדריכל יאיר אביגדורעיריית תל אביבהרכבת הקלהרובע שדה דבמשרד אדריכלים תכנון נוףמשרד מנעד אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...