חדשות הנדל"ן: הקבלנים דורשים לחסן את הפועלים הפלסטינים; שתי תוכניות גדולות אושרו בוועדות המחוזיות

התאחדות הקבלנים בוני הארץ שלחה מכתב בנושא החיסונים לסגן שר הבריאות • הוועדה המחוזית בת"א אישרה פרויקט התחדשות גדול בנווה שרת • המחוזית בירושלים אישרה את התוכנית להתחדשות שכונת תלפיות

שיתוף הכתבה
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (כפיר סיון)ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (כפיר סיון)

• על רקע ההחלטה על סגירת המעברים מהרשות הפלסטינית לישראל בתחילת השבוע, שיגרה השבוע התאחדות הקבלנים בוני הארץ מכתב לסגן שר הבריאות, יואב קיש, בדרישה לחסן את העובדים הפלסטינים העובדים בענפי הבנייה. "בישראל עובדים כ-65,000 פועלים פלסטינים בענף הבנייה", נכתב במכתב. "הם ומעסיקיהם מפרישים מידי חודש כספים לביטוח לאומי וזכאים לכיסוי חיסוני על פי חוק. יתרה מכך, לאור השותפות ההדוקה בין המעסיקים והעובדים הישראלים לבין העובדים הפלסטינים, דורשים בהתאחדות כי משרד הבריאות יעשה את הדבר המוסרי ויקדם את חיסונם של אלו המגיעים מידי יום לעבודה בישראל". לעיון במכתב לחצו כאן

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה השבוע את התוכנית להתחדשות עירונית הגדולה ביותר בשכונת נווה שרת שבצפון העיר - תוכנית הכוללת כ-1,160 יחידות דיור, 10,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכשישה דונמים של שטח פתוח. התוכנית, בהובלת חברת שיכון ובינוי , הופקדה ביולי וכעת, כאמור, אושרה.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה השבוע את התוכנית להקמת רובע חדש בשכונת תלפיות, שישלב מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. התוכנית כוללת כ-8,250 יחידות דיור - מחצית מהן דירות קטנות שייתנו מענה לאוכלוסייה הצעירה בעיר – לצד 225,000 מ"ר לצורכי ציבור, 851,603 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-80,000 מ"ר עבור שטחי מלאכה וכ-110 דונם שטחים פתוחים. נזכיר כי בדצמבר הודיעה הוועדה המקומית בירושלים כי היא מאמצת את תוכנית האב לשכונה.

• חברת אשטרום הודיעה השבוע כי חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, קיבלה הודעה רשמית ממדינת ישראל על הפעלת זכות ה-Buyback – כלומר רכישת הפעלת הקווים של הרכבת, זאת בהמשך להודעה על חתימת ההסכם בנושא בפברואר 2020. המדינה תשלם לחברה על הרכישה החוזרת כ-1.62 מיליארד שקל.

• קבוצת הכשרת הישוב הודיעה השבוע כי חברת הבת שלה, הכשרת הישוב התחדשות עירונית , קיבלה היתר בנייה מהוועדה לתכנון ובנייה בת"א, לפרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב ליסין 23.
הפרויקט, הממוקם בצפון ת"א, ישתרע על שטח של כ-750,000 מ"ר, והוא כולל הקמת בניין בן שבע קומות ובו 17 יחידות דיור. תחילת ההקמה צפויה לרבעון השני של 2021.

• חברת אלעד ישראל מגורים החדשה הודיעה על מינויים חדשים בדירקטוריון החברה - רו"ח יאיר שלהב ומיכל כספי שפירא ימונו לדירקטורים חיצוניים בחברה. החברה הודיעה על המינויים בתחילת השבוע לרשות לניירות ערך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38הכשרת הישובאשטרוםהתאחדות בוני הארץפועלי בנייןסיטיפסראול סרוגוהוועדה המקומית לתכנון ובנייהנווה שרת תל אביבשכונת תלפיות בירושליםהרכבת הקלהאלעד ישראל מגורים החדשההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...