חדשות הנדל"ן: רמ"י פרסמה שני מכרזים חדשים בנהריה ובחריש; התקדמות בעסקת מגה אור-דסק"ש

בנהריה מדובר על מכרז במסגרת דיור במחיר מופחת, עם 350 יח"ד, ובחריש – מכרז להקמת 143 יח"ד • מגה אור קיבלה את אישור הממונה על התחרות בתנאים • החלו העבודות בפרויקט פינוי-בינוי בפתח תקווה

שיתוף הכתבה
עבודות ההריסה במתחם אורלוב בפתח תקווה (מנהלת כרמים להתחדשות עירונית)עבודות ההריסה במתחם אורלוב בפתח תקווה (מנהלת כרמים להתחדשות עירונית)

רשות מקרקעי ישראל פרסמה השבוע מכרז במסגרת "דיור במחיר מופחת" בנהריה, להקמת 350 יח"ד - מתוכן 175 יח"ד במחיר מופחת. המרכז נמצא במתחם האצטדיון בנהריה, אשר נקרא גם תמל/1013, המתפרס על שטח של 186 דונם וממוקם בין דרך 4 ובין מסילת הברזל הישנה לראש הנקרה. הוא כולל שני מתחמים, אחד מתפרס על שטח של 5,702 מ"ר והשני מתפרס על 6,509 מ"ר. מרמ"י נמסר כי התחרות במכרז תהיה על המחיר הסופי הנמוך ביותר למ"ר דירתי, כנהוג במסלול מחיר מופחת. מציע שיבחר להגיש הצעה שתכלול מחיר למ"ר דירתי בסכום השווה למחיר המינימום שיפורסם בחוברת המכרז, יידרש להוסיף בהצעתו רכיב של תוספת מוצעת לתשלום התמורה המופחתת עבור הקרקע.

• עוד פרסמה השבוע רמ"י מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבנייה של כ-143 יח"ד בשני מתחמים בשכונת אור המזרח ומע"ר בחריש. מדובר במכרז לבניית יחידות דיור בבנייה רוויה, חלק מתוכניות קיימות להקמת שכונות מגורים, שטחי מסחר, תעסוקה, מלונאות ועוד בשטח כולל של כ-900 דונם בסך הכול. התוכניות כוללות מגורים בהיקף של כ-3,454 יחידות דיור, בשטח של כ-342,000 מ"ר בנייה למגורים, וכן שטחי תעשייה, מלאכה, מסחר, תעסוקה ומשרדים בהיקף של כ-66,000 מ"ר, מסחר, תעסוקה ותחבורה בהיקף כ-17,000 מ"ר, תיירות ונופש בהיקף כ-3,300 מ"ר, מוסדות ומבני ציבור בהיקף של כ-79,500 מ"ר, דרכים בהיקף של כ-227,000 מ"ר ושטחים ציבוריים פתוחים בהיקף של כ-150,300 מ"ר.

• חברת מגה אור מדווחת כי קיבלה אישור מותנה של הממונה על התחרות למיזוג שלה עם דסק"ש, וכן לרכישת 29.9% ממניות דסק"ש. האישור מותנה במכירה ובהעברה של שני הנכסים שבחזקת ישפרו הממוקמים בעיר מודיעין, וכן בנכס שבחזקתה של ישפרו הממוקם בעיר קריית גת, על ידי דקס"ש. בהתאם לאישור, המכירה כפופה לאישור זהות הרוכש על ידי הממונה מראש ובכתב. נוסף על כך, ובהתאם לאישור, על דסק"ש להמשיך להפעיל את הנכסים כעסק חי עד להשלמת המכירה, וכן למגה אור ולדסק"ש לא תהיה כל זכות בנכסים במשך חמש שנים ממועד מסירתם לרוכש, אלא אם יתקבל אישור הממונה מראש ובכתב. עוד מדווחת מגה אור כי קיבלה את אישור משרד התקשורת בנוגע לעסקה – וכי הפקידה בידי נאמן אידיבי פיתוח, ככונס נכסים זמני של מניות דסק"ש, ערבות בנקאית נוספת בסך של 50 מיליון שקל.

• החלו עבודות ההריסה בפרויקט הפינוי-בינוי ברחוב אורלוב 6-4 בפתח תקווה. העבודות החלו השבוע, באישור הוועדה המקומית, ובמסגרתן ייהרסו שני בניינים ישנים, שיפנו את מקומם לשני בניינים חדשים עם 88 יחידות דיור. הפרויקט נמצא בסמוך למסלול הרכבת הקלה המוקם בימים אלו. מהעירייה נמסר כי "בשונה מרוב הפרויקטים להתחדשות, אשר מקבלים תוקף על ידי הוועדה המקומית בלבד, הפרויקט באורלוב אושר לביצוע גם על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, זאת בשל העובדה כי מדובר בפרויקט משמעותי אשר עתיד להשפיע על האזור כולו". את הפרויקט מובילה חברת קטה יזמות , בשיתוף מנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווה.

מתחם אורלוב פתח תקווה. הדמיה: קטה יזמותמתחם אורלוב פתח תקווה. הדמיה: קטה יזמות

• החברות שיכון ובינוי נדל"ן והתחדשות אורבנית החלו לאחרונה בשיווק פרויקט של ארבעה בנייני בוטיק בשדרת סמאטס בצפון הישן של תל אביב. במתחם ארבעה בניינים, אשר יזכו להתחדשות במקביל, ויכללו עם השלמת הבנייה שמונה קומות כל אחד, עם 88 דירות בסך הכול - 42 מתוכן יצאו לשיווק לקהל הרחב.

:שדרות סמאטס. הדמיה AIOK Animation:שדרות סמאטס. הדמיה AIOK Animation

• עיריית ירושלים יצאה השבוע בקול קורא לקיום תחרות אדריכלים לעיצוב מרכז רובעי במתחם זיו שבשכונת בית הכרם. במסגרת התחרות, אשר תתקיים באמצעות חברת עדן, החברה הכלכלית העירונית, והתאחדות האדריכלים, יוזמנו אדריכלים להציג את חזונם למתחם ולזכות בפרסים בסכום כולל של כ-145,000 שקל. התחרות עוסקת בקידום תוכנית בינוי הכוללת עירוב שימושים ציבוריים וסחירים האפשריים בשטחים אלו, בחטיבת קרקע בייעוד "שטחי ציבור" (שטח חום), המתפרס על פני כ-53 דונם במערב ירושלים, בגבול שכונת בית הכרם, מול בית החולים שערי צדק. על פי הפרוגרמה ייבנו במתחם מבני ציבור, הכוללים בין היתר תוספת של כ-60 כיתות לימוד (תיכון + חט"ב), בית ספר יסודי, שישה גני ילדים, מבנה לתנועות נוער, מתנ"ס, מרכז נוער, מרכז תרבות, ספרייה, מרכז מוזיקה, אודיטוריום ועוד. נוסף על כך, יוקצו שטחי חוץ על פני שטח של עשרה דונם, לקיום פעילויות במרחב הפתוח. השימושים הסחירים המותרים בשטחים הציבוריים המתוכננים במתחם כוללים, בין היתר, כ-500 יח"ד להשכרה לזוגות צעירים בתמהילים שונים וכן מרפאות, מבנה לדיור מוגן ועוד.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינויעיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןמגה אורעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית פתח תקווהדיור במחיר מופחתדסק"שהממונה על התחרותקטה יזמות ובנייהמנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווההתחדשות אורבניתהתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...