חדשות הנדל"ן: פרויקט תשתית ענק לקבוצת אלקטרה; סלע נדל"ן רוכשת קרקע ביבנה

אלקטרה תקים תחנת כוח באגירה שאובה בצוק מנרה שבצפון, תמורת כ-1.13 מיליארד שקל • סלע נדל"ן רכשה את השטח, 4,000 מ"ר, תמורת 21.5 מיליון שקל • חג'ג' רוכשת עוד קרקע בפארק בבלי

שיתוף הכתבה
בכירי סלע נדל"ן - מימין: שמוליק סלבין, אלי בן חמו וגדי אליקם (יח"צ)בכירי סלע נדל"ן - מימין: שמוליק סלבין, אלי בן חמו וגדי אליקם (יח"צ)

• פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבאי כוחם של חברת שיכון ובינוי , החברה הבת SBI תשתיות, והחברה הנכדה הזרה SBI שוויץ, שתיהן בבעלותה המלאה של שיכון ובינוי, וכן לנושאי משרה לשעבר בחברות, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בחשד לעבירות של מתן שוחד לעובדי ציבור זרים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי חוק ניירות ערך - כל אחד לפי חלקו - אשר נעברו אגב קידום עסקי קבוצת שיכון ובינוי מחוץ לישראל. עניינה של הפרשה באירועים שהתרחשו בפעילותה הבינלאומית של קבוצת שיכון ובינוי מיולי 2008 ועד מועד פתיחת החקירה הגלויה בפברואר 2018. על פי החשד, לאורך תקופה זו - ואף בשנים שקדמו לה - הפעילה שיכון ובינוי מערך שיטתי, ממוסד ומאורגן של תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, במדינות שונות בהן פעלה וזאת לשם קידום עסקיה והגדלת רווחיותה. על פי החשד, תשלומי השוחד ששילמה קבוצת שיכון ובינוי בתקופה הרלוונטית לעובדי ציבור זרים עמדו על עשרות רבות של מיליוני שקלים מדי שנה, והצטברו למאות מיליוני שקלים לאורך התקופה.

קבוצת אלקטרה הודיעה השבוע כי היא מוציאה לדרך "פרויקט לאומי ענק" להקמת תחנת הכוח במנרה יוצא לדרך. החברה דיווחה כי חתמה, באמצעות החברה הבת אלקטרה תשתיות, על ההסכם עם חברת אלומיי, לתכנון ולהקמה של תחנת הכוח באגירה שאובה בצוק מנרה, תמורת כ-1.13 מיליארד שקל – זאת לאחר שאלומיי השלימה את הסגירה הפיננסית. במסגרת ההסכם תהיה אלקטרה תשתיות הקבלן הראשי לביצוע פרויקט הקמת תחנת כוח הידרו אלקטרית בהספק של 156 מגה ואט, שהקמתו צפויה להתחיל לאחר קבלת אישור רשות החשמל לסגירה הפיננסית, אשר למיטב ידיעת החברה צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. סיום הפרויקט צפוי לאחר כ-63 חודשים. הפרויקט הנוכחי יתווסף לצבר העבודות של הקבוצה שהסתכם, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020, בכ-17 מיליארד שקל.

• קבוצת חג'ג' הודיעה כי תרכוש קרקע בגודל כ-6.6 דונמים בפארק בבלי בתל אביב, תמורת 188 מיליון שקל. על המגרש ניתן להקים מגדל מגורים בן 37 קומות עם 114 יחידות דיור. החברה רוכשת את זכויות עיריית תל אביב במתחם, בהיקף של 75.95%. העסקה מגיעה חודשים ספורים לאחר שקבוצת חג'ג' השלימה רכישת מגרש בגודל של כ-6.5 דונם בבבלי מידי איש העסקים יצחק תשובה.

• קרן הריט סלע נדל"ן הודיעה השבוע כי רכשה מבנה תעשייה בשטח 4,000 מ"ר ביבנה, תמורת 21.5 מיליון שקל. הנכס יניב לחברה, לפי פרסומיה, NOI שנתי של כ-1.53 מיליון שקל, המהווה שיעור תשואה ברוטו של כ-6.8%. הנכס כולל גם 28 מקומות חניה, באזור תעשייה שבו סלע נדל"ן מחזיקה כ-17,000 מ"ר של שטחי תעשייה, מלאכה ואחסנה.

• חברת Living מבית אזורים הודיעה כי היא מתחילה בשיווק כ-600 דירות להשכרה לטווח ארוך בשכונות חדשות בראשון לציון ואור יהודה. מדובר בשני פרויקטים, האחד, בשכונת הקרפות בראשון לציון, כולל מגדל בן 24 קומות ובו 216 יחידות דיור שיושכרו לטווח ארוך; השני, בשכונת בית בפארק באור יהודה, יכלול שמונה בניינים בני עשר קומות, ובהם 364 יחידות דיור.

שכונת בית בפארק באור יהודה (הדמייה)שכונת בית בפארק באור יהודה (הדמייה)

• קבוצת נתיב - יזמות ופיתוח נדל"ן הודיעה השבוע כי היא משיקה את פרויקט "פסגת נתיב" בבית שמש, הממוקם בפסגת רמת בית שמש ד'. מדובר בפרויקט המיועד לציבור החרדי, ובו שלושה בניינים עם 22 דירות בכל בניין, ובסך הכול 66 יח"ד. פרויקט "פסגת נתיב" שוכן ברחוב רבי יצחק פנחא, בסמוך לפארק המרכזי של השכונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויקבוצת חג'ג'אלקטרהפרקליטות המדינהפארק בבליאיתמר דויטשרLivingסלע נדל"ןקבוצת נתיבשמוליק סלביןאלי בן חמוגדי אליקם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...