נס ציונה: קרקע בייעוד תעשייה תהפוך למתחם מעורב שימושים, עם 200 יח"ד קטנות ודיור מיוחד

הוועדה המחוזית אישרה את הפקדת התוכנית שבדרום העיר, באזור שהבנייה בו דלילה למדי • המתחם יציע גם שטחי מסחר ותעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, בבינוי עד 16 קומות

שיתוף הכתבה
נס ציונה (שאטרסטוק)נס ציונה (שאטרסטוק)

קרקע בייעוד תעשייה בדרום נס ציונה, באזור שצפיפות הבנייה בו נמוכה יחסית, תהפוך לפרויקט מעורב שימושים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה היום (א') את הפקדתה של תוכנית המתאר המקומית להקמת מרכז משולב תעסוקה, מסחר, מגורים, מבני ציבור ודיור מוגן, ממזרח לכביש 412, בסמוך לכניסה הדרומית לעיר.

"התוכנית ממוקמת בדרום מרכז העיר נס ציונה", נכתב בדברי ההסבר. "היא מציעה הקמת מתחם המאופיין בעירוב שימושים בהתאם למגמת התכנון שנקבע בתוכנית המתאר של העיר, וזאת בדרך של שינוי ייעוד מתעשייה לייעודים שונים: מסחר, מגורים, תעסוקה, דיור מיוחד ומבנים ומוסדות ציבור".

על פי התכנון יכלול הפרויקט 300 יחידות לדיור מוגן, ועוד 200 דירות מגורים קטנות. 8,400 מ"ר יוקצו עבור מבני ציבור, 25,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-33,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה. התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-45 דונם. הבינוי המוצע בתוכנית נע בין שש ל-16 קומות, ובחלק מהמבנים יהיו גם ארבע קומות תת-קרקעיות.

באשר לייעוד דיור מוגן בתחומי העיר נציין, כפי שפרסמנו בכתבה מיוחדת על מתחמי הדיור המוגן במכרזי רמ"י, כי ביוני 2018 זכתה חברת שפיר במכרז להקמת 250 יח"ד לדיור מוגן בעיר, תמורת 127 מיליון שקל.

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל יוסי סיון ממשרד יסקי-מור-סיון; על ייעוץ הנוף אחראית "קסם – קבוצת סוף מערב אדריכלים"; על ייעוץ התשתיות אחראי משרד מלין אדריכלים; יועצי התחבורה הם אבירם אגאי ממשרד דגש הנדסה ואייל אשבל ממשרד פי.ג'י.אל הנדסה ותכנון תחבורה.

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן

תוכנית המתאר לנס ציונה, שהוזכרה כאן, הופקדה באפריל 2019. היא מאפשרת את הקמתן של 29,000 יחידות דיור חדשות, מציעה עוד כ-471,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-89,000 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-145 דונם עבור מבני ציבור. בין היתר מציעה התוכנית הקמת מרכז משולב חדש לנס ציונה, שיעודד התחדשותו של אזור התעשייה ואת הפיכתו לאזור מעורב שימושים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יסקי-מור-סיון אדריכליםתוכנית מתארעירוב שימושיםאדריכל יוסי סיוןתוכנית המתאר לנס ציונהקסם – קבוצת סוף מערב אדריכליםמשרד מלין אדריכליםאבירם אגאימשרד דגש הנדסהאייל אשבלמשרד פי.ג'י.אל הנדסה ותכנון תחבורההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...