התוכנית לשדרוג מתחם השוק היווני בצפון יפו ממשיכה קדימה: הוועדה המחוזית הפקידה תוכנית מתאר מפורטת

וזאת למרות התנגדות העירייה למהלך • מכוח תוכנית זו אפשר יהיה להוציא היתרי בנייה – בין היתר עבור הקמת 93 חדרי מלון ו-155 יח"ד במתחם • כוללת שימור מבנים וכ-21,100 מ"ר שטחים על-קרקעיים בנויים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם השוק היווני לאחר השלמת הפרויקט (אילן פיבקו אדריכלים)הדמיית מתחם השוק היווני לאחר השלמת הפרויקט (אילן פיבקו אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ממשיכה לקדם את התוכנית לשדרוג מתחם השוק היווני בצפון יפו – למרות התנגדות העירייה. הוועדה הודיעה לאחרונה על הפקדת התוכנית המפורטת למתחם. התוכנית משתרעת על כ-7.5 דונם, בסמוך לכיכר השעון המפורסמת ביפו, ומטרתה: "חיזוק מתחם השוק היווני והפיכתו למתחם עירוני משמעותי ושוקק", כך בדברי ההסבר לתוכנית.

עיריית תל אביב מתנגדת לתוכנית זו, וסביב אישור הפקדתה ציינה כי היא "לא רואה הצדקה להוסיף נפח בנוי מעבר למאושר, או הצדקה תכנונית לפרוץ את תוכנית המתאר". כאמור, למרות זאת ממשיכה הוועדה המחוזית לקדם את התוכנית בצנרת התכנונית.

התוכנית מקדמת שימושים מעורבים של מסחר, מגורים ומלונאות, על ידי הוספת זכויות עבור מלונאות, וניוד שטחי המגורים ממגרשי המלונאות לשאר המגרשים במתחם. "מתחם השוק היווני ממוקם בצפון יפו, בין הרחובות יפת, בית אשל, פנחס בן יאיר ויועזר איש הבירה", מצוין בדברי ההסבר. "על המתחם חלה תוכנית תא/במ/2572/45, אשר מגדירה במתחם מבנים לשימור א', מבנה לשימור ב', וכן מבנים שבהם קומת הקרקע בלבד הינה לשימור. 

התוכנית מוסיפה שטחי מלונאות בהיקף של 3,874 מ"ר, וכן 1226 מ"ר שטחי שירות עבור 155 יחידות המגורים. היא כוללת גם שטחי מסחר בשטח כולל של 3,405 מ"ר. סך השטחים העל-קרקעיים בתוכנית יהיה 21,118 מ"ר

אופי הבנייה במתחם כיום הוא של מבנים בני קומה אחת, המגיעים לקו בניין 0 לרחוב. מטרת התוכנית היא לשמר את הערכים האורבניים והאדריכליים הייחודיים של מתחם השוק היווני, תוך הפיכתו למתחם עירוני פעיל ושוקק המערב שימושי מלונאות, מסחר ומגורים, בשילוב של מבנים לשימור ובנייה חדשה. התוכנית קובעת ייעוד עבור מסחר ותיירות במבנים הגובלים עם כיכר השעון, מלווים בחזית מסחרית לרחוב, ובעורף המתחם - ייעוד מגורים ומסחר מלווה בחזית מסחרית לרחוב".

התוכנית מוסיפה שטחי מלונאות בהיקף של 3,874 מ"ר, עבור 93 חדרים כאמור, וכן 1226 מ"ר שטחי שירות עבור 155 יחידות המגורים. היא כוללת גם שטחי מסחר בשטח כולל של 3,405 מ"ר. סך השטחים העל-קרקעיים בתוכנית יהיה 21,118 מ"ר. עוד קובעת התוכנית השוואה של מספר הקומות בכל המתחם, לקומת קרקע + 3 קומות טיפוסיות + קומת גג בנסיגה, מלבד במבנים לשימור א'.

החברה המגישה והיוזמת של התוכנית היא חברת "פוגלר בשוק היווני", שאותה מוביל יזם הנדל"ן עודד מרגלית. החברה רכשה את המתחם בשנת 2018, תמורת 243 מיליון שקל. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אילן פיבקו ממשרד אילן פיבקו אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפומתחם השוק היווני ביפוכיכר השעוןאילן פיבקו אדריכליםפוגלר בשוק היווניעודד מרגליתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...