חדשות הנדל"ן: שיכון ובינוי, אשטרום, קבוצת מבנה ודה לסר עם שורה של עסקאות מעניינות בחו"ל

שיכון ובינוי רוכשת פרויקט אנרגיה מתחדשת בטקסס • אשטרום רוכשת בניין משרדים במנצ'סטר • מבנה מוכרת בניין משרדים בצרפת • ודה לסר מוכרת שני בניינים בניו יורק

שיתוף הכתבה
נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)

• חברת שיכון ובינוי דיווחה השבוע כי חתמה על הסכם לרכישת 100% מהזכויות בתחנת כוח בטכנולוגיה פוטו-וולטאית שנמצאת בשלבי הקמה, בטקסס שבדרום ארה"ב. התמורה – השקעת הון עצמי של כ-80 מיליון דולר. הקמת הפרויקט מתוכננת להתחיל ברבעון השני של השנה, ותאריך ההפעלה המסחרית שלו צפוי להיות ברבעון השני של שנת 2022. שיכון ובינוי מעדכנת כי לפרויקט הסכמים חתומים למכירת מרבית החשמל שייוצר, בו לתקופה של 15-12 שנה. היקף עלויות ההקמה הצפויות של הפרויקט הוא כ-900 מיליון שקל.

• חברת אשטרום עדכנה השבוע כי חברת הבת שלה התקשרה בהסכם לרכישת בניין המשרדים במנצ'סטר, אנגליה, תמורת כ-88 מיליון ליש"ט. החברה עדכנה בדצמבר 2020 על משא ומתן שאותו מקיימת חברת הבת, Ashtrom properties U.K LTD, וכעת היא מעדכנת כי ההסכם נחתם. מדובר בבניין בשטח של כ-16,300 מ"ר, מתוכם 90% שטחי משרדים והיתרה שטחי מסחר. לפי דיווח החברה הנכס מושכר נכון להיום בתפוסה של כ-85%, ושכר הדירה הצפוי להתקבל מהנכס הוא כ-4.9 מיליון ליש"ט בשנה. החברה מסרה לרשות לניירות ערך כי "השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השני 2021 וכפופה להתקיימות תנאים מתלים הקשורים לרישום הנכס ולמחיקה של שעבוד הבנק של המוכר".

• קבוצת מבנה דיווחה השבוע כי חברת בת שלה מכרה את מלוא זכויותיה בבניין משרדים בעיר לימונה בצרפת, תמורת כ-62 מיליון שקל. החברה מוסרת כי ערך הנכס בספריה, נכון לסוף 2020, הוא כ-56.8 מיליון שקל. התזרים הפנוי הצפוי לחברה מהמכירה (לפני מס ולפני הוצאות עסקה) עומד על כ-62 מיליון שקל והרווח הצפוי לה עומד על כ-5.3 מיליון שקל.

• גם חברת דה לסר מדווחת על עסקה בחו"ל: החברה מציינת כי חברה מאוחדת שלה התקשרה בהסכם למכירת שני בניינים בבעלותה בניו יורק – בניינים שמהווים חלק מנכס שלה שנקרא Mapleton Rental. התמורה עבור שני הבניינים היא 17 מיליון דולר, מחיר הגבוה ב-5% מהמחיר הנקוב בספרי החברה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020. עוד מדווחת דה לסר כי כבר במהלך השבוע הנוכחי הושלמה העסקה.

• "יריד הדירות הגדול של באר שבע והנגב" יתקיים בשבוע הבא, בימים שני ושלישי (6-5 באפריל) במרכז הקניות Mall7 בבאר שבע. ביריד ישתתפו קבלנים שונים אשר בונים פרויקטים גדולים ברחבי הארץ, בבאר שבע והסביבה. ביריד ישווקו כמאות דירות בבנייה  בבאר שבע, בנתיבות, בדימונה ובכל רחבי הנגב והדרום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךקבוצת מבנהאשטרוםדה לסרMALL7
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...