עוד פרויקט של היזם עודד מרגלית ביפו מבשיל: הופקדה תוכנית שוק האתרוג, עם 141 יח"ד

מדובר במתחם התחדשות עירונית בשכונת עג'מי שבו 11 יחידות דיור, בשטח של 65 מ"ר כל אחת, יוקצו להשכרה ארוכת טווח • המתחם יכלול גם 1,250 מ"ר מסחר

שיתוף הכתבה
יפו (שאטרסטוק)יפו (שאטרסטוק)

אחרי הפקדת התוכנית המפורטת למתחם השוק היווני ביפו שאותה מקדם יזם הנדל"ן עודד מרגלית בסמוך לכיכר השעון, נרשמת התקדמות משמעותית בתוכנית מעניינת נוספת המקודמת על ידו, הפעם בשכונת עג'מי בעיר: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה היום (ב') על הפקדת תוכנית מפורטת למתחם שוק האתרוג – מתחם התחדשות עירונית מערבית לרחוב יפת הראשי.

מדובר בהקמת מתחם עירוני חדש המשלב מגורים וקומת קרקע מסחרית, תוך יצירת רחובות עירוניים, שיפור המרחב הציבורי, שימור אופי המקום, וזיקות הנאה להולכי רגל"

על פי נוסח מטרות התוכנית מדובר ב"הקמת מתחם עירוני חדש המשלב מגורים וקומת קרקע מסחרית, תוך יצירת רחובות עירוניים, שיפור המרחב הציבורי, שימור אופי המקום, וזיקות הנאה להולכי רגל. התוכנית מאחדת את המגרשים בהסכמת הבעלים ומוסיפה זכויות בנייה. הבינוי כולל הגדרת שטחי מסחר ועד 141 יח"ד".

בדברי ההסבר המפורטים לתוכנית נכתב כי מטרתה "לקדם פיתוח והתחדשות עירונית במתחם 'שוק האתרוג', שהינו עתודת קרקע משמעותית וחשובה באזור יפו הממוקמת בין העיר העתיקה לחלקה הצפוני. בתחום התוכנית חלה תוכנית תא/2660 המאושרת, אשר קבעה שימושים מעורבים למסחר בהיקף של 3,000 מ"ר, ומגורים בהיקף של 4,000 מ"ר. 

מתוך סך הדירות, התוכנית מקצה 11 יח"ד בשטח ממוצע של 65 מ"ר לדיור בהישג יד בהתאם למדיניות עיריית תל אביב, בשטח שייעודו למבנים ולמוסדות ציבור. התוכנית מאפשרת מערכת שטחים פתוחים ומגוננים לרווחת הציבור ולמעבר הולכי רגל, אשר ישתלבו במערך צירי הולכי הרגל הקיימים"

התוכנית המקודמת קובעת שטחים למגורים ולמסחר, וסך של 141 יחידות דיור. מתוך סך הדירות, היא מקצה 11 יח"ד בשטח ממוצע של 65 מ"ר לדיור בהישג יד (השכרה ארוכת טווח) בהתאם למדיניות עיריית תל אביב, בשטח שייעודו למבנים ולמוסדות ציבור. התוכנית מאפשרת מערכת שטחים פתוחים ומגוננים לרווחת הציבור ולמעבר הולכי רגל, אשר ישתלבו במערך צירי הולכי הרגל הקיימים בין רצועת החוף ורחוב יפת".

נציין כי ברחוב האתרוג ביפו נמכרה לאורך 2020 דירה אחת בלבד, כך על פי אתר GOV נדל"ן - דירת שלושה חדרים בת 70 מ"ר, בעסקה בהיקף של 550,000 שקל, המשקפת מחיר של כ-7,857 שקל למ"ר.

על פי הוראות התוכנית, כל המבנים – כולל חניון משותף – ייבנו בו-זמנית. כמו כן קובעת התוכנית הוראות להרחבת דרך ברחובות שטרנהרץ-האלומה הסמוכים. התוכנית משתרעת על פני כשבעה דונמים וכוללת 1,250 מ"ר מסחר. היזמית והמגישה היא חברת פוגלר ואריאל גרופ, המובלת על ידי היזם עודד מרגלית, כאמור. העורך הראשי שלה הוא האדריכל אילן פיבקו ממשרד אילן פיבקו אדריכלים והשמאי הוא רפאל קונפורטי.

לעיון ביתר פרטי התוכנית, כולל כלל אנשי המקצוע האחראים לה, לחצו כאן

נזכיר כי הפקדת פרויקט השוק היווני בידי הוועדה המחוזית הוכרזה בסוף אוקטובר האחרון. התוכנית הזו נמצאת כמה קילומטרים צפונית למתחם שוק האתרוג, והיא כוללת בין היתר 155 יחידות דיור, 93 חדרי מלון ו-3,405 מ"ר שטחי מסחר.

עוד נזכיר כי זו התוכנית השנייה המופקדת בימים האחרונים בתל אביב וכוללת דיור בר השגה, זאת לאחר הפקדת התוכנית להקמת בניין בן 59 יחידות דיור – כולן להשכרה ארוכת טווח – בשכונת כוכב הצפון שבצפון הישן של העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אילן פיבקו אדריכליםעודד מרגליתעיריית תל אביבמתחם האתרוג יפוהשוק היווניפוגלר ואריאל גרופשמאי רפאל קונפורטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...